Hankkikaa itsellenne jokin harrastus! :)
Mä pääsin puolivuotta sitten takaisn laulamaan bändiin jossa olin ennen lapsiakin. Täytyy myöntää että kerran viikossa irtiotto arjesta ja perheestä on paikallaan! ja vielä kerran kuukaudessa olevat keikat:)
Ennen tätä harrastusta olin hermot kireällä turhankin usein lasten valvomisten takia ja kun aina vaan istui neljän seinän sisällä.
Pointtini on se että äideillä pitää olla joytain muutakin tekemistä/puuhattavaa/mietittävää kun lapset ja kotityöt. Tunnen lukuisia ihmisiä jotka ovat niin kiinni perheissään ja miehissään etteivät lähde minnekään ilman heitä ja sitten valitetaan kun ei ole muuta elämää (en yleistä, mutta monella tutullani näin on)
Oma elämänlaatuni ja jaksaminen lasten kanssa on parantunut hirmuisesti rakkaan harrastukseni myötä!
Kommentit (6)
unohdin millaisia ihmisiä tällä palstalla liikkuu:) jos ei ole muuta elämää ku AV niin eihän sille mitään voi:D
ap
Se oli vain järjestely kysymys, kun aloin harrastaa vesi jumppaa.
käy niin kun saa lapsen/lapsia ettei elämään mahdu enää mitään muuta. Muusta ei puhutakaan kuin lapsista. " Meidän Pekka söi tänään sitä ja tätä, meni nukkumaan silloin ja silloin ja voi jee meillä opittiin uusia juttuja" . Tottakai lapsistakin saa ja pitääkin puhua mutta elämässä todellakin on oltva muutakin! Olen siis ap:n kanssa täysin samaa mieltä. Harrastuksiin löytyy mahdollisuus kun vain saa sen itsestään irti, tekosyitä kukin tietenkin voi keksiä kohdalleen ettei ilman lapsia voi tehdä mitään. Mutta ongelmiin löytyy aina ratkaisu!
Haluaisin harrastaa enemmänkin, mutten ehdi.
Etenkin näin kotiäitinä jää paljon enemmän aikaa lasten kanssa, kun kerran viikossa käy siivooja tekemässä kunnon siivouksen, ja päivittäin kodinhoitaja siivoaa, tekee ruoat, pesee pyykit ja viikkaa ne kaappiin jne.
Minä suosittelen. :)
Sitten jaksaa itsekin paljon paremmin, ja jää aikaa myös harrastaa ap:n kehoittamalla tavalla. Hyvällä omallatunnolla käy pari kertaa viikossa kuntokeskuksessa, kun on ollut kunnolla aikaa viettää lasten kanssa. Ja aamuisin ehtii aina hyvin pitkälle lenkille koiran kanssa, kun kodinhoitaja tulee jo klo:6:00.
Myös kannattaa hommata vakituinen lastenhoitaja, sillä siten pääsee säännöllisesti käymään rauhassa kaupoilla, manikyyri/pedikyyrissä, jalkahoitajalla, hierojalla, kosmetologilla, kampaajalla... siis tällaisiassa säännöllisissä menoissa, joita sattuu aina joka viikolle kerta tai kaksi.
Suosittelen! :)
Miksei ole? meillä on mies lasten kanssa sen aikaa kun käyn harrastuksessa ja tottakai vastavuoroisesti hänelläkin on oma harrastuksensa jolloin olen lasten kanssa.
ap