Oletteko käyneet keisarinleikkauksessa Suomessa
Synnytin esikoiseni täällä paikallisessa sairaalassa ja oli sen verran järkky kokemus, että haluaisin seuraavan lapseni keisarinleikkauksella. Minulla on nyt AIVAN SELKEÄ synnytyspelko!!!
Vaikka paikalliset kätilöt sun muut varmasti tekivät kaiken oikein niin haluaisin silti seuraavan lapseni synnyttää Suomessa.
Olen Suomen kansalainen mutta asunut jo niin kauan ulkomailla, että en kuulu Suomalaisen sosiaaliturvan piiriin.
Voinko kuitenkin käydä "synnyttämässä" Suomessan eli teettämässä keisarinleikkauksen siellä?
Paljonkohan sellaisesta pitäisi maksaa? Kellään kokemuksia?
Kommentit (2)
kävin HUSin sairaalassa sektiosuunnittelussa (syynä sektiohistoria edellisissa raskauksissa) juuri ja kuulin, että hinta on 3800€. Kätilön mukaan se peritään kaikilta synnyttämään tulevilta ja jos synnytys on normaali rahaa palautetaan. Eli tuo olisi keisarinleikkauksen hinta.
Mutta tämä siis vain kätilön ja lääkärin välisestä keskustelusta napattua, hinta ei koskenut minua, koska kuulun suomen sos.turvaan, eli tarkempaa tietoa varmaan saa HUSiin yhteydessä olemalla
Toinen asia tosiaan on sitten se että suostuvatko esim. synnytyspelon takia leikkaamaan (vaikka siitä maksaisi), kuten edellä vastannut on maininnut, mutta toisaalta myös ehkä suomalaisen kätilön avustamana ja esim. pelkopolin keskusteluiden jälkeen alatiesynnytys tuntuu helpommalta.
...mutta muistathan etta Suomessa ei keisarinleikkaukseen lahdeta kovin herkasti vain aidin toivomuksesta (ts. ilman selkeaa laaketieteellista syyta). Eli ainakin laakarin/pelkopolin tms. joutuisit vakuuttamaan etta saisit keisarinleikkauksen, ja sinne Suomeen pitaisi menna siksi hyvissa ajoin ennen synnytysta. Hinnoista tiedan sen verran etta tavallinen, komplisoitumaton synnytys maksaa muistaakseni n. 3000 EUR, eli keisarinleikkauksen hinta olisi varmaankin tuosta ylospain. Voithan ottaa yhteytta esim. HUS:iin ja kysya hintoja erikoismaksuluokassa (=yksityspotilas Suomessa, jollainen joutuisit siis olemaan).