Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nytkö raskaana?

09.03.2008 |

Olen lopettanut pillerit reilu puoli vuotta sitten, ja tässä pikku hiljaa alettu vauvantekopuuhiin. Kuukautiskierto heitellyt 27-33kp, mutta nyt lähikuukausina 27-29kp. Bongasin viime kierrossa ovulaation oireiden perusteella (voimakasta halukkuutta) tasan kaksi viikkoa ennen kuin kuukautiset sitten alkoivat (kp 13 ja 14). Kierto oli tuolloin 27 päivää. Tässä kuussa halukkuusoireita oli jälleen kp 13 ja 14. Kokeilin ovulaatiotestejä, joiden perusteella ovulaatio oli kp 14 ja 15. Eli oireista päätellen aiemmassa kierrossakin ovulaatio oli kp 14 ja 15.

Seksiä harrastimme tässä kuussa kp 14, mutta koska olemme ajatelleet parhaan ajan kohdan vauvan lasketulle ajalle olevan vasta ensi vuoden puolella, harrastimme silloin seksiä " ulostulolla" eli mieheni ei päästänyt sisääni. Mutta kuten tiedetään, keskeytetty yhdyntä ei ole kovinkaan luotettava ehkäisykeino... Eikä meitä itse asiassa haittaisi vaikka vauva ilmoittaisi tulosta jo aiemmin.

Nyt minulla on menossa kp 28, eikä menkoista ole ollut muita oireita kuin tuhrutteluvuoto, joka näyttää nyt jo loppuneen (on alkanut jo monta kuukautta neljä päivää ennen kuukautisia). Eilen illalla tein raskaustestin (markettien Pregent) ennen viihteelle lähtemistä, mutta virtsa oli ollut vain muutaman tunnin rakossa. Testi näytti negatiivista. En sitten uskaltanut ottaa illan aikana kuin neljä annosta, mutta nekin tuntuivat nousevan tavallista herkemmin päähän. Tosin alkoholia ei ole tullut otettua pitkiin aikoihin. Aamulla oli ihan krapulainen olo, jopa oksetti (vaikka otin viimeisen puolilta öin). Tuntui että jos olisin haistanut jonkun voimakkaan, epämiellyttävän hajun, oksennus tulisi välittömästi.

Muuten raskausoireita voisi olla vain tavattoman voimakas väsymys muutamana iltana (nukahdin jo kahdeksalta sohvalle vaikka ei edes univelkaa).

Siispä kysymykseen: Onko aika ovulaatiosta kuukautisten alkamiseen samalla naisella yleensä vakio? Vai voiko aika muuttua esimerkiksi pillereitten lopetuksen takia (siis jonkin verran vielä sekaisin olevan hormonitoiminnan takia)? Kuinka pian uskaltaisin käydä ostamassa apteekin testin ja tehdä sen ihan oikein? Toisaalta en haluaisi hätäillä, mutta toisaalta en taas malttaisi millään odottaa. Olen realisti ja tiedän että kuukautiset voivat vielä alkaa, mutta jotenkin tuntuu että niiden olisi jo pitänyt alkaa viime kierron kiertovaiheiden perusteella...

Viisaampien neuvoja??

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nainen voi tulla raskaaksi minä tahansa kiertopäivänä, ettei ovulaatio olisi aina vakio. Jotkut ovat raskautuneet heti menkkojen loputtua tai sitten esim. viikkoa ennen niiden alkamista. Joskus voi tulla myös 2 ovista, alku ja loppukierrosta. Jos menkkoja ei kuulu, niin tee ihmeessä toinen testi.

Vierailija
2/3 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika ovulaatiosta menkkoihin voi vaihdella, ei siis ole aina vakio. Mutta kovin suuria vaihteluja ei yleensä ilmene, jos ovuloi. Tuhrusta sen verran, että itselläni tuhru " pitää tauon" juuri ennen menkkojen alkua. Kannattaa ehkä testailla parin päivän päästä uudelleen, tai vielä parempi jos jaksat odottaa kauemmin (josta itse en tosiaankaan ole paras esimerkki ;) )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän ne menkat taas alkoivat, mutta nyt kierto olikin pari päivää pidempi kuin viimeksi. Pettymys, mutta ajateltiin alkaa ensi kierrossa ihan kunnolla yrittämään vauvaa. Ehkäpä ne mahdollisuudetkin on sitten paremmat!=) Kiitos vastanneille!