Swimcoach, kokemuksia...
Meillä on ollut nyt puolisen vuotta uutena ostettu Swimcoach koko 4-6v /18-27kg. Tätä on kokeiltu 22kg pojalla ja pienemmällä n. 17kg pojalla. Luulin tämän tuotteen kelluttavan. Onko tämä väärää tietoa vai pitääkö osata jo hieman uida pysyäkseen näillä pinnalla? Miten teillä muilla? Onko kellään kokemusta? Onneksi en heti ostanut molemmille omia. Nämä olisivat vaan tosi kätevät, jos kelluttaisivat esim kylpyläreissuilla. Kiitoksia vastauksista etukäteen!
Kommentit (6)
Joo, kyl meillä on kans musta alaosa ja neonkeltanen yläosa. E ne kelluta, ei alunperinkään kelluttanut. Kai ne oli suoraan käyttövalmiit?! Ei ainakaa käsketty tekemään nillee mitään... Eikä liiemmin ohjeita mukana ollut. Ollaan lähdössä taas kylpylään ja kaipa niitä on taas kokeiltava. Tähän asti ainakin ollut surkea ostos;(
Eihän niistä ole sitten mitään hyötyä :( Ei meilläkään tuo nelivuotias pysyisi pinnalla ilman tuota pukua vaikka pääseekin kovasti etenemään räpiköidessään. Mutta kun siis muistelen, niin toki poika välissä levähtää ja seisoo vedessä niin että jalat eivät läheskään yllä edes pohjaa. Ja hyvin pysyy pinnalla :)
Muistaakseni noissa muuten on joku venttiilin tyyppinen. Siihen ei tarvitse itse koskea mutta olisko tehtaalla jäänyt laittamatta sinne ilmaa tms...? Vaikka ei se puku mitenkään ilmatulta tunnu mutta mitä varten se venttiili siellä olisi jos sillä ei jotain virkaa olisi..?
Mutta ota ihmeessä yhteyttä valmistajaan tai kysy vaikka joltain nettimyyjältä ensin, että kuinka hyvin sen pitäisi kelluttaa.
Sanoi myös, että toki kelluttavat mutta jos ovat liian isot ja ne kellukkeet nousevat liian ylös niin sitten eivät kelluta. Eli olisikohan tuo koko sitten liian iso teille?
Ja kyllä mun mielestä meidän puvulla pitää lasten vähän itse liikkua, että eivät vajoa. Meillä käyttäjät ovat 18 kg ja 12,5 kg, ja pysyvät puvulla pinnalla, kun vähän potkivat jaloilla. Ihan paikallaan ollessa mun mielestä rupeaa vajoamaan tai ainakin meinaa kääntyä vatsalleen tms.
Ainakin tällainen muistikuva mulla on tuon puvun käytön alkuajoista, mutta nyt lapset jo uivat puvulla sen verran vauhdikkaasti, että eivät ehdi vajoamaan.. ;) Äkkiä meillä on molemmat lapset oppineet tuolla puvulla uimaan, suunnilleen ekalla kerralla on vähän tarvittu tukea, mutta sen jälkeen ovat menneet itsenäisesti syvässäkin vedessä.
Meillä pienempi puku käytössä villillä 2-v. tytöllä, mutta ei kyllä pelkästään sen avulla pysy pinnalla, vaan meillä on myös käsikellukkeet lisänä. Sitten ei tarvitse pitää kiinni (vieressä tietenkin olla) koko uimareissun ajan. Tää yhdistelmä pelasti meidän uimareissut, kun tyttö ei välitä, vaikka haukkoo vettä sisäänsä, syöksyy vaan hulluna veteen...
Meillä on käsittääkseni saman merkkiset kahdella lapsellamme. Puhuthan niistä joissa on musta alaosa ja neonvärinen yläosa?
Meillä ne ovat käytössä 4-vuotiaalla pojalla ja vajaa 3-vuotiaalla tytöllä. Ja kyllä ne meillä ihan pinnalla pitävät! Poikaa ei pidetä kiinni ollenkaan vaan räpiköi itse menemään syvässä altaassa (tietty ollaan lähellä). Tyttö roukkuu kaulassa koko ajan mutta kyllä siis hänkin pinnalla pysyy jos vain ei hätääntyisi heti kun irroitettaisiin ote.
Teidän pukuko ei kelluta yhtään? Tosi oudolta kuulostaa, kannattaa ottaa varmaan yhteyttä maahantuojaan.