Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hemoglobiinin nousu

25.11.2008 |

Hei..Olen raskaana viikolla 31+6 ja tänään neuvolassa hemoglobiini oli 151! N. pari kk sitten oli 131..joka olikin matalin tämän raskauden aikana mitattu lukema. Lähtöhemoglobiinikin oli jo aika hyvä, 150.

Mulla on aina ollut hempat siinä 145-155 paikkeilla, mutta nyt mietin onko tämä kuitenkaan ihan normaalia tai hyvä juttu? Olihan tuo laskenut puolivälissä niinkuin kuuluukin, mutta mietin miten se nyt yht'äkkiä olis korjaantunut itsekseen? Lisärautaa en erikseen syö,mutta sitä on vähän raskaudenajan multitabseissa..Viime viikot olen syönyt aika paljon hedelmiä myös..Mutta jotenkin tuntuu ettei sen nyt yksinään noin pitäs nousta..Olen muutenkin tämmönen murehtija,joten nyt huolehdin sitten tätä :( Olisi TODELLA ihana kuulla onko kukaan muu selvinnyt raskausajasta ilman rautakuuria yms...

Neuvola kyllä sanoi että näin loppuraskaudesta elimistö saattas alkaa itse "palautumaan", mutta silti mietin...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama juttu. Normaalisti mun hemoglobiini on 125-130. Raskausviikolla 8 se oli 135 ja viikolla 15 124. Odotin että seuraavan kerran mitattaessa on varmaan tippunut lisää. Nyt kuitenkin viikolla 21+ se olikin noussut 144:ään. Enkä mä syö mitään missä olis lisärautaa.

Vierailija
2/3 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekassa raskaudessa Hb-lähtölukema 148 ja rv 24 paikkeilla 124. Siitä se sitten nousi takaisin rv 33 mennessä, ilman lisärautaa.

Tokassa raskaudessa Hb oli 136 rv 25, mutta laskikin siitä vielä lisää: rv 34+5 lukema oli 113. Aloin ottaa rautalisää, mikä toi helpotusta myös levottomiin jalkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleeni, että olisitko mahdollisesti juonut liian vähän tai ainakin selvästi vähemmän kuin edellisen mittauksen aikaan? Jos juo liian vähän ja kuivuu, se voi nostaa mitattua hemoglobiinia.