Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pahoinpitely todellakin = luunappi taikka tukistus?

Vierailija
26.11.2008 |

Ihanko oikeasti täällä rinnastetaan luunapin/tukistuksen antaminen lyömiseen, hakkaamiseen tai potkimiseen? Onko todellakin kyse samasta asiasta?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

,että aika moni hyväksyy lapsen satuttamisen "kasvatuksen" vuoksi. Ei meillä satuteta lapsia, vaikka tekisivät mitä. Eivätkä kuitenkaan kuritta kasva. Voisko se jotenkin kuitenkin olla mallin mukaan käyttäytymistä, eli niiden vanhempien, jotka hyväksyvät ruumiillisen kurituksen, lapset myös käyttäytyvät enempi väkivaltaisesti?

Ja te, joita on lapsena piiskattu, lopettakaa vanhempienne puolustelu. Ei se mitään rakkautta ole ollut, vaan heikon ihmisen harrastamaa toisen alistamista.

Vierailija
22/23 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Voisko se jotenkin kuitenkin olla mallin mukaan käyttäytymistä, eli niiden vanhempien, jotka hyväksyvät ruumiillisen kurituksen, lapset myös käyttäytyvät enempi väkivaltaisesti?

Mikäli ruumiillisena kurituksena pidetään myös pientä tukistamista eikä vain ja ainoastaan rajumpia tekoja.

Suurimmat ongelmat on sellaisilla lapsilla, joilla ei ole ollut mitään rajoja. Lapsilla, jotka itse nostavat kätensä lyödäkseen vanhempiaan. Ja lapsilla, jotka potkivat, repivät ja purevat eikä mikään puhe enää tehoa. Nämä lapset ovat myös saaneet tahtonsa liikaa läpi. Vanhemmat ovat luovineet joka asiassa miellyttääkseen lastaan ja näin ollen myös pettymysten kokeminen on jäänyt oppimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin periaatteessa en hyväksy ruumiillista kuritusta, mutta joskus nolo lipsahdus tuottaa tulostakin. Oli tosi rankka viikko takana, lapsi sai raivarit ja alkoi hutkia minua. Oma pinna paloi aivan totaalisesti ja läpsäisin takaisin (huom, en losauttanut nyrkillä enkä lyönyt kovaa). Lapsi tietysti parkui, että ai ja sattuu, johon sanoin että ihan samalla lailla se minua sattuu kun mua lyöt ja että arvaapa, miksi lyöminen on kielletty. Kun tilanne oli rauhoittunut, asiasta juteltiin ja pyydettiin molemmin puolin anteeksi, ja lapsi myös sisäisti, että lyöminen on kiellettyä koska se ihan aikuisten oikeasti sattuu, vaikka ei edes löisi kovaa. Ja ei, lapsi ei ole kasvanut kuritta, emmekä myöskään harrasta piiskaa tai tukkapöllyä. Eräät visakallot vaan näköjään uskoo paremmin, kun on itse kerran kokeilleet... En todellakaan suosittele edellistä metodia kenellekään, mutta ei niin paljon pahaa ettei jotain hyvääkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi