Uusia tuulia arkiruokaan. Lapset 11 kk ja 3,5-vuotias.. Eli helposti vauvalle soseutettavia, mutta maistuvia ruokaideoita kaipailen...
Yritän pistää taloudellisista syistä tölkkiruoat nyt kokonaan pannaan :-)
Kommentit (7)
Se käy vauvalle hyvin ennen kuin lisäät muille maidon/kerman.
Ja jauhelihakastikettahan vauva syö jo hyvin. Tarjoat sen kanssa muussia omaan maitoon/veteen tehtynä.
Itse olen tarjonnut 11kk ikäiselle jo tosi paljon samoja juttuja, hienonnettuna, ilman maitoa vaan.
Riisiä ja jotain kastiketta syö hyvin, samoin spaghettia voi pieniä ja sen kanssa menee moni kastike.
Keitot, esim. makkara- ja jauhelihakeitto on helppo muussata vauvallekin sopivaksi.
on nois jauhelihoissa, eli onko " pakko" olla aina parasta jauhelihaa, vai käviskö sikanauta *blush*....
Kanakeitto, tomaattipohjainen jauhelihakastike, makaronilaatikko, kanakasviskastike, uunilohi, lihapullat... Ja sit niitä ruokia varten mitä ei saa olen pakastanu liha-kasvis-sosetta jota saa muillakin olevan lisukkeen kans. Esimerkiks nakkikastiketta tai riistakäristystä en antanu, mutta lisukkeena olleet perunat ja perunamuusi oli pienimmälle sit oman sörsselinsä kaveriks.
suositellaan paistia, koska siinä on vähemmän sitä huonolaatuista rasvaa.
Mä ainakin käytän aina paistijauhelihaa. -4-
Vierailija:
Se käy vauvalle hyvin ennen kuin lisäät muille maidon/kerman.Ja jauhelihakastikettahan vauva syö jo hyvin. Tarjoat sen kanssa muussia omaan maitoon/veteen tehtynä.
Itse olen tarjonnut 11kk ikäiselle jo tosi paljon samoja juttuja, hienonnettuna, ilman maitoa vaan.
Riisiä ja jotain kastiketta syö hyvin, samoin spaghettia voi pieniä ja sen kanssa menee moni kastike.Keitot, esim. makkara- ja jauhelihakeitto on helppo muussata vauvallekin sopivaksi.
Vauva syö lähes samaa ruokaa kuin muukin perhe, erityisesti tykkää sormiruuista. Kumpikaan ei pidä muusatuista ruuista. Suosikkeja ovat erilaiset pastat, liha-, kana- ja kalasuikaleiden kanssa, kypsennetyt kasvikset ja kasvistikut, keitot, joissa selkeästi palasia, riisi ja kana, lohkoperunat ja lihapullat (itse tehtynä voi säädellä suolan ja mausteiden määrää) ja jauhelihapihvit. Pitävät myös puuroista ja kaikenlaisista sopista (mustikka-, mansikka-, herukka ym.).
kalaa eri muodoissa.