Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni täällä oikeasti ymmärtää, että kirkkoon kuulumaton ja lapsensa kastamatta jättänyt

Vierailija
05.03.2008 |

ei välttämäti ole ateisti? Aina vauhkotaan ateisti sitä, ateisti tätä. Eiköhän me suurin osa ( ei kirkkoon kuuluvat ja jopa te tapakristityt) agnostikkoja?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on muuten satanisti?

Vierailija
2/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä lähinnä agnostikko. Näen itse monia hyviäkin puolia kristinuskossa, mutta missään nimessä en halua kuulua yhdistykseen (vai mikä olisi oikea sana), joka katsoo oikeudekseen pohtia hyväksyykö vai eikö hyväksy homoja, naispappeja, yms. Mun mielestä se on NIIN sairasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä meitä, jotka uskovat Jumalaan uskontojen ulkopuolella.

Vierailija
4/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateisti

Agnostikko

Uskovainen

Tapa-uskovainen

...

Minä kirkkoon kuulumaton ja lapseni kastamatta jättänyt olen jotain tuosta välistä mutta vain tapauskovaiseksi itseäni tunnusta. Sitä en ainakaan ole.

En varmaan myöskään ole varsinaisesti uskovainen. Oman tieni kulkija, ehkä jopa jossain määrin reinkarnaatioon uskova, rajakokemusteni kautta.

Vierailija
5/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen luulisi menevän ohi jostakin raamatun tulkinnanvaraisista kirjoituksista!

Vierailija
6/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sekä meitä, jotka uskovat Jumalaan uskontojen ulkopuolella.

Vierailija
7/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille olen sanonut, että päättävät sitten itse aikuisina, kun ovat kuulleet erilaisia näkemyksiä, mikä sitten on heidän kantansa. Oikeasti en koskaan edes ajattele koko asiaa.

Vierailija
8/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaste otetaan silloin kun halutaan liittyä seurakuntaan. Lapsikaste ei ole raamatullinen. Kastamaton ei joudu helvettiin. Helvettiä ei edes ole.

Vierailija
9/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minä lähinnä agnostikko. Näen itse monia hyviäkin puolia kristinuskossa, mutta missään nimessä en halua kuulua yhdistykseen (vai mikä olisi oikea sana), joka katsoo oikeudekseen pohtia hyväksyykö vai eikö hyväksy homoja, naispappeja, yms. Mun mielestä se on NIIN sairasta!

Vierailija
10/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lukenut aikuisista jotka käy kasteella ja uskovain kasteesta, mutta vauvojen kastamisesta ei kyllä mainita

Vierailija
11/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala tuomitsee, ei sun tarvitse:

Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi ja mene lukemaan mitä Jeesus teki syntisten, spitaalisten ja muiden parissa!

Vierailija
12/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää itseni tai lasteni joutuvan helvettiin, vaikken usko jumalaan enkä kuulu kirkkoon, miksi ihmeessä pelkäisin? Enemmän pelkään vaikka sitä, että lapseni jäävät auton alle.

Vierailija
13/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntiä tee"

Vierailija
14/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tuota on ihan turha paasata, ei pelota.

Vierailija
15/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisen ihmisoikeusajattelun näkökulmasta. Raamatussa orjuus on luonnollista ja jopa kehotetaan orjia olemaan kuuliaisia isännilleen (paitsi tietysti jotain valittuja kansoja). Naisen asema on huono, homoista nyt puhumattakaan. Joten mielestäni uskonto on liian ristiriitainen, jotta noihin oppeihin voisi uskoa.

Vierailija
16/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

15:

Näytä Raamatusta se kohta, missä kastamattomat vauvat joutuu helvettiin?

Vierailija
17/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kuulu kirkkoon eikä lapsi. koen olevani vahvasti elämää kunnioittava ja pyhyyttä elämässä kokeva, en tarvitse kirkkoa.

lapsi toivottavasti menee et-tunnille, ja hänelle kerrotaan uskonnosta mutta maailmankansalaisen näkökulmasta

Vierailija
18/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No - väitän itse pohtineeni tätä asiaa kylliksi ymmärtääkseni hyvin erilaisia näkemyksiä. Olen myös opiskellut uskontotiedettä.

Olen itse agnostikko. Vietin siviilihäät ja erosin kirkosta. En kykene sitoutumaan yhden kirkon oppeihin, kun näen kaikki uskonnot saman tarpeen ilmentyminä. Agnostikkona en ota kantaa siihen, onko taustalla todella jonkinlainen jumaluus/jumala. Saattaa hyvin ollakin. Saattaa olla olematta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä