Mistä kiva tonttulakki 2-vuotiaalle?
Saimme ihan vastasyntyneenä pojallemme tosi kivan tonttulakin, jossa reunassa kiersi valkoinen, ohut koristenauha, ei siis mikään karvareunus. Nyt olen etsiskellyt ihan tavallista kankaista tonttulakkia ilman mitään karvareunuksia tms. ja ainoa mitä olen löytänyt on trikoinen lakki, jossa on resori reunassa. Ymmärrän kyllä, että resori pitää lakin paremmin pienen päässä, mutta mielestäni se vain on aivan hirvittävän ruma muuten. Olen etsinyt Stockalta, marketeista, Kieseleffin basaarista jne. ja tuota samaa lakkia on vain tarjolla. Joten mistä läytyisi kiva, perustonttulakki?
Kommentit (3)
Trikoinen tonttulakki, jonka reunaa kiertämällä saa sopimaan ihan pieneen tai isompaan päähän.
http://www.pehmopeput.fi/product_info.php?products_id=103
mutta ostin meidän kaksi vuotiaalle ihan tavallisen tonttulakin, ilman mitään krumeluureja, Tarjoustalosta ja maksoi euron tai puoltoista. En ole vielä kokeillut päähän, mutta meidän pojalla on isohko pää, joten jos vähän kääntää reunaa, niin varmaan menee ihan hyvin. Ja kulkunen oli päässä.
salminakki
Meillä on ollut " veluurisamettilakkia" vihreällä reunuksella punainen lakki.
Marimekon puna-puna ja puna-sini raitasta, kun asutkin (housut) oli sen väristä tehty.
Nyt luulen, että en tee uusia.....Asusteet olivat niin " työläät" tytölle harmaasta pehmeästä puuvillastrechistä essumekko ja sen alle Marimekon tän sesongin puna-puna raitakankaista tehdyt trikoopaita ja housut ja sitten pojalle samoista värkeistä harmaa liivi ja housut " polvi/pohjepituus" ja Marimekot alle..... onmpa pikkujuoluihin parempaa ylle ja tonttuiluun raitaa laittaa päälle, monikäyttöiset siis..... tai oikeestaa olsin halunnut tehdä ne raita lakit nytkin, mutta kangas meni niin niukille, ettei tuu vaikka kuin taiteilis....vielä harkitsen harmaita lakkeja ja jotenkin raitakoristei n tms. tai joku karvareunus..... saas nähdä(nyt kun asut 6:tta nappia/napinreikää vailla herää into niinhin lakkeihinkin.....vaikka pukin pussiin tekemisiä vielä onkin .....