Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun äitiysloman sijainen jää äitiyslomalle !!

Vierailija
09.03.2008 |

Kuinka yleistä on, että sijainen jää äitiyslomalle puoli vuotta sijaisuuden alkamisesta? En tuomitse - lapsia saadaan ei hankita - mutta työnantajan kannalta vähän olen kyllä minäkin katkera...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin yleistä naisvaltaisella alalla. Itsekkin olen joskus ollut äitiysloman sijaisen sijaisen lomittajana=) Itse en kyllä jäänyt lomalle.

Miksi itse jäit lomalle jos sijaisten ei saa jäädä. Ovatko sijaiset vieläkin huonompia ihmisiä ja työtekijöitä?

Vierailija
2/10 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ei ole naisvaltainen vaan sellainen, jossa työhön perehdyttäminen vie melko paljon aikaa ja vaatii erityisjuttujen osaamista. Siksi on tylsää alkaa kouluttaa vielä toista sijaista - paitsi että mainittu eka sijainen jää pois niin nopeasti että tuskin ehditään uutta heti löytämään.

Oma lehmä ojassa siksi että mietin näinköhän oma töihinpaluuni tökkää sitten johonkin ongelmiin...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sijaiset ovat mielestäni ihan tasavertaisia ihmisiä eikä kakkosluokan kansalaisia, joilla ei ole oikeutta äitiyslomaan.

Vierailija
4/10 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestistäsi paistaa kyllä läpi että pidät sijaisia jotenkin kakkosluokan kansalaisina. Sehän on ihanaa kun lapsia syntyy tähän maailmaan, jo ihan kansantaloudellisestikin. Ainakin minun esimieheni (miespuolinen 55-vuotias) sanoo, että perhe menee AINA työn edelle ja minusta se on kaunis ajatus.

Vierailija
5/10 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä suhteessa olen itsekäs, että toivon työpaikkani olevan minun kun palaan takaisin töihin. Mistään kakkosluokan kansalainen -ajattelusta ei kuitenkaan ole kyse. On hienoa että yleensäkin löysimme sopivan sijaisen tehtävään - nykyään kun monet haluavat vain vakipaikkoja.

Vierailija
6/10 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ole ongelmani kun olen lomalla - totta, mutta silti työyhteisöni on minulle tärkeä ja siksi asiasta huolehdin.

Vierailija
7/10 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se liittyy sijaistamiseen? Onko tämä nykyinen sijainen mielestäsi huonompi työntekijä kuin sinä ja nyt pelkäät että ottavat tilalle jonkun paremman?

Vierailija
8/10 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai pelkäätkö, että jos eivät löydä tehtävään uutta sijaista ja huomaavatkin tulevansa mainiosti toimeen ilman sinuakin? ;o)

ps. Olen hoitovapaalla ja mulla on menossa jo vissiin neljäs sijainen. So what? Ei ole mun ongelma ja taatusti työpaikka on odottamassa kun joskus palaan töihin.

Vierailija
9/10 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että naisvaltaisilla aloilla ei vaadita työhön perehdyttämistä, vain miesten alat ovat vaativia?

Vierailija:

Ala ei ole naisvaltainen vaan sellainen, jossa työhön perehdyttäminen vie melko paljon aikaa ja vaatii erityisjuttujen osaamista. Siksi on tylsää alkaa kouluttaa vielä toista sijaista - paitsi että mainittu eka sijainen jää pois niin nopeasti että tuskin ehditään uutta heti löytämään.

Oma lehmä ojassa siksi että mietin näinköhän oma töihinpaluuni tökkää sitten johonkin ongelmiin...

ap

Vierailija
10/10 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys on mielestäni todella hieno asia ja jokainen nainen joka sitä haluaa, on siihen oikeutettu. Ihmetyttää miten äiti-ihminen voi suhtautua noin nuivasti toisen vauvauutiseen. Minä ainakin toivon että kaikki naiset saavat kokea tämän onnen. Työt ovat toissijaisia. Ihmeellinen tyyppi olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi