Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vapaa-ajanasunto kaupungissa.

Vierailija
05.03.2008 |

Onko kellään? Onko pähkähullu ajatus? Haluttaisiin loma/kakkosasunto, mutta mietitään vakavissamme sitä jiostakin kauniista kaupungista.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökki viereisessä kaupungissa :)

Jos hankkisin loma-asunnon ulkomailta, hankkisin sen jostain vireästä rannikkokaupungista.

Vierailija
2/12 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedänkin yhden vanhemman pariskunnan, joka osti pienen kaksion kotikaupungistaan (merenrantakaupunki). Kesät viettävät tuolla, veneilevät ym. Talvet asunto on vuokrattuna opiskelijalle. Varsin käytännöllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levätä, käydä penkomassa kirppiksiä, vaikka leffassa, kävelyllä jne. Ei mitään ihmeempää. Rakastan vanhoja taloja, tyyliin Porvoo ja Turun Portsa.



Ja nimenomaan talvella myös.



Ap

Vierailija
4/12 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tultiin siihen tulokseen, ettei kannata. Kaksionkin yhtiövastike on jo sen verran, että asunnon ylläpito kävisi turhan kalliiksi siihen nähden, että se suurimman osan vuodesta olisi tyhjillään. Ja lomailu kaksiossa kahden lapsen kanssa ei ehkä sittenkään ole sitä mitä haluamme. Suurempaan ei meillä taas olisi ollut varaa, kiikarissa oli Hanko, jossa hyvällä paikalla olevat kivat asunnot eivät ole mitenkään halpoja. Mieluummin lomailemme hotellissa sillä rahalla...

Vierailija
5/12 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on läheisessä pikkukaupungissa ihan keskustassa kakkosasunto kerrostalossa, on ollut jo muutaman vuoden verran. Tykätään ihan hirveästi. Kaikki on siellä lähellä - kirjasto, teatteri, tori, luonto, uimaranta, monta hyvää isoa kirpputoria, kahviloita, ravintoloita, uimahalli.



Ollaan siellä paljon vapaa-aikaa - siis viikonloppuja ja joululomalla, hiihtolomalla ja kesälomalla. Jos toisella on pidempi kesäloma, niin toinen voi vielä käydä töissäkin sieltä käsin, kun matkaa on vain puolisen tuntia.



Meillä on siellä ihan kaikki tarvittava ja ihan pikkuinen asunto. Ihan hyvin mahdutaan kuitenkin! Kaikki on mietitty tarkkaan mikrosta lähtien, että minkälainen malli mahtuu ja samoin pöytä ja lasten sängyt.



Eniten kuitenkin nautitaan siitä, kun saa kodin pyykkivuoren luota karata kaiken arjen huolien ja murheiden luota toiseen paikkaan.



Jos ap haluat kirjoitella, niin täältä löytyy toinen omituinen ;-)

Vierailija
6/12 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi kivan asunnon tuollaisella 120 - 130 000:lla. Eli ei se nyt niiin kamalan kallista ole, jos vertaa mökkien hintoihin.



Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kakkosasuntokin alkaa tuntua kodilta ja arjelta kun sielläkin pitää siivota, käydä kaupassa, maksaa yhtiövastikkeet ym ym.



Vierailija
8/12 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme ole mitään mökki-ihmisiä, joten kun kakkosasunnon ostaminen tuli ajankohtaiseksi niin halusimme sen nimenomaan kaupungista ja ehdottomasti meren rannalta (kun muuten asumme sisämaassa). Erittäin tyytyväisiä olemme olleet Tammisaaressa sijaitsevaan huoneistoomme. Pidemmän päälle kaksio olisi toki liian pieni neljän hengen perheelle, mutta viikon tai pari siellä pärjää hyvin, kun makuuhuone on kuitenkin aika tilava.



Voin suositella tällaista vaihtoehtoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammisaarta ja Hankoa olemme katselleet myös. Me asumme siis nyt omakotitalossa, joten pihaa en kaipaa yhtään lisää.



Ap

Vierailija
10/12 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kerrostalokaksio Tammisaaren keskustassa. Neliöitä ei ole hirveän paljon (56) mutta asunnossa on todella toimiva pohja sekä mukava etelä parveke. Meilläkin kotona omakotitalo ja aika iso tontti, joten lomalla en todellakaan halua lisää pihatöitä. Siksi tämä on ollut meille ihanteellinen ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustasta ja kaksio riittäisi ihan hyvin. Päädyittekö Tammisaareen meren takia vai onko teillä siteitä sinne muuten?



Ja saa ehdotella kivoja kaupunkeja mielin määrin! Ehkä jossain on jokin helmi, josta en vielä tiedä.



Ap



Vierailija
12/12 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi Tammisaaren valintaan vaikutti se, että meillä on jonkin verran sukua Turussa ja Naantalissa. Tammisaaresta on helppo kyläillä heidän luokseen ja toisaalta myös Helsinki on melko lähellä.