Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suoristusrauta???

Vierailija
26.11.2008 |

Oon käsittänyt, että niitä käytetään kiharien suoristamiseen. Nyt jostain yhteydestä sain käsityksen,että sillä voi myös tehdä kiharoita/ taivuttaa hiuksia ja olisi vielä aika pätevä sellaiseen. Itselläni piikkisuoratukka. Kertokaas kokemuksistanne, voisiko ko. vempeleestä olla mulle mitään hyötyä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ihan vasta kampaajalla leikkauttamassa piikkisuoria hiuksiani ja kampaaja teki ihania kiharoita minulle suoristusraudalla. En ole koskaan saanut millään laitteella itselleni pysyviä kiharoita.. Nyt siis joulupukilta toivon itselleni suoristusrautaa :)

Vierailija
2/8 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim sivulla ghd.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakusanalla löytyi vanha viesti, kokemusta kaipaan minäkin. Saako suoristusraudalla esim. latvoja käännettyä, kiharrin levisi ja mietin hankkisinko tilalle tuollaisen suoristimen. Suorat hiukset muuten, välillä vaan latvoihin kaipaisi vähän vinkuroita. Onnistuuko, onko millainen käyttää?

Vierailija
4/8 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautaa hankkiessa kannattaa satsata laatuun. Huonolla raudalla voi pilata hiukset.

Vierailija
5/8 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omassa tukassani (perussuomalainen ohut, suora hiuslaatu) ainakin suoristusraudalla tehdyt kiharat pysyy pidempään kuin esim. kihartimella tehdyt. Ja ne on aika helpotkin tehdä, parin harjoittelukerran jälkeen sujui multakin enkä todellakaan ole mikään ammattilainen.

Kantsii vaan katsoa suoristusrautaa etsiessä että raudan reunat on terävät. Osassa reunat on pyöristetty eikä niillä kiharoita oikein saa tehtyä.

Vierailija
6/8 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä silloin pitää ottaa huomioon ja miten se tehdään?

Vierailija
7/8 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ghd:n rauta ja aivan loistava. Teen kiharoita, suoristan, käännä latvoja jne. Nopeaa ja helppoa.

En ole kokeillut muita rautoja mutta tiedän että ainakin kannattaa satsata laatuun. On varmasti muitakin hyviä kuin GHD mutta kaikki ei markkinoilla olevat eivät ole yhtä hyviä/tehokkaita. Mun mielestä loistavaa kun rauta on lähes heti käyttövalmis ja ei tarvii odotella että hius lämpenis, senkun vaan vetäiset raudan hiussuortuvan läpi ja kihara on valmis (eli ei tarvii painella ja odotella).

Mitä leveämpi rauta sen isompaa kiharaa tulee. Minulla aika kapea rauta, onnistuu sitten lyhyempäänkin hiukseen tekemään kiharaa.

Sain raudan lahjaksi vuosi sitten, en tiedä mitä hinnat suomessa nykyään, mutta kannataa katsella myös muualta nettikaupoista. Ainakin lookfantastic.com myy ja sieltä joskus niitä katselin kun olin tilaamassa hiustenhoitotuotteita. Muutenkin suosittelen kyseistä nettikauppaa vaikka postikulut tuleekin päälle niin tulee silti huomattavan edulliseksi verrattuna kun ostaa kampaajalta (varsinkin kun kaverin kanssa tilataan aina kimpassa ja puolitetaan postikulut).

Vierailija
8/8 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis siinä raudassahan on vain ne levyt jotka kuumenee, miten tuo kihartaminen käytännössä tehdään? Ei kai sitä hiussuortuvaa rullata siihen raudan ympärille niinkuin kihartimessa? Ihan pihalla laitteen toiminnasta...

minulla ghd:n rauta ja aivan loistava. Teen kiharoita, suoristan, käännä latvoja jne. Nopeaa ja helppoa.

Mun mielestä loistavaa kun rauta on lähes heti käyttövalmis ja ei tarvii odotella että hius lämpenis, senkun vaan vetäiset raudan hiussuortuvan läpi ja kihara on valmis (eli ei tarvii painella ja odotella).

Mitä leveämpi rauta sen isompaa kiharaa tulee. Minulla aika kapea rauta, onnistuu sitten lyhyempäänkin hiukseen tekemään kiharaa.