Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vanhemmat eivät osta lapsilleen kunnon ulkoiluvehkeitä?

Vierailija
06.03.2008 |

Taas on saanut säälitellä tänäkin talvena lapsia, jotka kulkevat aivan onnettomissa tamineissa. Liian pienet haalarit, jotka mahdollisesti rikki (tai puuttuu ainakin lenksut ja huppu tai on repeytyneet). Liian pieniä tai liian isoja vaatteita. Rikkinäisiä vetoketjuja.... Lapsi ulkoilee päivähoidossa paljon eli se haalari on lapsen työpuku! Suostuisitko itse työskentelemään liian pienessä, liian suuressa tai rikkinäisessä työasussa? En minäkään. Älkää hyvät vanhemmat pihdatko näissä ulkovaateasioissa. Ei tarvii olla Reimateccia, kunhan löytyy toimivat, sopivat, lämpimät ja ehjät talvivaatteet, joissa lapsen on hyvä ulkoilla. Yhtyykö kukaan kommenttiini :)

t. päiväkodin täti

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim. päiväkodissa on nyt kk aikana hajoitettu lapsen kengät ja haalari. Kengästä katkennut muovinen osa, jonka läpi tarra kiristetään ja haalarista revitty irti vetoketjun veto-osa. Kengän sain korjatuksi narunpätkän ompelemalla, mutta haalaria en, koska vetoketju oli myös venynyt kuivauskaapissa (liian kuumassa?).

Koskaan ennen ei ole lasten vaatteita tuollalailla saatu kotona rikotuksi.

Onneksi löytyi ison veljen vanhat talvihousut ja takki, ehjät mutta pikkuisen isot (housut sopivat, takki vähän pitkä helmasta).

Minulla ei ole nyt varaa ostaa uutta haalaria eikä kenkiä, omiakin vaateostoksia joudun siirtämään ja siirtämään...kun töitä ei löydy. Talolainastakin on jo lyhennykset jäädytetty toistaiseksi.

Vierailija
2/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ilmeisesti töissä kuitenkin? Ei kai lapsesi muuten siellä päiväkodissa ole? Kirppariltakin saa hyviä haalareita kohtuuhintaan, tiedoksi vain!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin tingin monesta asiasta, mutta en lasten ulkovaatetuksesta just noista syistä ja kun asumme täällä pohjoisessa, niin talvet ovat todella kylmiä ja lumisiakin.

Vierailija
4/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut rumaa kulumaa polvissa eikä pepussa, vetskari ihan ehjä myös! Jalkalenksut puuttui toki, anteeksi tarhantädille siitä, mutta koska puku on vähän reilu (anteeksi tästäkin tarhantäti) niin lahkeet ei nouse vaan pysyy hyvin kengän varren päällä, niissä on tiukat nilkkakuminauhat,

suurin huuti taitaa tulla nyt kyllä seuraavasta paljastuksesta: haalari on tyttöjen mallia, tummansininen alaosa ja tummanpunainen yläosa, vyötäröllä ns frillaa, ei rypytetty ns pitsisen näköinen kuitenkaan vaan enemmän kuin joku pieni läppäreunus ;)

Ja käyttäjä on 4,5v poika.

Ei ole kukaan kommentoinut pahasti haalaria enkä viitsinyt alkaa reunusta vyötäröltä repimään pois kun ei se oikeestikaan ole liian tyttöjen asu.

Vierailija
5/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käyn koulutuksessa joka päivä, matkojen kanssa menee 12 tuntia, mutta se ei tähän liity.

Vierailija
6/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kyseessä on Suomen kuudenneksi suurin kaupunki.

Vierailija
7/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kurjaa, jos lapsella ei ole kunnon ulkoiluvaatteita. Olen monesti jopa joutunut ompelemaan lasten haalareita (mikä ei kyllä kuuluisi minulle) tai lainaamaan omien lasten vaatteita. Osalla on niin surkeita vaatteita ulkokäytössä, että joutaisivat suoraan roskikseen! harmittaa vain lapsen puolesta, joka joutuu värjöttelemään huonoissa tamineissa.

Vierailija
8/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä esim. päiväkodissa on nyt kk aikana hajoitettu lapsen kengät ja haalari. Kengästä katkennut muovinen osa, jonka läpi tarra kiristetään ja haalarista revitty irti vetoketjun veto-osa. Kengän sain korjatuksi narunpätkän ompelemalla, mutta haalaria en, koska vetoketju oli myös venynyt kuivauskaapissa (liian kuumassa?).

Koskaan ennen ei ole lasten vaatteita tuollalailla saatu kotona rikotuksi.

Onneksi löytyi ison veljen vanhat talvihousut ja takki, ehjät mutta pikkuisen isot (housut sopivat, takki vähän pitkä helmasta).

Minulla ei ole nyt varaa ostaa uutta haalaria eikä kenkiä, omiakin vaateostoksia joudun siirtämään ja siirtämään...kun töitä ei löydy. Talolainastakin on jo lyhennykset jäädytetty toistaiseksi.

Vierailija
9/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä siis ei nyt ole varaan haalariin. Mutta onneksi löytyi ne ison veljen vanhat takki+housut ja ovat ehjät.

Tosin jos lapsellani hajoaisi esim. haalarin polvet paikkaisin ne ensi hätään, en juoksisi heti kauppaan.

t. työtön

Vierailija
10/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes yh.

Vierailija
11/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta meillä siis ei nyt ole varaan haalariin. Mutta onneksi löytyi ne ison veljen vanhat takki+housut ja ovat ehjät.

Tosin jos lapsellani hajoaisi esim. haalarin polvet paikkaisin ne ensi hätään, en juoksisi heti kauppaan.

t. työtön

Vierailija
12/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiäkin saa noin 12 eurosta lähtien, hyviä perusjalkineita nekin.

Vierailija
13/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on liian kalliita! En todellakaan laittaisi lapsen takkiin jotain 10e ja housuihin toista samaa!

Koulusta tulee tota samaa valitusta, mutta en reagoi, ne on vaan lapsia, ja poikia kun ovat niin rikkovat kuitenkin, mua ei oikeesti haluat tuhlata lasten vaatteisiin sanotaan nyt vaikka että yli 10e koko setti on liian kallis (siis alushousut sukat t-paita collegepuvut ja ulkoiluvaatteet)

Vierailija
14/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut sekä myymässä, että usein ostan kirppareilta. Haalarien hintahaitari on yleensä ollut 1-10 ¿

Vierailija
15/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää jostain muusta!

Vierailija
16/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan eurolla ja allekin saa takkeja ja kenkiä jos ulkonäöllä ja kunnolla ei ole niin väliä. Oikeasti, rikki ne menee kuitenkin.

Vierailija
17/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsiä ja karkkia? Itsellesi vaatteita? Auto?

Kyllä minä olen vahvasti sitä mieltä että Suomessa kellään ei ole taloudellisesti niin huonosti asiat että pitäisi lapsen rikkinäisissä ja väärän kokoisissa vaatteissa kulkea taloudellisten syiden vuoksi.

10 euroa per setti ei todellakaan ole paha hinta.

Mua ei oikeastaan säälitä nuhjaantuneen näköiset vaatteet. Kunhan nyt olis edes lämmintä. Se säälittää että on aivan liian ohutta tai niin pientä että nilkat, napa tai ranteet vilkkuu.

Vierailija
18/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole asuntolainaa ja aika vähän ajan autolla,

kyllä mulla ihan olis rahaa, mutta en siis vaan HALUA tuhlata sitä lasten vaatteisiin. Turhaa rahanmenoa. En kovasti kyllä omiinkaan vaatteisiin tuhlaa, jotain silloin tällöin hankin, mutta minä en olekaan 8-vuotias poika joka kuluttaa ja raastaa kaikki heti rikki.

Ja sanoinhan että tuon 10e voin kokonaisuuteen pistää per lapsi, mutta uusia en takuulla osta samana talvena.

Vierailija
19/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskepa minkä verran poltat vuodessa savuna ilmaan (ja tervena keuhkoihin)?

Sillä rahalla saisit jo lapsellesi Reimatecit poikineen. Kaikki vaatteet ei kulu heti puhki. Satsaa laatuun ja kestävyyteen. Pidä erikseen remuvaatteet ja erikseen paremmat vaatteet kouluun, kyläilyihin jne.

Vierailija
20/35 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuihin saa mennä 10 e, takkiin maks. 40 e, toppahousuihin 20e.

Mutta nyt ei siis varaa mihinkään vaatteisiin. Ei itselle eikä muille.

220 e jää rahaa kuukaudessa ruokaan 5 henkiselle perheelleja siitä ei voi enää tinkiä vaatteisiin.

Lainan lyhennykset on jäädytetty, korot vain maksetaan.

Töitä etsitään, vaan ei löydy. Vuoden vielä kitkutellaan ja sitten laitetaan talomyyntiin ja lähdetään Norjaan, tosin mies saattaa lähteä jo aikaisemminkin.

t. se veljen vanhoihin pukeva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä