Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilman mitään provokatiivista tarkoitusperää:

Vierailija
27.02.2008 |

Miten te, jotka olette imettäneet/imetätte pitkään olette selvinneet vauvan hampaiden puhkeamisesta?

Aloin vain miettiä, kun omalla 7kk tyttärelläni on jo 6 hammasta ja puree aivan sairaan kovaa.

Itse en imettänyt kuin vajaan kuukauden, koska sektiohaavani repesi auki ja jouduin lääkekuurille, mutta nyt tuli vain mieleen, että olisinkohan vielä pystynyt imettämään tuollaisen purukaluston kanssa :)

Kiitos ja kumarrus :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä paitsi minulla nänneistä lensi veri, kun pääsin esikoisen kanssa laitokselta. Hän puri ikenensä niin kovaa kiinni, että ei tuntunut kivalta. Mutta eipä purrut enää vuoden ikäisenä.

Vierailija
2/13 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista miten kahden ekan lapsen kanssa oli, mutta kolmonen puri niin hirveesti että rupesin pelkäämään imetyksen alkuja. Hidas hämäläinen kun olen, niin en lopettanut imettämistä heti, vaan kärsn ja mietin että pitäiskö lopettaa. sit kun olin tehnyt päätöksen etten kestä neidin puremista enää ja lopetan koko touhun, niin vauva lopettikin puremisen ja sain imettää 1-v asti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin niin sattuu, ei sitä muuten paljon imettelisi.

Vierailija
4/13 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne vauvat puree sitä tissiä, ehkei sinun vauvasi :) meillä jos ei vauvalla nälkä ollut ja tarjosin rintaa niin johan puri. Sit kun odotin että varmasti nälkä oli ja imetin vasta sitten niin imettyään hän kiitokseksi puraisi ja kovaa!

Vierailija
5/13 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on pikku hiljaa aika siirtyä muuhun ravintoon.

t. 8 kk imettänyt

Vierailija
6/13 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla aloin imetyksen lopettelun eli mua ei ehtinyt vauvan purukalusto haittaamaan.

Vierailija
7/13 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ruvennut puremaan (siis enemmän kuin joskus vähän vahingossa) niin olisin lopettanut imettämisen.

Vierailija
8/13 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vauva jo yli vuoden.

Vierailija
9/13 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksellani 3 ensimmäistä hammasta tulivat jo 4kk ikäisenä, eikä niillä purtu kuin pari kertaa: säikähdin puraisua niin että kiljaisin, josta vauva taas pelästyi ja jätti sikseen...

Muuten, ihan alkuaikoina rikkimenneet rinnanpäät eivät tule puremisesta vaan huonosta imuotteesta.

t. 3x n. vuoden imettänyt

Vierailija
10/13 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitteli puremista tissiin viikon ajan, rinta oli verillä. Lopetin imetyksen aina siltä kerralta siihen, jos vauva puraisi, sanoin " ei" ja tissi pois. Seuraavan kerran oli tarjoilu seuraavalla aterialla... Viikon päästä vauva tajusi, että tää onkin pysyvä järjestely, eikä kannata teroittaa hampaita tissiin ;) Loppui siihen pureminen ja imetys jatkui sinne vuoden ikään saakka.

Kuopukselle tuli hampaat 4kk iästä, ei purrut juuri koskaan. Ehkä jonkun 3-4 kertaa yhteensä vähän näykkäisi (jos tarjosin rintaa vaikkei ollut nälkä tms.). Imetin vuoden.

Vierailija
11/13 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että verta tuli ja syvä puruhaava lopulta märki. Katseli vielä tiukasti silmiin purressaan ( kovaluontoinen poika ). Lopulta piti lopettaa imetys kun homma ei loppunut. Tykkäsi kuitenkin olla rinnalla, joten harmitti kyllä.

Vierailija
12/13 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten te, jotka olette imettäneet/imetätte pitkään olette selvinneet vauvan hampaiden puhkeamisesta?

Aloin vain miettiä, kun omalla 7kk tyttärelläni on jo 6 hammasta ja puree aivan sairaan kovaa.

Itse en imettänyt kuin vajaan kuukauden, koska sektiohaavani repesi auki ja jouduin lääkekuurille, mutta nyt tuli vain mieleen, että olisinkohan vielä pystynyt imettämään tuollaisen purukaluston kanssa :)

Kiitos ja kumarrus :)

Vierailija
13/13 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikki oli revennyt vaakasuuntaan (eli haavaan päin, kun on pystyviilto), ja se sitten tulehtui, alkoi märkiä ja repesi lisää... Neuvolan terkka vain pudisteli päätään ja totesi, että onpas pahan näköinen ja käski tulla viiden päivän päästä uudestaan, jos pahenee... Onneksi menin sitten päivystykseen seuraavana päivänä, ja meinasivat jo ottaa tiputukseen, kun oli niin paha tulehdus.

ap