Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla tuloilla uskaltaa ottaa lainaa 150000?

Vierailija
03.03.2008 |

Ihan puhdasta lainaa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en ole koskaan asunut rivarissa, jossa on huoltoyhtiö. Kaikki on tehty talkoilla/ vuoroilla. Nyt kun etsin uutta asuntoa ja katsoin läpi kymmeniä, en törmännyt yhteenkään pieneen yhtiöön, jossa olisi käytetty huoltoyhtiötä.

Vierailija
22/35 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen asunut täällä lähes koko ikäni 40 v, ja noi sun talkootyö-yhtiöt ovat todellakin harvinaisia. Jossain provinssissa voidaan vielä haluta duunata lumityöt itse, mutta valtaosa helsinkiläisistä haluaa jonkun muun auraavan parkkipaikkansa. Sä utopioit. Tai valehtelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin olet asunut ja minkälaisissa taloissa? Ts. minkälainen kosketuspinta sinulla on aiheeseen?

Ei todellakaan ole harvinaista. Nyt puhutaan koko Stadista, ei Hakiksesta. Ja pienistä yhtiöistä, ei kaikista. Pieni yhtiö = alle 6 tai 7 osakasta.

Vierailija
24/35 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan tuollaisista yhtiöistä, missä joutuu itse tekemään työt, kuten omakotitalossa. Miten sellaiset pienkerrostalot sitten, siivotaanko vuoroviikoin raputkin? Kai tuollaisesta velvoitteesta voi luopua? Eihän se ole mahdollista esim. vuorotyöläiselle tai liikuntaesteiselle.

Vierailija
25/35 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Missäpäin olet asunut ja minkälaisissa taloissa? Ts. minkälainen kosketuspinta sinulla on aiheeseen?

Ei todellakaan ole harvinaista. Nyt puhutaan koko Stadista, ei Hakiksesta. Ja pienistä yhtiöistä, ei kaikista. Pieni yhtiö = alle 6 tai 7 osakasta.

Osakkaiden määrä voi olla kovinkin eri kuin asunto-osakkeiden määrä.

Vierailija
26/35 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin.. Ok-talohan lämpiää sillä lainalla ja lämmintä vettäkin tulee...

Vierailija
27/35 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan on ihan tavallista, ihan täällä Stadissakin. Vilkaisu Etuoveen auttaa hahmottamaan asiaa, vaikkakaan monesti ilmoituksissa ei ole avatu sen enempää, mitä vastike sisältää.

Pieni yhtiö ja halpa vastike on ylensä merkki siitä, ettei talo käytä huoltoyhtiötä. Se on yksinkertaisesti kallista kuten itsekin järkeilit.

Vierailija
28/35 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjätään & 200-300 euroa jää säästöönkin kuussa. Etelässä ollaan käyty kerran vuodessa myös. Perheessä 3 henkeä. Luulisin, että meidän talous kestäisi hyvin vielä 20 000e lisää lainaa, mutta pääkaupunkiseudulla ei asuta, joten se varmaan jonkin verran vaikuttaa elämisen menoihin. Asumismenot palkasta n. 1300e (sis. lainanhoitokulut, vakuutukset, vesi, sähkö, yhtiövastike)

Vierailija
29/35 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko silloin myös matkakulut mukaan, vai miten se olisi mahdollista, että omakotitalon asumiskulut nousisivat niin korkeaksi, että se olisi rinnastettavissa vastikkeeseen?

Joissain vanhoissa kerrostaloissa, esim. Ullanlinnassa ei peritä vastikkeita laisinkaan, se perustuu siihen, että talot ollaan purkamassa, eikä niihin kannata sijoittaa euroakaan. Siivoaminen jää osakkaiden innostuksen varaan.

Tätini asui Mikkelissä jossain sellaisessa rivarissa, missä huoltotyöt tehtiin talkoilla. Aamulla oli noustava viideltä luomaan lunta, kun osakkaat lähtivät töihin kuuden aikoihin. Jaksoi sitä peräti vuoden. Ne on hulluja ratkaisuja.

Vierailija
30/35 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan asuttu kaikenlaisissa talkootaloissa. Jossain oli viikkovuorot, jossain paikat rempallaan, jossain se teki kuka jaksoi tai ehti. Vastikkeet ovat vaihdelleet puoli-ilmaisesta pariin sataan (40-95 neliöisiä asuntoja).

Vierailija
31/35 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tätini asui Mikkelissä jossain sellaisessa rivarissa, missä huoltotyöt tehtiin talkoilla. Aamulla oli noustava viideltä luomaan lunta, kun osakkaat lähtivät töihin kuuden aikoihin. Jaksoi sitä peräti vuoden. Ne on hulluja ratkaisuja.

Meillä käy kyllä auraaja autopaikoilla, mutta pihasta luodaan lumi itse, enkä ole kokenut raskaaksi ollenkaan. Autoalueen auraus maksaa muutaman sata euroa vuodessa. Rappuja ei ole siivottavana & kesällä kaikki ajavat itse ruohonsa. Mitään vuoroja ei ole jaettu, mutta kaikki välittävät asuintalostaan ja hyvänä pidetään. Talossa on 7 asuntoa. Yhtiövastike meillä on 85 euroa/kk (75m2 kolmio). En väitä kuitenkaan, että olisit väärässä, mutta tällaisiakin ratkaisuja löytyy & itse ainakin olen tyytyväinen.

Vierailija
32/35 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku onkii esiin sellaisia, missä näitä ei käytetä, jäävät ne silti selkeästi poikkeaviksi yhtiöiksi. Sen lisäksi se on riskialtista budjetoida sen varaan, että tässä yhtiössä käytetään ilmaistyövoimana osakkaita, koska se päätös voidaan kumota koska vain.

Vierailija
33/35 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se skaala mitä ihmiset kuluttavat on ihan järjetön. Toiset tulevat tosi vähällä toimeen ja ovat tyytyväisiä, toisille ei mikään riitä. Maapallon etua ajatellen sitä toivoisi että ihmiset voisivat löytää onnen lähipiiristään ja rakkaista ihmisistä, eikä ulkoisista statussymboleista. Minä olen kotihoidontuella, miehen bruttotulot 2400, kaksi lasta, ja meiltä ei puutu mitään. Asumme aso-asunnossa.

Vierailija
34/35 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienissä yhtiöissä on erittäin tavallista, että hommat tehdään itse. Miten se toimii käytännössä ja mihin osakas voidaan velvoittaa on ihan eri asia. Mutta tässä ei siitä alunperin puhuttukaan.

Vierailija
35/35 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustajia löytyy aina, se on nähty ja koettukin. Mutta jostain kumman syystä hiljenevät kun kuulevat, mitä huoltoyhtiön käyttö maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän