Antakaa 4-5v jo kävellä itse
Kauheeta katella kun yh junissa istuttavat yli 3v rattaissa! Häpeehän ne lapset ja haluaisivat varmasti kävellä
Kommentit (15)
se ikäraja pitäs poistaa. Näkeehän sen jos lapsi liian iso istumaan rattaissa
ja vielä liikkuminen julkisissa. Yh ne osaa käyttää yhteiskuntaa hyväksi
Vierailija:
Anna itse toisten elää rauhassa!
Oikeen näkee kun häpeevät. Pikkulapset istuu rattaissa, ei isot. Näin lapset ajattelee.
Tytöllä on vielä pitkät ja paksut hiukset, joten näyttää senkin vuoksi ikäistään vanhemmalta. Aina saadaa paheksuvia katseita bussissa, mutta en jaksa välittää...
pitkiäkin matkoja. Vaan kun ei anneta, että pääsee ilman maksua.
Mitähän se lapsilippu maksaa? Tuskin hirveitä
varmasti jo 5v poika istui rattaissa. Teini " äiti" vihasena, hiljaa nyt, kohta ollaan perillä. Kun poika sano että tahtoo pois
Mutta poikkeus tehtiin tukholman risteilyllä kun mentiin tukholmaan ja siellä käveltiin ristiin rastiin ja vanhaan kaupunkiin yms. Silloin 4v poika huilasi välillä pikkuveljen rattaissa ja pikkuveli keikkui kantoliinassa.
keskustaan. Kysyn aika usein, haluaako tyttö itse kävellä, mutta useimmiten haluaa istua rattaissa. Ja ne ovat tosiaan jo jäämässä pieneksi. Mutta en jaksa sylissäkään pitää, jos toinen ei jaksa kävellä kaupungin ruuhkissa.
eli meidän arkikävelyt on keskustan halki kulkemista eikä lähes 4-vuotias oikein jaksa aamuin illoin tarpoa ruuhkaisilla kaduilla kävelykaduille pysäköityjä autoja ja työmatkaansa käveleviä kiireisiä ihmisiä väistellen. Maalla voi sitten kävellä kilometrejä, kun saa sinkoilla edestakaisin ja pyrähdellä juoksuun jos siltä tuntuu.
Pointtini on siis se, että vaikka lapsi kävelisikin 3 kilometriä kuvailemassani kaupunkiympäristössä päiväkotiin, on mielestäni kohtuutonta sitä joka aamu odottaa. siispä rattaisiin ja menoksi.
Vierailija:
Maalla voi sitten kävellä kilometrejä, kun saa sinkoilla edestakaisin ja pyrähdellä juoksuun jos siltä tuntuu.
Maalla ei ole kevyenliikenteen väyliä, eikä penkereellä voi antaa lapsen kävellä yhtään niin, ettei hänestä pidä kiinni. Mutkaiset tiet ja yleisrajotukset, ei mitään mahdollisuutta, eikä myöskään pyöräilyyn.
jää rahaa bisseen tai sätkään.