Tehdäänkö neuvolassa nyrkkitesti myös uudelleensynnyttäjälle?
Jos kerran jo yksi alatiesynnytys takan, niin tarviiko vielä mitata nyrkillä vikassa neuvolalääkärissä??
Kommentit (23)
ja mulle tehtiin vikassa neuvollääkärissä esikoisen kohdalla
ja mun piti oikeen kysyä että mitä sä hommaat? Tuntu niin tyhmältä ku ei edes ensimmäisen aikana kokeiltu mut nyt viidenneltä kokeili ja sanoi sitten et sulla on hyvä lantio =)
Olen neljä synnyttänyt normaalisti alakautta täysin ongelmitta eli ei todellakaan tehdä.
En ole ikinä kuullutkaan. Olen synnyttänyt lapseni Helsingissä ja Espoossa.. ONNEKSI!!
naurattaa!!! Millon kerrotaan minkälainen tuo testi oikeasti on...
Minulle näin tehty vain ekassa raskaudessa erään aluesairaalan äitiyspoliklinikalla, jossa kaikki synnyttäjät käyvät rv 36.
Jessus sentään, kohta tulee pissat housuun....
Vierailija:
Minulle näin tehty vain ekassa raskaudessa erään aluesairaalan äitiyspoliklinikalla, jossa kaikki synnyttäjät käyvät rv 36.
Ei todellakaan sitä nyrkkiä minneen sisuksiin tungettu. Ei koskenut.
Itselläni esim äitipolin käyntitekstissä lukee näin; Lantio hyvä. Dorsaalisesti tuberväli allekirjoittaneen nyrkille.
-19-
epäillä ahdasta lantiota. Eli juuri niin, että lantion uloimmat luut tunnustellaan nyrkin avulla, mutta ei sitä nyrkkiä emättimeen tungeta!!! Mulle tehtiin ensin nyrkkitesti (joka ei varmastikaan oo sen virallinen nimi), ja sen jälkeen mut lähetettiin röntgeniin pelvimetriaan, jossa todennettiin ahdas lantio.
Nykäsen nyrkki heilui
6.3.2008 8:50
Mäkikotkan nyrkistä saanut mies kertoo Savon Sanomissa kysyneensä, muistaako Matti Nykänen hänet.
Väitetty välikohtaus sattui Kuopion Sokos Hotel Puijonsarvessa keskiviikon vastaisena yönä noin kolmen aikaan.
Nykäsen lyönnin kohteeksi joutunut kuopiolaismies kertoo Savon Sanomissa kysyneensä, muistaako Nykänen hänet ja hänen entisen vaimonsa.
Tästä mäkilegenda raivostui ja mottasi miestä poskeen. Lyönti ei aiheuttanut suurempia vammoja, eikä mies aio tehdä rikosilmoitusta.
- Portsari tuli väliin ja sanoi Nykäsen seurueelle, että pitäisiköhän teidän poistua, uhri kertoo Savon Sanomille.
IL
Ja ei sitä nyrkkiä tosiaan sisään tungeta, mutta ikävältä tuntui silti. Mulle teki vielä kandi yliopistosairaalassa, ja toimenpide kesti ja kesti, ja käytti hieman liikaa voimaa vielä. Toisen raskauden aikana olin myös kandineuvolassa, viisi miespuolista opiskelijaa tuijotti alatutkimusta, onneksi vain yksi sai sen tehdä.
Lääkäri varoitti, että saattaa sattua, ja totta vie, sattui! Tosin mulla oli samaan aikaan supistuksia reippaasti eikä ylipainon takia noi luutkaan ihan pinnassa :) Sanoi, ettei tätä testiä tarvitse tehdä enää muissa synnytyksissä.
Mua ärsyttää, että se jota ei oo just mulle tehty, ei oo olemassakaan -ajattelutyyli. Soita neuvolaan ja kysy onko nyrkkitestiä olemassa. Ja ei sitä todellakaan pimpsaan työnnetä, ääliöt! Asioista voi ottaa selvää ennen kuin lähtee väittämään...
eikö nyrkkinainti kuulu homoille?