Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä lasten synttärit kummien varassa?

Vierailija
05.03.2008 |

Täällä nuori äiti pohtii asioita.

Korostetaanko teillä lapselle että kummi kuuluu synttärijuhliin tai muuten synttäreitä " ei tule" ? Vai juhlitteko omalla porukalla ja olette iloisia jos kummit ja mummit tulee käymään?

Meillä tuttavaperheessä kummeille on suurinpiirtein kellonajat milloin saa tulla paikalle ja kaikki lahjat lapselle on kummien varassa, vanhemmat ei edes osta/tee lahjaa. Kakkuakaan ei saa aloittaa ennenkuin kummit paikalla. Lapselle siis on tehty selväksi että ilman kummeja ei synnttärit onnistu.

Tuli vain niin paha mieli tässä taannoin kun (ei minun kummilapsi) mentiin tämän pojan synttäreille 2 päivää oikeiden synttäreiden jälkeen kun ei aiemmin päästy niin siellä ei ollut käynyt ketään =( Kakku aloittamatta ja lahjaakaan saamatta. Kyllä tuli paha mieli. Heillä kuitenkin iso perhe niin olisivat juhlineet edes porukalla. Aika iso vastuu kyllä kummeille siiretty.

Mitä luulette olenko huono äiti jos en paasaa lapselle kummeista sen enempää vaan juhlitaan vaikka omalla porukalla jos kukaan ei tule. Ei kai se ole reilua pilata lapsen päivää sen takia jos kummeille ei käy silloin tulla, joka on ihan normaalia että aina ei käy.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulee joille sopii ja jos ei sovi, saa halutessaan tulla toisena päivänä " rääppiäisille" . Muulloin kun juhlapäivänä tuleville en lupaa täytekakkua, mutta muuta tarjottavaa tottakai. Ja lahjoja kukin antaa oman halunsa mukaan. Esikoiseni toinen kummi tekee aina jotain itse ja ihania juttuja on olleet.

Vierailija
2/7 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttäripäivähän on sankarin juhla! Sitä juhlistetaan omalla perheellä! Jos joku muu tulee käymään niin se on extraa. Meillä ainakin on ihan sama tuleeko kummit vai ei (yleensä ei).

Pieniä juhlittiin oman perheen kanssa ja isommille järkätään kaverisynttärit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin. Juhlitaan omalla porukalla ja jos joku muu tulee niin se on kiva ylläri. En halua missään nimessä kummeille sellaista pakkotaakkaa saatikka kaikkein vähiten pahoittaa lapsen mieltä.

Innolla siis odotamme synttäreitä vaikka lapsi ei vielä ensimmäisitään paljon taida vielä ymmärtää.

Mietin vain liekkö yleinenkin käytäntö tuo juhlimattomuus ilman vieraita.

Kyllä vieläkin muistan sen pojan ilmeen kun sai ensimmäisen lahjan ja onnitelun synttäreinään. Poika ei meille kummilapsi mutta täytti pyöreät kymmenen niin halusimme muistaa. Jäi kyllä vähän paha mieli mutta onneksi poika ilostui kovasti kun me muistimme.

Ap.

Vierailija
4/7 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin omalle perheelle ja sukulaisille. Aina on kakut tms. tarjottavat. Ne tulee jotka pääsee, ja ketään ei sillai odotella. Yleensä tulijoilla on lahja, mut jos ei ole niin ei sekään ole ongelma.

Molemmat lapset on syntyneet keskellä kesää, toisen kummi ei pääse lomareissujen takia ikinä, mikä on ok. Tulee sit tervehtimään kun taas myöhemmin kulkee ohi.

Vierailija
5/7 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärit tietysti vietetään, ja ne tulevat jotka pääsevät. Jos ulkopuolisia ei jostain syystä pääse, juhlitaan omalla porukalla.

Vierailija
6/7 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat juhlitaan ja pakalle tulee ketkä pääsee.

Vierailija
7/7 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein käy nyt vihaksi pistämään tuon perheen tapa. Varsinkin kun heillä on yhdellä lapsella sellaiset kummit jotka ei edes käy koskaan. Heillä kuitenkin 5 lasta, kaikki niin mukavassa iässä että nehän saisi jo omalla porukalla vaikka millaiset kemut.

Kiitos kun kerroitte että tämä ei tosiaan ole yleistä. Me käymme oikeastaan vain kummilapsien synttäreillä mutta myös muiden jos sattuu juuri noita täysiä kymmeniä. Itse olen kummina yrittänyt aina päästä oikeana päivänä koska silloinhan ne kuuluu juhlia. Tästä perheestä minulla on kummipoika ja käyn (melkein) aina oikeana päivänä, kakkua saadaan joka kolmas synttäri koska he tekee kakun vasta viikonlopuksi mutta minä menen silloin kun on oikea päivä. Harmi sinänsä koska senkään pojan synnttäreillä ei taida toinen kummi edes käydä. Ollaan aina ensimmäiset (ja viimeiset) vieraat. Lapset hihkuu että kiva kun tulitte, saadaan alottaa kakku tai kakku on sitten vielä tekemättä.

Eihän siinä mitään jos lasta ei olisi opetettu siihen että hänen omat synttärit on täysin vieraiden ihmisten varassa. Ja varsinkin kun on noin monta lasta ja kaikilla niin erilaiset kummit (ja jopa mummit).

Harmittaa vaikka eihän se mulle kuulu sen enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä