Voiko uskovainen ottaa tatuoinnin?
Kommentit (18)
ko lasten vanhemmat otti mut puhutteluun, ei tainnu olla sallittua ei.
El, haluaisin lisätä vielä kysymykseen sen, että miten he, jotka kokevat, että tatuointi on epäraamatullista perustelevat sen Raamatulla ja miten he, jotka taas hyväksyvät tatuoinnin.
Vaikka olen ollut vasta pari vuotta uskossa, en koskaan ennen uskoontuloanikaan edes harkinnut ottavani tatuointia. Minusta ne on aina ollut jotenkin rumia, vaikka tatuoinnin aihe olisikin tyylikäs ja taitavasti tehty. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.
Mutta luin yhdestäkin hevimuusikosta, joka uskoon tultuaan korvasi tatuointinsa Jeesus-tatuoinneilla ja sen sellaisilla.
itsensä koristeleminen, meikeillä, tatuoinneilla, paljastavilla merkkivaatteilla - eikö se ole vain sisäisen tyhjyyden ilmentymä. Ei kai uskova tarvitse tatuointeja?
Jaa-a, minä ainakin meikkaan ja käyn kampaajalla ja käytän jopa koruja ja kaikkea ihan normaalia ja vain ksoka sattuu huvittamaan.. miksi kaikesta täytyy tehdä niin hankalaa.
-uskova
En varmaan vastannu kysymykseen mutta sanon silti.
Eikä itsensä koristaminen haluamallaan tavalla liity mitenkään hengelliseen tyhjyyteen tai hengelliseen tasapainoon. Usko ja ihmisen ulkomuoto eivät liity kertakaikkiaan mitenkään toisiinsa!
t: se tatuoitu uskova taas :)
korua ostaessasi ajattele, että siitä tulee sinulle hyvä mieli? Sen ostamisesta, sen käyttämisestä, sen näyttämisestä muille ihmisille. Eikö se ole sitä sellaista omistamista, mitä ei hyvin sanoin Raamatussa käsitellä?
olen muslimi ja minulla on 9 tatuointia. Ei " ulkoinen olemukseni" tee minusta yhtään huonompaa, uskoni on ja pysyy sydämmessäni....
esim. himoshoppaaja tms.
t: tatuoitu uskova edelleen
Vierailija:
esim. himoshoppaaja tms.
t: tatuoitu uskova edelleen
t: tatuoitu uskova, joka menee nyt nukkumaan
hän ei kykene kävelemään tatuinti liikeeseen tai saamaan sanoja silloin suustaan tai mitenkään esittää toivetta tatuoinnista. Kaikki uskovat muuttuvat simsalabim pyhimyksiksi, jotka eivät tee muuta kuin istuvat kirkossa.