Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkyisikö syöpä verikokeesta?

Vierailija
26.11.2008 |

Mun tutulla todettiin kasvain (kysta) ja nyt alkaa tarkempi selvittely (magneettikuvaus). verikokeita ja ultraääni on otettu. Jos se olisi pahanlaatuinen niin olisiko se jotenkin näkynyt jo verikokeissa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis jos on syöpä, niin yleensä kyllä verikokeissa näkyy jotain häikkää. Ja sen perusteella sitten aletaan tutkia tarkemmin ja se syöpä löytyy.

Juuri näin kävi isälleni n. kuukausi sitten.

Vierailija
2/6 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se juurikaan pahanlaatuinen voi olla. Vähän niinkuin vesirakkula kropan sisäpuolella. Joskus paranee ittekseen, joskus vaatii leikkauksen.

Joskus voi olla myös hormonaalinen kuten munasarjoissa usein, voi kans hävitä ittekseen tai pienellä lääkityksellä/laparoskopialla.

Mulla on otsassa yksi, mutta kallon ulkopuolella, ei haittaa menoa, muulloin kun stressissäni sitä hyplään, ni alkaa punottamaan..

Vasemmassa munasarjassa oli pari vuotta sitten kanssa, mutta kahdessa kuukaudessa hävisi itsekseen pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. C-125 toteaa munasarjasyövän,

myös markkeriaineet koholla rintasyövässä.

prca arvo koholla eturauhassyövässä.

Tulee joskus myös vääriä hälytyksiä, siksikään ei tehdä rutiinisti.

Munasarjan syövän toteamisessa korkean riskin potilailla ja rintasyövän uusiutumisissa tutkitaanjust noita markkeriarvoja.,

Vierailija
4/6 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI MIUN TIETÄÄKSENI KYSTAT ON MELKEIN AINA HYVÄLAATUISIA. MINULLA TODETTIIN JOKIN AIKA SITTEN VASEMMASSA MUNASARJASSA KYSTA KUN OLIN YRITTÄNYT TULLA RASKAAKSI, MINULLE SANOTTIIN KÄTILÖOPISTOLLA ETTÄ SE ON HYVÄLAATUINEN JA EI SYYTÄ HUOLEEN. MENEN HELMIKUUSSA KYSTAN POISTOLEIKKAUKSEEN ETTÄ NE YLEENSÄ LEIKATAAN POIS AINAKIN MINULLA KUN OLI PÄÄSSYT KASVAMAAN JO AIKA ISOKSI.

Vierailija
5/6 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä miehellä. Mutta pahassa paikassa ja vuosittain seurataan alkaako kasvaa. Vaikea leikata jos alkaa.... Mutta toistaiseksi kaikki hvyin

Vierailija
6/6 |
29.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

PVK on ihan perustutkimus. Pari kertaa on sattunut labranhoitajauralla, että perusverenkuvassa havaittu ihan normiseulassa todella pahasti kohonneet valkosolut. Se valkosolujen määrä hälyyttää, joissakin leukemioissa tulee anemiaa, verihiutaleiden puutetta tai lisäystä...sairaalatasolla perusverenkuva on tarkempi ja siten puhutaan täydellisestä verenkuvasta, TVK. Silloin tavataan valkosolujen varhaismuodot, joita luuydin tuottaa verisyövässä.

Mutta spesifit tutkimukset ovat juuri nämä syöpämerkkiaineet, eli CA-alkuiset ja PSA eli eturauhaskoe. Veriseulat ovat kuitenkin melko pienessä osassa syävän toteamisessa. Erilaiset kuvantamismenetelmät ja patologiset tutkimukset, koepalat ja ohutneulanäytteet ovat tärkeämmässä osassa syövän toteamisessa.

Ja useimmat syövät eivät anna merkkejä itsestään ja niitä ei voi "todeta", ellei ole rahaa teetättää itsellään täydellisiä tutkimuksia usein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi