Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELÄMÄ PILALLA-raskausdiabetes!! :(

Vierailija
04.03.2008 |

Nyt se sitten iski rv 37.. Elämä pilalla.. Tästä eteenpäin elämä pelkkää hullua tarkkailua, missä vaiheessa se 2.tyypin diabetes iskee!!

Kaikki rentous elämästä poissa!

Kuolema tulee nuorena ja vanhuusikä menee insuliiniä pistäessä..

Suorastaan raivostuttaa, miksi pitikään hankkia lapsia!

Miten muut olette selvinneet raskausdiabeteksestä ja loppuelämän kestävästä tarkkailusta?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausdiabetes oli ja meni, normaalisti elän, elämäntapojani tarkkailen siinä missä kuka tahansa järkevä ihminen... mikä ihmeen loppuiän kestävä tarkkailu???

Vierailija
2/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun raskausdiabetes ei ole ärhäkkää insuliinia vaativaa mallia niin on hyvät mahikset ettet ainakaan ykköstyypin diabetekseen lähivuosina sairastu.

Ja kakkosen voi aika hyvin välttää kun pitää itsensä siellä normaali-bmi:n alarajoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nyt se sitten iski rv 37.. Elämä pilalla.. Tästä eteenpäin elämä pelkkää hullua tarkkailua, missä vaiheessa se 2.tyypin diabetes iskee!!

Kaikki rentous elämästä poissa!

Kuolema tulee nuorena ja vanhuusikä menee insuliiniä pistäessä..

Suorastaan raivostuttaa, miksi pitikään hankkia lapsia!

Miten muut olette selvinneet raskausdiabeteksestä ja loppuelämän kestävästä tarkkailusta?

Vierailija
4/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap jotenkin outo? Sekaisin? Hullu?

Tämä on käsittääkseni provo, sillä kukaan ei voi olla noin urpo.

Vierailija
5/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suurentunut vaara sairastua diabetekseen.

Vierailija
6/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ole sitä ajatellut ihan noin kamalana asiana, tottakai harmitti kun puhkesi, mutta kun sille en voinut mitään.

Nyt vaan käyn säännöllisesti mittauttamassa verensokerin ja katson hieman tarkempaan mitä syön. En koe rasitteena.

Voishan se diabetes puhjeta muutoinkin, eihän sitä ihan varma voi nyt olla että puhkeaa ton raskaudiabeteksen vuoksi, riski vaan on suurempi.

Eiköhän kaikilla olis syytä katsoa syömisiään ja elintapojaan :)

ja yrittää välttää dibateksen puhkeamista.

Vierailija
7/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli veritulppa raskausaikana, lähti sitten liikkeelle ja meni aivoihin. enkä kyllä kadu että lapsen tein. eikä sairaudelle mitään voi.

Vierailija
8/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen käsityksen nyt sain, että pitää loppuelämä käydä arvoja vähän väliä mittauttamassa ja puhkeaa sitten nelissäkymmenissä viimeistään 2.tyypin diabetekseksi..

Eikä ole kuulema mitään väliä painontarkkailulla.. Jos kerran on sen raskausaikana normaalipainoisena saanut se väistämättä tulee!

Että se siitä elämästä!

Eikä ole insuliinihoitoa vaativa.. Paastoarvo oli 5.5 kun ois saanu olla 5.3 muut arvot oli normaaleja!

ap

Vierailija
9/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsipä ihan vaikka netistä niin löydät ehkä vähän asiallisempaa infoa.

Vierailija
10/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkostyypin diabetes puhkesi n. 60 vuoden iässä, vaikka äiti piti painon kurissa ja liikkui todella paljon. Ensin sitä hoidettiin tableteilla, nykyään insuliinilla.

Mun veljelle muuten puhkesi ykköstyypin diabetes 38-vuotiaana.

Vierailija
11/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja totta hemmetissä on merkitystä painontarkkailulla, helpommin puhkeaa sit myöhemmin jos lihoo.

Vierailija
12/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi sen saada aikuisenakin.

Vierailija
13/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä voi hoitaa insuliinilla

Vierailija
14/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sanottiin, että jos raskausaikana puhkeaa diabetes vaikka on pysynyt normaalipainoisena pienissä kiloissa, se kertoo siitä, että elimistö ei pysty raskaissa tilanteissa käsittelemään insuliinia..

Ja iän myötä kun elimistö väsyy se iskee heti diabeteksen päälle vaikka ois kuinka tarkka ruokavalioistaan ja kiloistaan!

Ei toi paljon toivoa anna!

Hullua tarkkailua ja väistämättömän odottamista.. Vituttaa!

Ja puolen vuoden välein pitää se sokerirasitus tehdä kuulema..

Vierailija
15/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1tyypin diabetes, ja jopa tämän kanssa pystyy elämään. Mun elämäni ei todellakaan ole mitään hullua tarkkailua ja liikuntaa ja skitsoamista.

Sairastuin 17v tähän, ja alussa tietysti pelotti. Voisi melkein sanoa, että olin ihan samanlainen kuin sinä! :).

Mutta nykyään se on niiiiin helppoa! Mulla on pitkävaikutteinen ja humalog insuliini käytössä (eli pitkävaikutteisen pistän aamulla ja illalla ja humalogia jos syön).

Voin syödä ihan mitä haluan. Voisin jopa syödä mitä haluan ja MITEN PALJON HALUAN! Nykyään tuo diabeteksen hoito on oikeasti niin helppoa.

Kaksi raskautta takana, ja molemmat sujuivat kuin tanssi. Mielestäni jopa paremmin kuin normi raskaudet, sillä sain joka neljäs viikko (lopussa joka viikko) käydä katselemassa vauvaa ultrassa, ja lekurit pitivät hyvää huolta.

Ei ole vielä tullut vastaan mitään, mitä en olisi voinut tehdä (nyt olen 26v). Tosin en tietenkään voisi ryhtyä taksikuskiksi, ambulanssikuskiksi tai lentäjäksi, mutta onnekseni nuo eivät koskaan kuuluneet ammattisuunnitelmiini :).

TSEMPPIÄ!

Vierailija
16/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1tyypin diabeteksessa haima ei tuota lainkaan insuliinia.

2tyypin diabeteksessa haima tuottaa insuliinia, mutta keho ei osaa sitä käyttää ----> lääkitys.

22

Vierailija
17/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoivat, että tämä on kyllä tosi paha juttu, että normaalipainoiselle iskee! Jos ylipainoinen olisin ollut, olisi mahdollisuuksia laihduttamalla pitää poissa!

Kuulema noin 80% normaalipainoisista raskausajan diabeteksen sairastaneista, sairastuu viiteenkymmeneen ikävuoteen mennessä 2.tyypin diabetekseen..

Eikö muka kenellekään muulle ole kerrottu?

Minulle pidettiin ihan järkyttävä saarna! Jäi tosiaan maku, että elämä nyt pilalla ja tuomittu! Vaikka enhän minä nyt voinut tälle mitään! Painonkin olen pitänyt hallussa koko raskausajan! Ainoa mahdollisuus olisi ollut, etten olisi tullut raskaaksi.. Ja ei.. Sukurasitettakaan ei ole taustalla mihin olisivat perustaneet nuo mielipiteensä!

Kuulema uusia tutkimuksia aiheesta vasta valmistunut, jossa on parikymmentä vuotta sitten sairastuneita tutkittu..

ap

Vierailija
18/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä sen kanssa sitten oppii elämään..

ap

Vierailija
19/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetesliiton sivuille. :) Sieltä löytyy asiallista tietoa diabeteksesta. Ei sun elämäsi pilalla ole, vaikka riski sairastua diabetekseen myöhemmin onkin lisääntynyt.

t. diabeteshoitaja

Vierailija
20/39 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille läskeille se ei tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi