Tekeekö äitisi vai anoppisi parempaa ruokaa? Entä miehesi mielestä?
Minun äitini tekee omasta mielestäni paljon parempaa ruokaa, mieheni ei ole sanonut muuta, kun että ei pidä äitinsä tekemästä ruuasta.
Kommentit (15)
mutta kyllä anoppikin joskus onnistuu. tyttö sanoi kerran kun tultiin anoppilasta kotiin että ihanaa saada taas normaalia ruokaa :)
Välillä onnistuu, välillä ei. Kuten me itsekin....
äiti alkoholisti.
Appiukkoa näen joskus, mieheni ei juurikaan. Sen ruokiin en koskisi. Siivosin ja sisustin sen asunnon juuri kun ekaa kertaa siel kävin, nyt viikottain käyn jakaa lääkkeitä.
äitini parempaa juhlaruokaa. Äitini on kotiruoan suhteen jämähtänyt tiettyihin vaihtoehtoihin, hän on esim. viimeiset 20 vuotta syönyt täsmälleen samanlaisen aamupalan ja päiväkahvin...
mutta äsken tuli vielä lisäkommentti mieheltäni että hänen isänsä tekee silti parempaa kuin äitini ja taidan yhtyä mielipiteeseensä.
Appiukko on alkanut vanhoilla päivillään harrastaa ruuanlaittoa. Ja kyse siis miehestä joka ei ennen osannut keittää perunoita! Tekee nykyään ihan mitä vain keksii ehdottaa keittokirjasta. Seurailee trendikkäitä ruokaohjelmia ja soveltelee omia reseptejään. Nam!
Äitini joulupöytää ei ole voittanutta...ja onneksi olen perinyt taitonsa. Anoppi tekee monia hyviä ruokia ja kokeilee enemmän uutta kuin äitini, mutta äidilläni on muutama kestosuosikki, joita on vaikea voittaa, sillä niihin liittyy muistoja ja tunnelmia. Appiukko tekee kyllä lihasta todella hyvää ja taitaa kastikkeiden teon, niissä häviää sekä anoppi että äitini. Onneksi minä saan nauttia kaikkien heidän taidoistaan ja toivottavasti opin huipuksi ajan mittaan.
Äitini osaa paremmin kastikkeet ja maustamisen sekä ehdottomasti paremmin kaiken leipomiseen liittyvän, sekä suolaiset että makeat.
Anoppi kokeilee enemmän keittiössä ja tekee paljon monipuolisempaa ruokaa, ihania kasvisruokia, kaloja ja äyriäisiä. Itse viihdyn paremmin anopin pöydän ääressä, kun en syö punaista lihaa. Anoppi on espanjalainen, joten raaka-ainevalikoima hänellä on ympäri vuoden aika paljon parempi kuin meillä täällä Suomessa, juuri noiden äyriäisten ja kasvisten osalta varsinkin.
Mies ottaisi varmaan äidiltään suolaiset ja mun äidiltä makeat, mutta rakastaa molempien ruokaa. Anopin ruoka on tietysti sitä kotoista, espanjalaista, jota täällä Suomessa on ikävä. Mun äidiltä ottaisi sieniruoat, joita Espanjassa ei paljon laiteta.
Anoppi ei ole mikään keittiöihme. En ole koskaan nähnyt hänen leipovan ja kun hän kutsuu syömään, ruokana voi olla pestopastaa (siis purkista valmispestoa, meidän pikaruokaa).
Mutta aivan yliveto ja ehdottomasti paras kokki on appeni. Hänen bravuurinsa on viiden ruokalajin päivälliset, joissa on aina joku erikoisuus mukana ja päälle vielä hieno kattaus.
Anoppi ei ole mikään kummoinen ruuanlaittaja. Hyviä lihapullia sekin osaa tehdä, mutta muuten aika vaisua. Minäkin olen paljon parempi kokki kuin anoppi, vaikka en äidilleni vedä ollenkaan vertoja.
Anopilla oon syönyt suunnilleen viittä eri ruokaa, joita se tekee vuorotellen. Spagetti aina mössöä (ylikypsää), riisi kovaa (raakaa), liha ylimaustettua. HYYIII. Ei leivo koskaan, tarjoaa vanhoja kaupan pullia ja munkkeja.
Äiti tekee ehkä vähän parempaa ruokaa kun minä, mutta minä teen ehdottomasti anoppia parempaa ruokaa. Mieheni on samaa mieltä.
äitini käyttää aivan liian vähän suolaa
eli anoppini laittaa parempaa ruokaa kuin äitini, isäni laittaa parempaa ruokaa kuin äitini ja anoppini ja äitipuoleni laittaa parempaa ruokaa kuin kukaan edellämainituista.
Ja tämä on meidän molempien mielipide.