Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö päivähoitoon olla todistus jos lapsi ei voi juoda maitoa ja käyttää maitotuotteita?

Vierailija
04.03.2008 |

Lapsella tulee heti kiire vessaan kun on jotain maitopohjaista syönyt. Koskaan ei ole millään lääkärillä tätä asiaa tutkittu.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä missä mä olen ollut töissä ei vaadittu.

Mutta sinuna kyllä tutkituttaisin lapsen.

Vierailija
2/10 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistät lapulle mitä aineita ei saa syödä. yhden tuttavan allergisella lapsella on mukanaan pkodissa reissuvihko johon kirjoitetaan kaikki mitä lapsi on pkodissa syönyt. näin voi olla " varma" asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin selviää teillekin onko kyse maitoallergiasta vai laktoosi-intoleranssista.

Vierailija
4/10 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kestää hylatuotteita, on laktoosi-intoleranssi. Jos ei kestä niitäkään, on maitoallergia.

Vierailija
5/10 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaseiini, hera, herajauhe, laktalbumiini, maitojauhe....

Vierailija
6/10 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

pistät lapulle mitä aineita ei saa syödä. yhden tuttavan allergisella lapsella on mukanaan pkodissa reissuvihko johon kirjoitetaan kaikki mitä lapsi on pkodissa syönyt. näin voi olla " varma" asiasta.

Ei tämä ehkä pahin ole, mutta ehdottomasti yksi rasittavimmista.

Vierailija
7/10 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hylaa sietämätön saattaa voida juoda laktoositonta...ei se raja kokonaan mene hyla/ei maitoa ollenkaan.

Vierailija
8/10 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos kestää hylatuotteita, on laktoosi-intoleranssi. Jos ei kestä niitäkään, on maitoallergia.

Siis mä en voi käyttää hylaa, eikä silti ole maitoallergiaa. Olen aikuinen, ja laktoosittomia tuotteita voin käyttää.

Vierailija
9/10 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman tuota todistusta hoitaja ei saa korotettua kulukorvausta. Maidoton ruokavalio kun käy monilta osin kalliimmaksi kuin tavallinen.

Vierailija
10/10 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä HYLA tarkoittaa?

HYLA lyhenne tulee sanoista hydrolysoitu laktoosi. Valion vähälaktoosiset HYLA tuotteet sopivat yleisesti henkilöille, joille maitosokeri eli laktoosi aiheuttaa vatsaoireita. HYLA tuotteiden laktoosipitoisuus on alle 1g/1 dl.

HYLA maitovalmisteisiin lisätään valmistuksen aikana laktaasi-entsyymiä, joka hajottaa laktoosin vähintään 80 prosenttisesti osikseen eli glukoosiksi ja galaktoosiksi. Glukoosi on laktoosia makeampaa ja siksi eräät HYLA tuotteet maistuvat hieman tavanomaisia maitovalmisteita makeammilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi