Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia: onko kaikki haju aina merkki homeesta

Vierailija
06.03.2008 |

kysyn, koska meillä on seinän ja lattian välisestä raosta selvästi havaittavissa tuoksu, jota olen pitänyt normaalina purueristeisen talon tuoksuna. nyt homekeskustelun velloessa kiivaana olen alkanut epäilemään josko se sittenkin on jotain, josta pitäisi olla huolissaan. mitään terveydellisiä oireita meillä (nelihenkinen perhe) ei kenelläkään ole, eikö esim. vaatteissa ole mitään hajua havaittavissa, siksi juurikaan en ole osannut olla mitenkään huolissani.

miten on, onko tästä syytä lähteä panikoimaan??

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi varmistaa.

Vierailija
2/16 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki " homeen-haju" ei ole merkki varsinaisesta homeesta.

Mutta esim. meillä töissä on tyyppi, joka haisee aina homeelle:( Tiedän että asuukin rotiskossa, mutta enpä kehtaa mennä huomauttamaan asiasta... Kyseessä vähän elämäntapa-taitelija...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos ilmanvaihdossa on ongelmia, eikös taloon sisälle voi tulla hajua mistä tahansa eristeestä tai talon alapohjasta tms.

Jos ilmaa pääsee seinien läpi, miksei hajukin voi sieltä eristeestä levitä huoneeseen? Varsinaisen korvausilman saaminen painovoimaisessa ilmastoinnissa pitää tietenkin huomioida poistamalla ikkunoista pätkä tiivistettä tai laittamalla korvausilmaventtiilejä, mutta kyllä sieltä seinistä/lattioistakin voi hajua tulla kun ovat kuitenkin hengittäviä rakenteita.

Vierailija
4/16 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttu, joka oli vuosien saatossa mennyt pois paikaltaan ja lattia oli aavistuksen vino.

purut on olleet kuivia, näyttäneet olevan ihan ok, ja ne on laitettu takaisin lattiaan eristeeksi.

olemmeko siis laittaaneet lattiaan homeisia puruja, jos kerran purueriste ei saa haista miltään??

Vierailija
5/16 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haisiko ne purut siis purulle vai homeelle? Ne ovat kaksi ihan eri asiaa. Itse aistin hometalossa lattialistan välistä sitä ällöä ihan ihka oikeaa homeen hajua :(

Vierailija
6/16 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan se ei ollut mikään maakellarin haju, eikä makea. vaan purun haju. mutta nyt en enää tiedä mitä ajatella, jos kerran purut eivät saa haista millekään...

Vierailija
7/16 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen parikin kertaa aistinut homeen, kun on oltu katsomassa asuntonäyttelyjä...

väkevä tuoksu- ei voi erehtyä...

Vierailija
8/16 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain pitäisi olla paikka jossa voisi käydä haistelemassa aitoa hometta eri lajeissaan, jotta voisi sitten tunnistaa sen hajun asunnosta...

Vierailija
9/16 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olemmeko siis laittaaneet lattiaan homeisia puruja, jos kerran purueriste ei saa haista miltään??

Ja se " homeen haju" , joka jonkun vaatteissa oli, saattoi todellakin olla vanhan talon hajua. Nykyään ollaan vain hysteerisiä kun kaikki hajut ovat olevinaan hometta.

T. erittäin terve, vanhassa (homeettomassa) talossa asuva tyyppi

Vierailija
10/16 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia sitten, ettäkaikki home ei välttämättä ole terveydelle vaarallallista, mutta kannattaa varmasti selvittää asia - ihan jo oman mielenrauhankin takia.

Vierailija
11/16 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestäs se asiantuntija sanoi ettei talon pitäisi haista. ei ole olemassa " vanhan talon tuoksua" .

kannattaa varmaan tarkistuttaa asia jollain asiantuntijalla tai käykää sen liiton sivuilla, mikä taloliitto se nyt oli.. ( jää miettimään..)

Vierailija
12/16 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän talo tutkittiin kylppäriremontin aikoihin tosi tarkkaan. Itse ihmettelin outoa hajua, mikä tuli aina kun laittoi liesituulettimen päälle. Liittyi jotenkin huonoon ilmastointiin, mikä korjattiin. Haju tuli jostain alapohjasta.

Vierailija
13/16 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessa haisee aivan hirveelle. En ymmärrä miten voivat asua siellä.

Vierailija
14/16 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain se tuoksu joka tulee alapohjasta - eli se purueristeen & vanhan lastulevyn tuoksu. minustakin semmoinen on olemassa , ilman homehajuakin

Vierailija
15/16 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin se on hometta. Nuuskaiskaapa muutkin lattialistan alta. jos tulvii homeen hajua niin takuuvarmasti hometta on enemmänkin.

t. ex-homeloukkulainen

Vierailija
16/16 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt ottamaan sitä kotona edes sisälle, vaan piti pitää sitä ulkona, niin hirveä oli se homeen haju.

Laitoin myyjälle ystävällisesti viestiä ja sain vastaukseksi, että heillä on vanha talo, jossa on kuulemma purueristyksen hajua. No joopa joo.

Omalla papallani alkoi talo haista tuolle samalle " purueristykselle" , kun lattian alla oleva vesivahinko teki tietoa itsestään. Paljastui kosteusvahinko, home ja mittava remontti.

Olen ihan samaa mieltä, ei ole olemassa mitään vanhan talon tai purujen hajua, vaan home se on mikä haisee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi