Onko laihdutuksen kannalta mitään hyötyä päivittäisistä 3km hölkästä?
Juoksen sen matkan hissukseen mutta koko matkan kuitenkin.
Syömisiä olen myös pikkaisen miettinyt.
Puuro on tullut listalle ja ruisleipä, näkkileipä, hapankorppu.
Tavallisen ruuan syön töissä oli mitä vain.
Herkut vain lauantaille.
Sanokaa onnistuneet laihduttajat hyviä aamupala vinkkejä ja iltapaloja myös.
Karpiksi en todellakaan halua. Niitä älkää tyrkyttäkö.
Haluan kuitenkin syödä monipuolisesti kaikkea.
Kommentit (10)
Jos ei muuta, niin aineenvaihdunta paranee ja olet sen aikaa pois jääkaapilta. Hyvä, että olet poistanut herkut. Et oikein muuta kerro, kuin nuo puuro yms. mitkä olet ottanut listalle. Syötkö jokaisella aterialla myös proteiinia? Se pitää nälän poissa ja laihtuessasi et menetä lihasta vaan läskiä. Ota puuron lisäksi esim. keitetty kananmuna.
Kananmunia täytyykin ostaa kaupasta.
Kiitos vinkistä :)
Ap
lisää kasviksien osuutta ja vähennät näkyvän rasvan määrää. Ja se on siinä! Kilot ei hetkessä katoa, mutta ajan kanssa varmasti kyllä.
Hölkkä ei varmastikaan pahaa tee, varsinkin jos pystyt ajan kanssa lisäämään matkaa ja vauhtia. Jos vaikka painaisit 75kg, kuluttaa keskiverto hölkkä n. 300 - 400 kcal 30min. Ja kroppa kiinteytyy ja voit muutenkin paremmin.
Kyllahan sinä myös kulutat niiden kolmen kilsan aikana enemmän kuin jos vaikka istuisit, joten tsemppiä sinulle ja pikku hiljaahan voisit kasvattaa matkaa, josta taas entistä enemmän hyötyä.
Ap, joka aloitti hölkän niin etten jaksanut edes 200 metriä kunnolla nyt kolme kilsaa menee mutta toki "loppu" olen perillä.
Matalilla sykkeillä tehty lenkki kuluttaa rasvaa enemmän. Suosittelisin siis tekemään mieluummin tekemään tunnin hidas hölkkälenkki niin että sen jälkeen ei ole aivan puhki kuin puolen tunnin rääkkäyslenkki. Energiaa varmasti kuluu nopealla sykkeellä enemmän mutta rasvanpolton kannalta on parempi pitää sykkeet 120-140, suunnilleen.
painonpudotuksessa! Sehän on 21 km viikossa hölkkää.
Itse juoksen 3-4 krt viikossa, ja kerrallaan 6-10 km, kuitenkin niin että saisin tuon 20-30 km viikossa kasaan. aina ei ehdi kun on töitä ja perhettä.
äsken juoksin 6 km ja 464 kcal. Kun lenkkejä kasvattaa - vaikkei vauhti olisi kamala mutta tuntiin, yli, rupeaa kulumaan 600-800 kcal per lenkki. Luulen kuitenkin, että juju on siinä että pitää hölkätä - sauvakävelylenkki on juoruilemista varten eikä se laihduta.
Mä en ymmärrä, miksi aina lässytetään, että liikunta ei laihduta. Ne on varmaan ne satunnaiset sauvakävelijät jotka tätä toitottavat, mutta juoksemalla yli 20 km viikossa lähtee kyllä läskiä. Itse syön monipuolista ravintoa ml. keksit ja ranskalaiset juustot, eikä ole paino-ongelmia. kolme lasta ja mies ja työ rajoittavat lenkkeilyä. Syön puuroa aamulla, lounaan työpaikkaruokalassa, ja lämpimän ruuan illalla perheen kanssa. Kaikkea kohtuudella, myös herkkuja ja viiniä.
Pääasia että hölkkäät ja laitat kilometrejä taaksesi. Itse kävelen pahimmat ylämäet, koska ei ole tarkoitus ottaa itseään niin puhki että joutuu laahustamaan kotiin.
Onnea matkaan! osta sykemittari josta voit seurata kuntoasi ja kaloreiden kulutusta. se koukuttaa :)
Mutta mulla erityisen tärkeä vaikutus on se, että lenkkeilyn ansiosta herkkuhimot vähenevät. Eli lenkkeilyn ohella ruokavalio on helppo pitää terveellisenä, kun ei edes liiemmin tee mieli herkkuja.
Jo 15 minuutin liikunta kiihdyttää aineenvaihduntaa niin että kalorit kuluvat nopeammin vielä liikunnan jälkeenkin. Liikunta myös ylläpitää lihaskuntoa ja lihasten ylläpitäminen kuluttaa energiaa.
varsinaiseen laihdutukseen ei ole apua.