Lue keskustelun säännöt.
Säilyykö työpaikka?
06.03.2008 |
Tuli mieleen tälläinen asia: teen sijaisuutta vuoden 2010 tammikuulle asti. Jos nyt jäisin itse äitiyslomalle esim. loppuvuodesta, onko minulla oikeus tulla äitiysloman jälkeen takaisin samaan työpaikkaan kun ja jos työsopimus on edelleen voimassa? Tämä jonka sijaisuutta teen ei ole tulossa takaisin ennenkuin on pitänyt kaikki lomat yms. joten sijaisuus jatkuisi vielä tuon 2010 tammikuun jälkeenkin. Ei kuitenkaan viittis jättää tuota lapsen tekoa enää kauemmaksi.
(Kyse on kuntasektorin työpaikasta.)
Kyselen siksi etten viitti täs vaihees vielä mennä töissä muilta kyseleen, tulee vain taas puheita liikaa.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ei äitiyslomasi missään tapauksessa mitenkään vaikuta jo sovitun työsuhteesi kestoon. Meillä moni (myös minä) on ollut äitiyslomalla kesken määräsikaisen työsuhteen niin, että on palannut loman jälkeen samaan määräaikaiseen pestiin.
Se on sitten toinen asia, jatkuuko työsuhteesi määräaikaisuutesi päätyttyä. Sinun tilallehan joudutaan palkkaamaan uusi sijainen, jonka kanssa joudut mahdollisesti " kilpailemaan" jatkomahdollisuuksista. Mutta ainakaan omalla kohdallani äitiysloman pitäminen ei asiaan vaikuttanut, vaan työsuhdetta jatkettiin määräaikasen päätyttyä joka tapauksessa