Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan tehnyt itse saippuaa? Soitin Järvenpään apteekkiin ja kysyin lipeää

Vierailija
25.11.2008 |

joka heidän valikoimissa maksoi 36€/kg. Netistä löysin Vahavalimon nettikaupan, jossa kilo maksoi 4€...siis voiko hinta olla apteekissa oikeasti noin kova?? Tietääkö kukaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipeä (siis NaOH) on erittäin syövyttävää ja vaikka keittäisit saippuaa hyvinkin pitkään, sitä jää aina saippuan joukkoon. Lisäksi itse keitetty saippua on hyvin haurasta ja "pulverimaista" js täysin käyttökelvotonta. Teollisesti valmistettujen pH on alempi, jolloin iho ei joudu yhtä koville. Lisäksi saippuaan lisätyt aineet (esim. glyseroli) kosteuttavat ihoa.

Vierailija
2/4 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja apteekissa työskennelleenä voin todeta, että kyllä hinnat voivat olla tosiaan noin törkeät. Muistan, kun kesäharjoittelijana hinnoittelin tuotteita, ja näille vapaasti hinnoiteltaville tuotteille laitettiin hinta aina tukkuhinta x2 (tai x3). Eli aika hyvät katteet apteekki saa, kun vähittäiskaupassa kerroin on noin 1.1.

Itse tilaisin netistä, jos lipeää tarvitsisin. .Eihän sen laatu niin tärkeää ole, jos ihan tavallista saippuaa suunnittelet tekeväsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipeä (siis NaOH) on erittäin syövyttävää ja vaikka keittäisit saippuaa hyvinkin pitkään, sitä jää aina saippuan joukkoon. Lisäksi itse keitetty saippua on hyvin haurasta ja "pulverimaista" js täysin käyttökelvotonta. Teollisesti valmistettujen pH on alempi, jolloin iho ei joudu yhtä koville. Lisäksi saippuaan lisätyt aineet (esim. glyseroli) kosteuttavat ihoa.

Vierailija
4/4 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin hinta voi tosiaankin olla kymmenen kertaa isompi kuin esim. rautakaupan. Kannattaa vertailla! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi