Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö kohdun kasvu jo tuntua ulospäin?

Vierailija
06.03.2008 |

Minulla on nyt rv 10. Esikoista odottaessani muistaisin tunteneeni oikean vauvavatsan, siis kohdun, ihan selvästi viikolla 12. En kuitenkaan muista tuntuiko se jo tässä vaiheessa. Eli joku samalla viikolla oleva, tai muuten asiasta tietävä, kertoisitko pitäisikö kohdun jo tuntua kun kädellä koittaa vatsan päältä.

T: Huolestunut

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa nyt oikeasti. En saa tätä asiaa päästäni ja np-ultrakin on vasta kahden viikon päästä. En tunne kohtua lainkaan missään asennossa voiko se olla vaan niin kovin alhaalla etten sen vuoksi vielä tunne sitä? Miten muilla samoilla viikoilla?

Vierailija
2/7 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla, jos tunnet kohdun tuossa vaiheessan. Itse en tavoittanut kohdun fundusta oikeastaan koskaan, vaikka maha toki kasvoikin.

Ehkäpä olit ensimmäisessä raskaudessa niin tohkeissasi, että toivot/luulit tuntevasi vähän enemmän, kuin oikeasti tunsitkaan?? Kuvittelepa nyt, jos homma olisi noin itsestään selvää ja helppoa, tapahtuisiko IKINÄ sitä, että joku olisi tietämättää neljännellä kuulla raskaana. Ja sitä tapahtuu, koko ajan.

Vierailija:

Minulla on nyt rv 10. Esikoista odottaessani muistaisin tunteneeni oikean vauvavatsan, siis kohdun, ihan selvästi viikolla 12. En kuitenkaan muista tuntuiko se jo tässä vaiheessa. Eli joku samalla viikolla oleva, tai muuten asiasta tietävä, kertoisitko pitäisikö kohdun jo tuntua kun kädellä koittaa vatsan päältä.

T: Huolestunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no varmahan en voi tietenkään olla oliko se kohtu mikä silloin tuntui. Kuitenkin tunsin jonkin kovan " pallon" alavatsallani ja myöhemmin se " kova pallo" oli kyllä ihan selvästi kohtu kun se vaan jatkoi kasvamistaan. Olen hoikka, kuten olin silloinkin. Silloin tunsin tämän " kovan pallon" kun makasin selälläni. Uskon kuitenkin että se oli kohtu.

Vierailija
4/7 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sitä kiistä, mutta ihan turhaan huolestut! Alkuraskauden ultrassa olet käynyt ja siellä kaikki ok?

Vierailija
5/7 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä päin np-ultra on ensimmäinen ultra, joka meille tarjotaan. Ja se on siis kahden viikon kuluttua. Miehenikin on minulle yrittänyt selittää, että murehdin ihan turhaan, mutta en voi sille mitään että tämä asia vaivaa minua. Täytyy nyt vaan odottaa siihen ultraan asti.

Vierailija
6/7 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kohtu ei toisen kohdalla ole enää ihan niin kova, koska on kerran jo venynyt. Myös vatsanpeitteet ja lihakset on jo kertaalleen venyneet, joten varmasti vatsa on aika erilainen kuin ekassa raskaudessa, vaikkei läskiä sen enempää olisikaan.

Vierailija
7/7 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kohtu olisi löystynyt eikä olisi enää niin kova kuin esikoisesta, koska edes neuvolan täti ei kohtua tuntenut. Hän ei asiaa mitenkään kuitenkaan kommentoinut ja ajattelin sen olevan normaalia, ettei vielä tunnu. Kuitenkin kotona iski paniikki kun aloin muistelemaan esikoisen alkuraskautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä