Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huono palvelu lastenvaateliikkeessä...

05.03.2008 |

Liikkeellä 3 lapsen vaatehullu äit yksin. Kerrankin.

Rahaa varattuna runsaasti 3 lapsen kesävaate ja -kenkä hankintoihin.

Tavoite hankkia kesän ' merkkikuteet' kerralla.

Paikka Helsinki ja Pompii.

Äiti menee sisään liikkeeseen.

Liikkeessä ei ole muita asiakkaita.

Liikkeessä on 2 myyjää.

Kumpikaan myyjistä ei tervehdi.

Äiti kiertelee liikettä.

Äit alkaa miettimään sopivatko kenzot ja catiminit yhteen.

Äiti on ei löydä etsimäänsä, koska liikkeen vaatteet ovat todella sekaisin.

Myyjät puhuvat siitä kuinka toisen myyjän lapsella on sitä tätä ja tota.

Äitiä kiinnostaa vain omien lasten vaatteet ainakin aluksi.

Äiti yskäisee.

Myyjät jatkavat juttuaan.

Myyjät nauravat kovaan ääneen.

Myyjät suunnittelevat miten uudet kengät sopivat sille ja sille.

Äiti kyllästyy kierreltyään liikkeessä vielä hetken.

Äiti lähtee.

Kukaan ei huuda hei.

Äiti menee kannettavansa kanssa kahville Kamppiin ja tilaa muutamalla sadalla eurolla lastenvaatteita netistä.

ps. En suoraan sanottuna ymmärrä miten tuollaisilla liikkeillä on pokkaa pitää bisnestä pystyssä!!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä olen ymmärtänyt, että ei tainnut olla ainoa tapaus tuon tasoisesta " palvetusta" . Onko palvelu tarkoitettu vain tutuille kantisasiakkaille vai mikähän moiseen käytökseen on syy? Ihan oikein teit että lähdit " muille apajille" itse olisin tehnyt varmaan samoin.

Vierailija
2/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä megatuuri itselläni on käynyt, kun olen aina hyvää palvelua saanut, vaikka täältä kuullut ihmisten saavan kaikkea muuta. Mutta tuollainen kuulu hyvään asiakaspalveluun IKINÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään kyllästynyt melkeinpä joka liikkeessä, muissakin kuin lastenvaateliikkeissä, siihen että saa mennä anelemaan palvelua. Jaloillaan voi toki äänestää mutta eipä ole enää paljon mistä hankkia tarvitsemansa kun joka paikassa sama juttu... Pompiissa en ole aikoihin käynyt, mutta muistelisin saman suuntaisia kokemuksia kuin sinulla. Sellon Bobossa on muuten ollut hyvä palvelu, siellä myyjät ovat aina huomioineet.

Vierailija
4/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten Pompiilla on varaa näin huonoon asiakaspalveluun?

Pompiin asioista on kirjoiteltu täälläkin paljon, ja aina pelkästään negatiivista. Eikö tämän ole jo pakko vaikuttaa putiikin myyntiin?

Vierailija
5/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toki on asiakkaan oikeus äänestää jaloillaan heti jos kaupankäynti ei kiinnosta.

Vierailija
6/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä saa hyvää ystävällistä palvelua ja apua vaikka siihen että myyjä pitää pienintä sylissä jotta voin katsoa isommalle sopivia vaatteita.

Järvenpään Boboa siis mainostan ja suosin sekä lomareissujen varrelle jäävää ilopilleri-ketjua keskisuomessa. Jos näistä löytyy mitä haluan niin ostan ehdottomasti näistä, mielelläni annan rahani liikkeelle/yrittäjälle jonka palvelu kohdallaan!

Itse en ole pompiissa vieraillut mutta jos itse saan huonoa palvelua, en kyllä liikkeeseen astu uudelleen jollei se sitten olisi ainoa paikka josta saisin jonkin haluaimani tuotteen.

Vierailija
7/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielestäni myös omalla käytöksellään voi vaikuttaa asiaan. Itse ainakin tervehdin myyjiä kun kävelen liikkeeseen sisään enkä kyllä muista sellaista kertaa että myyjä ei olisi tervehdykseen vastannut.

Tykkään myös mielummin kiertää rauhassa ja kysyä sitten myyjiltä jos etsin jotain tiettyä. Itse en tykkää jos myyjä kulkee " niskassani" eikä vaatteita voi katsoa rauhassa.

Pompiissa olen saanut loistavaa asiakaspalvelua ja siellä asioinkin n. kerran viikossa ja on yksi meidän " vakkarikaupoista" .

Ainoa liike jota " välttelen" on Bunuell, kun minua ei kiinnosta ne monta vuotta vanhat mallistot lähes täyteen hintaan, uudet mallistot ostan mielummin muualta ja maksan niistä sitten vaikka vähän enemmän.

Mutta tämä nyt ei liittynyt varsinaisesti aloittajan tekstiin. Ikävää että hän on saanut Pompiissa huonoa palvelua.

Vierailija
8/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat kysyä myyjältä jotain, niin kysy. En ymmärrä tuollaista " yskäistään" -tyyliä, kun kerran on kysymys mielessä pitää mielestäni kysyä.

Moni asiakas haluaa olla rauhassa ja heitä vaivannuttaa jo " voinko auttaa" -kyselyt. Omalla toiminnallaan voi vaikuttaa palveluun. Palvelutapahtuma on aina kahden (tai kolmen) kauppa.

Aia (ei kaupantäti)

Vierailija
9/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun astun sisään liikkeeseen :)

Mutta kun on minun rahoistani kyse, en halua, että ostotilanteessa minulle tulee sellainen olo, että olisin tiellä tai vastaavaa.

Turun baobabbaby on yksi liike, missä saa aina loistavaa palvelua, ja olenkin jättänyt sinne useamman sentin. Sielläkin saa ensin kierrellä rauhassa, mutta aina kysytään tarvitsetko apua. Myös myyjän työ on työtä, johon pitää keskittyä, joten en ole ikinä ymmärtänyt sellaista, että jutellaan omia, kun asiakas on paikalla. En minäkään työssäni lääkärinä juttele omia kotiasioitani työkavereideni kanssa, kun potilas on paikalla ;))...

Vierailija
10/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä tervehtii, kun tulen sisään. Sitten myyjä toteaa, että tule kysymään, jos tarvitsen jotain tai en löydä etsimääni. Useimmiten menen kauppaan vain katsomaan, mitä sieltä löytyy, ja on kiva että saan kierrellä aluksi rauhassa ilman, että myyjä huohottaa niskassa. Aika harvassa paikassa on hyviä ja työhön luontevia myyjiä. Suurimmalla osalla on asenne " me ollaan vain täällä töissä" . Siksipä minä käynkin useimmiten kauppaa netissä.

Vierailija
11/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehtiä sisään astuvaa asiakasta, mutta toisaalta mikään ei estä asiakasta itseäänkin ottamasta aloitetta keskusteluun. Itsekin asioin mieluiten hyvän palvelun liikkeissä ja toisinaan jopa maksan tuotteesta hieman enemmän ostaakseni sen paikasta, jonka palveluun olen tyytyväinen.

Olin itse aikaisemmin asiakaspalvelutyössä ja meidät oli ohjeistettu tervehtimään asiakasta hymyn kera heti kun hän astuu sisälle. Hetkisen katselemassa kierrelleeltä asiakkaalta piti kysyä " voinko auttaa jotenkin" tms. ja jo tämä oli joillekin aivan liikaa, osa ihmisistä ihan oikeasti närkästyi jo tuosta kysymyksestä ja ilmoitti että " eikös täällä saa rauhassa katsella!" . Piti vain kertoa siis tämäkin puoli, että parhaallakaan yrityksellä kaikkia asiakkaita ei voi miellyttää...

Itse olen käynyt Pompiissa tasan kerran ja minua kyllä tervehdittiin, koska itse heti sisään astuessa tervehdin henkilökuntaa. Sen enempää en henkilökohtaisesti osaa kyseisen paikan palvelua kommentoida.

Vierailija
12/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusasia asiakaspalvelussa, että myyjä tervehtii, sanoo, että kysy, jos tarvitset jotain (jos asiakas haluaa katsella rauhassa) eikä hihittele omia asioitaan toisen myyjän kanssa. Paitsi jos asiakas on leikissä mukana. Ja äänestän jaloillani, jos muu ei auta.

Minäkin ostan mielelläni liikkeistä, joissa saan tarvittaessa hyvää palvelua, mutta jossa ei tuputeta tai juosta perässä. Ja periaatteessa asiakas on aina oikeassa vaikkei olisikaan =)

Itse olen ollut pitkään kaupassa töissä ja siellä oppinut asiakaspalvelun periaatteet vanhan ajan mukaan. Nykyisin tosin vuosia hoitoalalla

Vierailija
13/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hillariina:

miten Pompiilla on varaa näin huonoon asiakaspalveluun?

Pompiin asioista on kirjoiteltu täälläkin paljon, ja aina pelkästään negatiivista. Eikö tämän ole jo pakko vaikuttaa putiikin myyntiin?

Tällä pastalla vierailee kuitenkin vain pieni muro-osa lastenvaatteiden ostajista, joten kirjoittelulla ainakaan tuskin on vaikutusta myyntiin. Jatkuvalla huonolla palvelulla pitkällä tähtäimellä toki on.

Itse en pidä Pompiin vaatevalikoimista Ver de Terreja lukuunottamatta, mutta monipuolinen (vaikkakin ylihintainen) kenkätarjonta saa palaamaan palveluntasosta riippumatta.

Vierailija
14/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitit ilopilleri-ketjulla Keski-Suomessa? Heräsi mielenkiinto, kun täällä asun! Ekana tuli Nelly Nalle mieleen:) Mutta olispa kiva, jos olisi vielä joku muu ihana paikka käydä ostoksilla.

Aiheeseen: Onpas tökeröä, mutt NIIN TYYPILLISTÄ SUOMALAISTA palvelua. Kun muutin takaisin Suomeen asumaan Brasiliasta, niin olin aivan tyrmistynyt tästä suomalaista tyylistä, jossa asiakasta ei edes tervehditä. En koskaan mene uudestaan tuon tyyppisiin liikkeisiin.

Vierailija
15/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilopilleri löytyy saarijärveltä sekä toinen pienempi liike hirvaskangaalta 4tien varresta...siinä abc:n yhteydessä spectri tai jotain.. ;)

Googlettamalla löytyy " musta ei niin edustavat" kotisivut joita ei ole taidettu päivittää pitkään pitkään aikaan,mutta yhteystiedot ainakin saa sieltä :)

hirvaskankaalla myydään vain sisävaatteita, saarijärvellä myös ulkovaatteet. Minymoa olen ostanut sieltä, pippiä/cosmoa myös (pippin ulkovaatteet söpöjä, trikoot ei kovin hyvälaatuisia) ja remua.

Vinkki:) Sieltä saa ihania tossuja jos ei ole valmis maksamaan bobuxin tms hintoja..pippillä saman mallisia kankaisina mutta pohja nahkaa. ja hintaa alle 10e.

Vierailija
16/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olenko liiankin rehellinen, mutta jotenkin koen noissa pienissä liikkeissä sisään mennessä jonkinlaiseksi " velvollisuudeksi" sanoa itse, millä asialla olen. Eli jos tiedän, mitä etsin, sanon ja toivon myyjän etsivän koon, ym etten sotke heidän pinoja ja järjestystä ja jos haluan vain katsella, niin sanon kyllä senkin.

Tottakai se olis myyjän tehtävä olla aktiivinen ja kysyä kaikilta asiakkailta, mutta toisaalta en ole mikään seiniä pitkin hiippaileva enkä niin arka, etten tohtisi suuta avata.

Vierailija
17/18 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä sielläkin saanut aina hyvää palvelua. Oma suosikkiputiikki on kyllä silti Daisy&Don.

Vierailija
18/18 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla Hirvaskankaan Abc:llä on ollut tarkoitus käydä monesti kun meiltä vain n 20 km matkaa sinne. Taidanpa houkutella perheen vaihtelun vuoksi Suolahden uimahalliin ja sitten abc:lle syömään :)