Antakaahan hyviä small talk-aiheita!
Sosiaaliset taitoni eivät ehkäole parhaat mahdolliset, ja kaipaankin teiltä apua! Eli mistä asioista voisi luontevasti keskustella tuntemattomien ja puolituttujen kanssa esim. juhlissa? Millä rikkoisin kiusalliset hiljaisuudet ja antaisin itsestäni fiksun vaikutelman? Kaikki vinkit tervetulleita, kiitos!
Kommentit (5)
Esim. älä puhu politiikasta, jos et siitä mitään tiedä=).
Älä mollaa mitään, älä puhu kohutuista asioista (esim päivittele Vanhanen-Ruusunen -skandaalia).
Puhu neutraaleista asioista, vaikka säästä, jos et muuta alkuun keksi.
Puhu lapsista, matkustelusta, kaikesta hauskasta, harrastuksista.
Usein riittää kun ilmaiset olevasi kiinnostunut keskustelukumppanisi asioista, kysy lapsista, miehestä, vaimosta, missä asutte, matkustatte jne.. Mutta juttele niin ettet vaikuta uteliaalta tai tyrkyltä..
Onnea small talkiin.
puhutaan mistä tahansa ajankohtaisesta, säästä, kysellään lapsista, kuka hoitaa lapsia, missä mies töissä, töistä, kuinka kauan on ollut jossain työssä, lomista, minne aiotte mennä lomalle, onko joku vaikka käynyt Lapissa koska olette menossa sinne lomalle, missä kävi, suosittelisiko joitain hyviä paikkoja jne jne....
Mistä tahansa, vaikka minkälainen sisustus on, seinän väristä ja verhoista on tullut keskusteltua. Tai kerrot jostain hassusta joka tapahtui sulle sinä päivänä. En politiikasta niin paljon tiedä, mutta joskus olen siitäkin mielipiteeni antanut, mikä ettei, kunhan ei ala fanaattisena inttämään jotain. Uskonnostakaan ei tarvitse riidellä, mutta ei kai se haittaa jos siitäkin puhuu. Olen kysellyt esim. mormonilta monta juttua, ja hän ihan mielellään siitä jutteli. Kunhan aloittaa jostain, niin siitä saa keskustelua aikaiseksi.
Joskus olen yrittänyt saada keskustelua aikaan ujon ihmisen kanssa, ja se on ollut aika työlästä, koska se on vain yksipuolista kyselyä, joka alkaa tuntua utelulta. Mutta kun toiselta ei tule aloitetta, enkä minä osaa hiljaisena istua.
joissa kaikki eivät tunne toisiaan, niin laita esille " erikoisia" esineitä. Ihmiset yleensä alkavat juttelemaan esim. seinälle asetetusta " intiaani-päähineestä" tmv. " jännästä esineestä" , jota ei joka kodista löydy.
Puheenaihe on myös turvallinen, sillä jos pöydällä (tyyliä rubikin kuutio tmv.) laitettu esine, niin ihmisllä riittää aiheesta (-mä osaan koota ton 5 minuutissa!) juttua, mutta voidaan välttää uskonnolliset/poliittiset aiheet, tyyliä " Matti vanhasen" tai " Paavin" kuva seinällä;)
Hyviä aiheita ovat sää, taiteet ja kulttuuri jne.
Vältä urheilua aiheena, jos tiedät vastapuolen olevan intohimoinen jonkun tietyn joukkueen kannattaja.