Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän Perheen nettijatkot: Taasko sun pitää mennä jumppaan?

04.03.2008 |

Maaliskuun Meidän Perhe tarkistaa aktiivisen liikkujan perheen aikataulut, mistä löytyy aika harrastuksille? Kun toinen vanhempi harrastaa aktiivisesti liikuntaa, arjen pyöritys kysyy vähemmän harrastavan hermoja. Miten teillä liikuntaharrastukset on aikataulutettu? Hoidatteko lapsia vuorotellen, kutsutteko kummin tai mummin hoitoavuksi vai liikutteko yhdessä lasten kanssa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-päivän jälkeen en halua lastani enää kylille raahata, joten yhdessä harrastetaan.

Vierailija
2/7 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä mennään koko perheen voimin uimaan, pulkkamäkeen, laskettelurinteeseen, luistelemaan, pyöräretkelle yms. Lisäksi on lasten harrastukset. Eipä tarvi äidin pahemmin harrastaa. Ei olisi sydäntä kuskata lapsia mihinkään lapsiparkkiin tai työpäivän jälkeen todeta että " äiti lähtee jumppaan" ...

Sitten kotona vain stepperille ja omaa jumppaa, kunhan saisi itseänsä niskasta kiinni. Kotiäiti aikana sentään jokusena iltana lähdin jumppaan/lenkille kun mies kotiutui töistä. Sekin jäi kun menin töihin (herään aikaisemmin, mies tulee myöhemmin töistä kun hoitaa aamuisin lapset ja lapset kaipaavat äitiä enemmän iltaisin ja koko perheen yhteinen aikakin on tarpeen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukana on ne ajat kun nuoruudessa me aikuiset olimme aktiivisia liikkujia, koska kyllä se aika olisi aina jostain muusta pois.

Eiköhän aktiivisen liikunnan aika koita uudestaan vielä kun lapset ovat muuttaneet kotoa, joskus 20v kuluttua:)

Vierailija
4/7 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myöskään ei vanhemmat itse juuri ehdi harrastuksiin, vaan käytännössä lasten harrastukset ovat koko perheen harrastuksia. Mies tekee paljon matkatöitä, eikä sukulaisia asu lähistöllä, joten lastenvahdin etsimiseen ei viitsi nähdä vaivaa.

Kun perheen yhteistä vapaa-aikaa löytyy, se käytetään hyvin usein myös liikkumiseen; käydään kävelyllä, pelataan ulkona pallopelejä, hypitään hyppynarua tms. Muutoin pyörimme lasten harrastuksissa (tai siis minä pääasiassa, kun mies on paljon pois) ja näistä saan itselleni voimaa, ovat kotiäidin henkireikä:)! Lasten harrastuksissa myös tapaa samanhenkisiä muita aikuisia, joista on tullut ystäviä itsellekin.

En voi kyllä kieltää, että joskus tekisi mieli ottaa aikaa vain itselle ja käydä jossain jumpalla, mutta eiköhän sen aika vielä tule.

Vierailija
5/7 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kotiäitinä ja toinen lapsi syntyy syyskuussa.

Käyn kerran viikossa jumpassa ja kerran uimassa. Miehelläni vuorotyö eli äitini yleensä hoitaa lasta sen ajan ja varmaan loukkaantuisi jos en veisi tyttöä hänelle hoitoon :) ja olen huomannut että jaksan touhuta lapsen kanssa paremmin, kun pääsee välillä ns. tuulettuman ja kumminkin tämä tuulettuminen tekee hyvää myös omalle kunnolle.

Vierailija
6/7 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotiäiti ja mies töissä, lapset 5v ja 2v. Pääsen harrastamaan eli jumppaan, salille tai lenkille aina kun haluan. Salilla käyn kolme kertaa viikossa ja lenkillä pari kertaa, yleensä sitten kun mieheni on tullut töistä. Kuntosali on samalla kadulla ja lenkkipolkuja lähistöllä joten kauas ei tarvitse lähteä. Viikonloppuisin ulkoilemme yhdessä, käymme uimassa, yms.

Itse tunnen jaksavani paremmin arjessa kun pääsen säännöllisesti liikkumaan.

Vierailija
7/7 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn aamulla juoksulenkillä koirien kanssa ennen kun mies lähtee töihin. Käytännössä tuo tarkoittaa heräämistä 5.30 ja kotiin tultava 6.45 mennessä. Tosin nyt olen itsekin aloittanut juuri töissä ja tuon 6.45 jälkeen ehdin itsenikin laittaa valmiiksi vielä ennen töihin lähtöä kun on ripeä.

Mihinkään ohjattuihin liikuntaharrastuksiin en edes kaipaa, koirat on aina valmiita juoksukavereita. Yhdessä lasten kanssa (8,6,3 ja 2v) liikutaan vuodenajan mukaan paljon, mut toistaiseksi juosta saan yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi