Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuisten viikko 10

03.03.2008 |

ja uutta pinoa aloitetaan, enkä osaa noita linkityksiä edellisviikkoon että joku viisaampi-ole hyvä!

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burden viltsu hus hus, käänny jo!

Tulin just vikasta neuvolalääkäristä:

RV: 35+0

RR: 140/82 ja 129/80 (vau miten hyvä!)

pissa: puhdas

turvotus: ++

paino: tullut TAAS kilo/viikko!! (turvotus)

SF-mitta: 34cm (edelleen yläkäyrän yläpuolella)

lapsivettä normaalisti

tarjonta: RT (jes!) on vielä korkeella ja liikkuu

kohdunsuu: pehmeä, kiinni, 3 cm kanavaa

vauvan painoarvio: 2750g

Enpä ehdi nyt enempää¿ootteko te saanu painoarvioita, jotka ootte jo käyny vikassa lääkärissä? Kun musta toi painoarvio kuulostaa isohkolta, mut lääkäri sanoi että on ihan normaalikokoinen. Toivottavasti. Se oli kyllä gynekologi et kai se tiesi. Ja teki siis arvion ultralla.

-vanilja ja vauva 35+0

Vierailija
42/54 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viva: No voi sitä tulevaa iso siskoa... :( Toivottavasti kaikki kuitenki menis ihan hyvin. Miehen siskon perheessä pikku siskon syntymä ym. meni ihan kivasti, kun ne teki mm. niin, että sano kaikille vieraille ja sukulaisille, että huomio isosiskoo ensin ja " enempi" , kun ei se pikku käärö muista oikeen ymmärrä kuin äitistään... ja sit se isosisko sai kaikkia " tärkeitä tehtäviä" , kuten liivinsuojien vieminen roskikseen jne.. Tää isosisko oli 3v. Ja tietty se miehen sisko koitti huomioida esikoista mahd. paljon, ettei tullu oloa että olis jääny kokonaan kakkoseksi.

Vanilja: Meidän neuvolassa ei tehtykään sen kummempaa painoarvioo, vaikka ultralla vähän kattelikin... Sano vaan, että on " sipponen" . Jospa ne sit taysissa kertoo, kun meen sinne käännösyritykseen.

Äityliini: No hyvä, että kontrolloivat sitä lapsiveden määrää... Toivotaan, ettei tällä kertaa käy niinku viimeksi!

Tuplarattaista... Me ei ostettukaan vielä mitään tuplia.. Aateltiin kokeilla muilla keinoilla ensin. Mut jos ostetaan ni ostetaan ne BabyWeltit (ne on kapeet, niissä on kääntyvä etupyörä ja isot renkaat...).

Makkari-jutut: Meillä on ollu aika hiljasta kans, kun oli noita supisteluja ja paineen tunnetta + seksin jälkeen liitoskipujen takia liikkuminen ihan onnettoman huonoo. Mieli kyllä aina välillä tekis, mut... Tosin nyt aattelin, että vois taas kokeilla, että jos ei siihen kuoliskaan, kun viikkoja on jo ton verran, ni ei olis " katastrofi" jos sen takii alkaiski supistelee... ;)

Oliks jollain ummetusta?? Vai muistanko väärin? Mulla olis pari vyöhyketerapia jippoo jos kiinnostaa... ;)

Mitähän sitten... En muista...

Mun pitäis mennä tekee iltajumpat, mutta söin just iltapalan, ni täytyy ootella. Mä siis oon ny pari kertaa tehny sen " kääntö-jumpan" ja tosiaan aamuin-illoin kuuluis tehdä. Huomenna meen mun doulan luo ja se antaa jotain akupunktion sukulaista mun pikku varpaisiin, että saatais viltsu kääntyy! =) Heh.. Pakko kokeilla kaikki poppakonstit ettei tartteis alkaa taysissa kääntää... ja että onnistuis alatiesynnytys ilman hirveetä härdelliä. =)

Me muuten tehtiin tänään sen doulan kanssa masukipsi.. :) Se on eteisessä kuivumassa. Sit pitäis vielä viimeistellä reunat, antaa kuivuu, hioo se + maalata ja koristella. =)

Ai niin.. Mä kävin tänään kaverilla kattomassa 2vkoa vanhaa vauvaa!!! Voi veljet, että se oli pieni, sulonen ja IHANA!!!! Mut ihme kyllä... ei vieläkään tullu semmosta hirveetä vimmaa saada oma vauva syliin. Musta vaan tuntuu siltä, että vielä ei oo sen aika... tai että viltsu ei oo vielä valmis tulee! Mut sit kyllä kun rv 38 täyttyy, ni johan alkaa sellaset maanittelut pihalle tulemiseen, että pikku vilhami on ihmeissään! ;) Nii joo ja on täs sekin, että nyt kun se on perätilassa, ni senkin puolesta haluis vähän " lisäaikaa" , että saatais se keploteltua oikein päin! ;)

No joo.. Tulipa taas omaa napaa... Öitä.

Burde & jumppaava-vilhami 35+4 ja nukkuva Heidi 1v5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sitä vielä, että mies vei tänään mun pissanäytteet labraan ja huomenna soitan neuvolaan ja kysyn tuloksia. Toivottavasti ei olis pissistä, ni ei tartteis mitään antibiootteja syödä.

burde taas (35+4)

Vierailija
44/54 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ehtisin nyt vähän kommentoimaan teidänkin juttuja, kun kävin päivällä vaan laittamassa pikaisesti neuvola-terveiset.

Burde kuulostaa kivalta noi sun kääntö-jumpat ja akupunktio viltsun kääntymiseksi. Toivottavasti auttais että kääntyisi itse, ettei tarttis lääkärin toista tuuppia. Ja sehän oli oikein hieno paino-arvio lääkäriltä se ¿sipponen¿ =) .

Jo-an onpa teillä tylsä neuvolatoiminta, liukuhihna-fiilis. Meillä tosiaan on gynekologi jolla on ultra ja se on tehny painoarvion tokalla ja kolmannella lääkärikäynnillä. Taidetaan siis olla hyvässä valvonnassa.. Mut niin kuin sanoin, mullakin on koko ajan sf-mitta kulkenu yläkäyrän yläpuolella ja silti sanoi vauvan olevan ihan normaalin kokoinen, et ei se sf-mitta välttisti kerro vauvan koosta mitään. Mulla ilmeisesti selittyy sillä että vauva on niin korkeella.

Annikalla oli ummetusta..? En tiedä mitä salvoja tarkoitit (peräpukamiinko..?) Ummetukseen auttaa ainakin suun kautta otettava Laxoberon.. Laxoberon-kapseleiden tuoteselosteesta: ¿pitkä kokemus ei ole antanut viitteitä lääkkeen haitallisista vaikutuksista raskaudenaikaisessa käytössä¿. Tietysti mitään lääkkeitä ei suositella raskauden aikana. Ainakin se burden ehdottama vyöhyketerapia on turvallista.. Laxoberonin annostus on aikuisilla 2-4 kapselia illalla ja aamulla vatsa toimii.. Oon ottanut ehkä kolme kertaa raskauden aikana, joka kerta vaan kaks kapselia ja hyvin on pelannu =). Enkä mä ainakaan oo pelänny mitään sivuvaikutuksia, kun oon ottanu vaan satunnaisesti ja vaan sen kaks. Mut pakko sanoo vielä että kun mulla alko oleen tosi paljon turvotusta ja rupesin syömään ananasta purkin päivässä, niin hävis ummetuskin taivaan tuuliin..! Eli mulla siis auttaa ananas! Ja ehkä myös veden juonti.

Mitähän muuta vielä.. en nyt taaskaan muista. Oma vauva on ollu kaks päivää hiljempaa ja nyt on niin kiva kun se pari tuntia sitten heräsi ja on viilettänyt masussa kuin tuulispää. Saa vaan aina mut huolestumaan kun ottaa noita uni-päiviä, vaik niitten jälkeen tuleekin onneks aina aktiivi-päiviä (tai ¿öitä!)

-vanilja 35+0

Vierailija
45/54 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan noita perätilavauvoja, kunhan nyt hoksaavat että parempi tulla pää edellä!!! Meillä tuntuu olevan RT, mutta jos olisikin yllättäen perätilassa niin koettaisin alakautta synnyttää. Tosin mä pelkään sektiota että kaikki keinot ennen sitä. Itse olen syntynyt hätäsektiolla kun äidiltäni oli vedet mennyt ja sairaalassa supisteli vain vähän mutta niilläkin suppareilla mun sydänäänet katosi aina kokonaan..

Ysätäväni sai sitten 26 tunnin ( aivan kauhiaaa!!) synnytyksen jälkeen ison pojan, kahden tytön jälkeen. Ihana olisi nähdä vaavia mutta asuvat niin kaukana ettei ole mahdollista, siispä omaa odotellessa. Lapsia tuntuu nyt kevättä kohden putkatavan maailmaan,pian meidänkin!!! Toivon kyllä ettei vielä tulisi, mites sellaista pientä rääpälettä osaisi käsitellä kun poijat olleet 4kg. Ja jotta pikkuinen olisi varmasti valmis maailmaan niin ihan liki L.A saa mennä tai ylihän ne aiemmat ovat menneet, ja siihen olen taas valmistautunut, että mooontaaa piiitkää viikkoa vielä!!

Paino-arvioista..mulle annettiin rv 33 ä-polilla arvio 2,4kg..ihan keskikäyrää menee. Korkea verenpaine haittaa napanuoravirtauksia ja vaikeuttaa istukan toimintaa niin ne joka ä-poli käynnillä mittovat tosi tarkoin vauvan kasvua..eikö normaali kasvuvauhti vauvalla ole 200-300g/viikko..vai mites se meni? No ensi viikolla taas nähdään mites kasvua on tapahtunut...Hyvät on lääkärit ja laitteet yliopistollisessa mutta silti ne on vain arvioita ja kakkosen kohdalla meni kyllä arvio alakanttiseksi. 2 tuntia ennen synnytystä saivat 3,1 kg ja poika oli 3,9kg.

Ummetukseen olen käyttänyt duphalacia, n. 20-30ml pari kertaa viikossa ihan riittävä. Ja vettä menee paljon (ilmankos kaikki turvotus ).

ja ihan luumuja napsimalla. Mullekin jäi epäselväksi oliko kyselijällä myös peräpukama vaivaa, mikä liittyy ummetukseen, koska puhuit salvoista...niitähän hoidetaan salvoilla..

Juu jatketaanpa taas joku päivä, nyt menen lumihommiin ja pikkuiselle lenkille koiraa ulkoiluttamaan ja ehkäpä päiväunille. Miehelläni on synttärit viikonloppuna niin leipasen hänelle kakkua ja huomen illalla viemme pojat mummulaan yöksi ja mennään kahdestaan kaupungilla käymään ja ehkäpä kotona taas sisäinen pikku-kani käynnistyy tuolla makkarin puolella ;-=O

Hauskaa viikonloppua kaikille!!!!!!

-klematis rv 34+3

Vierailija
46/54 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisiä työhetkiä viedään. Eilinen meni enemmän tai vähemmän kaffetta juodessa koko päivä ja tänään olen yrittänyt viimeisetkin rippeet siirrellä etiäpäin työn raskaan raadantaan jääville kollegoille. Nyt täytyy vielä nakata tämä kone kiinni ja viskata kannettava it-osastolle. Sitten täällä jäljellä olevat henk.koht. romppeet kassiin ja kotio.

Ei sen kummempaa tähän väliin, palailen illemmalla kotoa.

Winku & Veera 34+4

Vierailija
47/54 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burde: Millaisia jumppaohjeita olet saanut jotta vauva kääntyisi oikein päin? Mulla edelleen perätilassa ja välistä käväisee poikittain. Parina iltana olen pikkuista peppua taputellut että pyllähdäppäs nyt toisin päin, mutta ei ole vhije mennyt perille :) Neuvolassa ottavat yllättävän lunkisti tän asian, oikein piti pyytämällä pyytää ensi viikolle nla lääkäri että jos edelleen perätila niin ehtis sen käännöksen tekemään ennenkuin kasvutila kokonaan mahasta loppuu. Joteski muutenkin tuntuu ettei muhun suhtauduta kuin kehen tahansa ensisynnyttäjään koska samalla alalla olen. Ihan kuin olettaisivat että kyllähän mä jo sen kaiken tiedän. No joo, tiedän toki mutta kokemusta puuttuu ja jokatapauksessa koen ensisijaisesti olevani neuvolan asiakas enkä kollega... Vaikka tosi mukava on toi meidän neuvolatäti.

Seksigalluppiin totean että meillä seksi (=yhdyntöjen ajankohda)t on aina sijoittuneet ovulaatioaikoihin. Jotenkin vain olen luonnostani silloin kaikkein innokkain. Nyt kun hormonitoiminta on vähän toista niin seksikin on vähäisempää. Tosin meillä on aina ollut erotiikkaa runsain mitoin eril. hellyytenä, hyväilynä ja halailuna. Joten vaikka yhdyntäkerrat on harventuneet niin kaikki ne muut keinot joilla rakkautta osoittaa ovat lisääntyneet. Mieskin on tilanteeseen ihan tyytyväinen, on jopa todennut että onpahan emännässä nyt tavanomaista enemmän kourittavaa.

Vinkeältä tuntuu tämä lapsen hikka. Jonkin verran sitä on alkanut ilmenemään siis.

Pääkaupunkiseudun hippusten treffejä vois kait jo suunnitella kun suuri osa lienee jo äitiyslomia aloittelemassa? Olisi mukava nähdä samassa tilassa olevia ihan kasvokkain.

Koettakaahan naiset pärjäillä kaikkien kremppojen ja paineiden ja muiden hankaluukisen kanssa, kauaa tätä ei enää kestä :)

Hauskaa viikonloppua kaikille!

pumpulipingu rv 35

Vierailija
48/54 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti Pumpulipingulle ennen ku meen syömään..

Eli niitä perätila jippoja:

- " JUMPPA" väh. 2krt päivässä:

1) konttausasento tyylisesti peppupystyyn ja ylävartalo/pääpuoli maahan ja siinä 15min pepun pyörittelyä molempiin suuntiin

2) selinmakuu jalat koukussa ja siitä peppu ylös... siinä asennossa 15min

-Asennot joita pitäis välttää:

1) istuminen jalat ristissä (se perinteinen naisten istumatyyli)

2) takakenossa löhööminen esim. sohvalla

Nii joo ja sit kuulemma kannattaa ajatuksin saada vauvelia kääntyy. :)

Perätilasta sen verran, että joskus vauva on perätilassa sen takia, että napanuora on jostain syystä liian lyhyt ja siks vauvan on parempi olla ja/tai syntyä peppu edellä. Voi olla esim. että vauvalla on napanuora pari kertaa kaulanympäri tai sitten napanuora niin ylhäällä kiinni ettei riittäis mitta tai sitten muuten vaan lyhyttä mallia.

Mä kävin äsken sen mun doulan luona ja se anto mulle semmosta akupunktion tyyppistä hoitoo jossa se poltti mun pikkuvarpaaseen semmoset pikkuruiset " ruohopallot" . (Samaan kohtaan mitä se vyöhyketerapeutti hoiti.) Niitä oli 3 per varvas ja voi vitsit, että se sattu. Se siis piti sitä palleroo siinä kohdassa pinseteillä ja sytytti sen palamaan semmosella hehkuvalla tikulla. Sit kun se oli palanu ni ne jämät otettiin pois ja uus pallo palamaan. Nyt niissä kohdissa on ruskeet jäljet ja siihen tulee arpi.

Että tämmöstä perätilan kääntörintamalle... Eiku nii joo.. Mulle tuli jo se kutsu Taysiin... Tiistaina klo 13.30 pitäis mennä pariks tuntii ihmettelemään kääntökuvioita, mut toivottavasti kääntyy ite ennen sitä.

Burde & viltsu 35+5

PS. Se mun pissanäyte oli positiivinen. Maanantaina pitää soittaa uudelleen neuvolaan, et onko se sekaflooraa vai jotain antibioottia vaativaa.

Vierailija
49/54 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 33+0

RR: 105/61

Hb: 122

Sf: 33

Raivotarjonta

Syke: 145

Kaikki siis hyvin vauvalla ja äidilläkin aika mukavasti tänään. Liitoskivut vähän taas vaivaa, mutta supistelut olleet vähempänä tällä erää.

Eilen mies lasten kanssa kasasi pinniksen ja tänään jaksoin laitella vähän asiaa eteenpäin. Pitäisi vielä ommella laatikkoon suojuskankaat. Kangas odottaa ompelukoneen päällä :).

Hurjalta itsestäni kuulostaisi synnyttää alateitse perätilavauva. En varmaan uskaltaisi. Meillä piipero oli tällä viikolla pari päivää poikittain ja mietin taas kovasti, että jos se kääntyykin pyllerö alaspäin nyt. Onneksi tänään selvisi, että on rt.

En koskaan muista lukemiani ja ajatuksiani siitä, mitä meinasin kommentoida. Anteeksi lahopäisyyteni. Minua edelleen vaivaa se raskausdementia :).

Hyvää viikonloppua huhtiksille!

Eveliinukka rv33+0 (jippijaijee)

Vierailija
50/54 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka täällä ollaan oltu jo aikasin aamusta hereillä :) Kummipoika (2v) oli yökylässä ja mies viihteellä niin tulipas hyvin nukuttua yöllä..

Mä olen nyt päätyny kompromissiin tuon muuton ja synnytyksen suhteen.. Olisi ollut hienoa päästä muuttamaan ennen vauvan tuloa isompaan asuntoon, mutta kun sopivaa ei tunnu osuvan meidän kohdalle niin jätetään nuo etsinnät sitten vähäksi aikaa. Tässä pari päivää mietinkin miten saada vauvakin sijoitettua makkariin, niin päädyin sitten että käytetään alkuun äitiyspakkauksen laatikkoa. Nyt pitäisi siihen metsästää reunuslakanaa tai vastaavaa, olisiko kellään ehdotusta mistä löytyisi tai ompeleeko joku niitä itse pientä korvausta vastaan?

Eilen kaivelin Viivin vanhoja vaatteita säilöstä ja tänään olisi tarkoitus pestä niitä, että saadaan kassiakin pakattua. Mua alko jonkin verran mietityttää tuo meidän laskettuaika.. Kuukautisten mukaan la olisi 17.4 ja ultran mukaan 25.4, joten kumpikohan saattaisi osua varmemmin meille...? Olo on sen mukainen että saisi syntyä jo.

Burdelle käännöstsemppaukset täältä :) Ja sitten utelisin vielä et oliskohan sulla vinkkejä raskausarpiin? Rasvaus ei oikein tunnu tehoavan. Maha kutiaa ja kiristää alavatsalta varsinki iltasin. Reisiinki on tullu useampia arpia.

Klematis kertoi että paljon on vauvauutisia tuloillaan. Niin meilläkin. =D Nyt huhti-toukokuussa meille syntyy sukuun ja tuttavapiiriin yhteensä 4 vauvaa ja kesällä-syksyllä vielä muutama.

MAKKARIpuuhat on meilläkin jäänyt tosi vähille viime aikoina. Kummankaan ei oikein tee mieli, mies sanoi ettei tahdo mahaseksiä.. Viivin odotuksen aikana maha ei häirinnyt kumpaakaan ja nyt on tiellä vallan.. Ei kiitos.. Voi mies parkaa, melkein täys-selibaattia joutunee viettämään pitkän aikaa...

PAINOARVIOSTA on ollut myöskin puhetta. Mä sain Viivistä ainoan painoarvion rv38+2 käsin veikattuna. Terkka sanoi tuolloin että vauva on 2,8kg vajaa 3kg. Neiti syntyi 41+3 ja oli painoltaan 3135g. Aikas hyvän tuntuman terkkari sai. :) Nyt viime kerralla terkka kertoi tytöstä joka oli mun ikänen ja kokonen, oli menny ma käynnistykseen ja ultrassa arvioitu vauvan painoksi 3,5kg. Tiistaina vauva oli syntynyt hätäsektiolla ja painoa 4,6kg. Itse siis luotan tuohon käsiarviointiin enempi vaikken ultran arviota olekaan saanut. Nyt ei ole painoa arvioitu lainkaan, kai se taas sitten lopussa vasta..

Nyt mulla on sitten vahva tunne, että meillä olisi käännytty oikein päin. Tulee mukavia potkuja kylkiin päivittäin ja kutittaa inhasti tuonne rakon seudulle sormellaan (?). Kumpa nyt vielä laskeutuis pikkusen niin omaa oloa helpottais..

Keskiviikkona seuraavaan neuvolaan..

Tsemppiä paineiden ja muiden oireiluiden kanssa kamppaileville sekä oikein mukavaa äitiyslomaa kullekin!

OIKEIN HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ ARVON NAISET!!

t.Ufa (33+2)

Vierailija
51/54 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson] Ufa: Ei mulla oo mitään sen kummempaa vippaskonstia raskausarpiin, ku öljyt ja voiteet. Uusimmassa vauva-lehdessä tais olla jotain vinkkejä, jos muistan oikein. Ite käytin Heidiä odottaessa weledan raskausarpiöljyä ja nyt oon käyttäny mun doulan tekemää raskausajan öljyä, jonka pitäis kans ehkästä raskausarpia. Se on ollu ihan hyvää.. Joitain arpia on kyllä navan ympärille ja osa heidin aikasista on nyt vähän levinny, mutta ne on silti yllättävän vaaleita jo nyt.

Äippäpakkauslaatikon pehmusteesta.... Meillä vauva kans nukkuu alkuun äitiyspakkauslaatikossa (siis sillon ku ei nuku meidän välissä) ja tilasin siihen ne kehtojalat ettei se oo ihan lattianrajassa... Heidille ostin sillon siihen Pupujussikoiden sen reunusjutun ja sen laitan nyt viltsullekin. Niitä saa mun mielestä tilattuu netistäkin (esim. www.pupujussikat.fi, www.pikkupingviini.fi). Tuolla pikkupingviinissä näytti olevan jonku muunki valmistajan reunapehmuste.

[color=slateblue] OmaNapa: Eilen illalla/yöllä tuli mullekin ekaa kertaa semmonen olo, että sais jo syntyä tämä pikkunen! Ei muuten, mutta kun se on perätilassa, niin potkut ja liikkeet sattuu välillä IHAN HIRVEESTI. Anoppilassakin piti ihan kyyristellä välillä ja hengitellä syvään... Kumpa se ny kääntyis pää alaspäin, ni sit vois oikeesti alkaa toivoo, että syntyis! ;)

Jaa nii joo.. Mä en tainnu eilen kirjottaa siitä pulssihommasta... Eli se mun doula kuunteli ennen niitä polttojuttuja mun pulssia (mol. ranteista yhtä aikaa) ja tunnusteli 3 eri kohdasta ja 3 eri syvyydestä, että kummassa kädessä on voimakkaampi pulssi. Sit sen mukaan pitäis " tietää" , että kumpi masussa on! =) Heh.. No maskuliinisella puolella oli voimakkaampi eli poika olis kai tulossa, mutta... stressi, väsymys ja lähestyvä synnytys voi myös voimistaa sen puolen sykettä, että se on fifty-sixty. =0) Mut aika hauska juttu kuitenkin...

Mä taidan mennä kattoo jotain leffaa vielä kun Heidi nukkuu päikkäreitä... Moikka.

Burde & viltsu 35+6

PS. Hyvää naistenpäivää munkin puolesta! :)

Vierailija
52/54 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautinnollista naistenpäivää kaikille! Mua ei ole kukaan hemmottelemassa, kun ukko on siellä Sveitsissä lautailemassa ja tulee vasta ma-ti yönä. No, ehkäpä tuo tullessaan jotain mukavaa tuliaista - pää kainalossa tai koipi/käsi paketissa palaamisen olen kieltänyt ehdottomasti.

Ilmeisesti tieto siitä, ettei töihin tarvitse mennä enää, laukaisi väsymyksen valloilleen. Tuntui, että olin ihan sippi eilisen illan ja toisaalta tänään aamulla pojan lätkätreenit & kauppareissu ipanan kanssa imi mehut ihan. Pötköteltiin molemmat reilun tunnin verran tuossa lounaan jälkeen ja kohta alamme pikkuhiljaa valmistautumaan tupaantuliaisreissulle. Kiva mennä, kun siellä tulee olemaan pojalle neljä leikkikaveriksi sopivaa lasta, joten tuskin tarvitsee meidän aikuisten lapsia viihdyttää. Mitä nyt katsotaan perään sen verran, ettei isompia tappeluita synny.

Oma olo muuten ok, mutta enemmän ja enemmän tulee tiukkoja vihlaisuja nivusiin, kun neiti painaa päällään hermoon. Toinen kipeä paikka on kylkikuiden alareuna rintalastasta oikealle, kun sinne tulee monoa jatkuvasti. Pikkuisen pelottaa koivun siitepölyaika, kun kuulemma on tulossa hankala kevät ja pitäisi yrittää pärjätä nenäspraylla & silmätipoilla. Oli aika tuskaa esikoisenkin aikaan, joten voi olla, että meikäläinen toivoo alta aikayksikön sateista kevättä...

Winku & Veera 34+5

Vierailija
53/54 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on tullut pitkä tauko tässä kirjoittelussa. Olen kyllä lukenut missä mennään, mutta oma osallistuminen on jäänyt vähiin.

NYT se mammaloma on sitten vihdoin ja viimein alkanut! En kyllä olisi jaksanut olla töissä enää päivääkään. Ajatukset on jo niin synnytyksessä ja muussa vauvatohinassa.

Täällä on ollut paljon puhetta perätilasta ja kääntämisestä. Sain itsekin joogassa samanlaiset jumppaohjeet, jotka täällä jo olikin. Osalle ovat kuulemma tehonneet, tosin voihan olla että muutenkin olisi pyörähtänyt. Haittaa tuskin liikkeistä kuitenkaan on. Meillä tässä myös odotellaan Sintin kääntymistä, mutta kylläkin poikittaisesta tilanteesta. Sintti on itsepäisesti poikittain välillä käväisee pää alaspäin, mutta ei tykkää viipyä siinä asennossa, kuin pari tuntia korkeintaan. No vielä ehtii ja mahtuu kääntymään, mutta hoppua saa alkaa pitämään.

Nukkumiseen tuo poikittaisuus vaikuttaa kivasti. Vaihtoehdot asentojen suhteen melko vähissä, kun aina on pää tai jalat tökkimässä. Istualtaan nukkumista on harkittu, mutta selkä tuskin kestää sitä pidempään.

Kannatan Winkun toivetta sateisesta keväästä, vaikka vielä eivät siitepölyt ole kiusanneet paljoakaan. = )

Valitusvirsihän tästä näytti taas tulevan, mutta taidetaan jo kaikki alkaa tuskastua ja hermostua tähän olotilaan.

Rauhallista ja rentoa sunnuntaita kaikille!

K3ngu 34+5

Vierailija
54/54 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipä hei!

täällä on kotiuduttu kylpylästä, oli ihana viikonloppu. :) tyttö oli ihan tohkeissaan äitin varpaitten kynsilakoista! :D niitä sitten ihmeteltiin moneen kertaan. tästä voi ehkä myös päätellä jotain siitä, että kuinka paljon jaksan puunata itteäni... ;)

ajateltiin katella leffaa vielä nyt illalla. tänään en kyl jaksa lukea koulujuttujakaan, oon vielä ihan lomatunnelmissa. huomena sitte.

toivottavasti Burden jumppatuokiot ja taikatemput tuottaa tulosta ja vauveli tajuais kääntyä. :) meiän masukki oli tosi pitkään samassa asennossa, mutta viime aikoina potkut on tuntunu millon missäkin. vaihtelee päivittäin montakin kertaa. toivon vaan, ettei keksi kääntyä pyllytilaan. mutta ei kai...

jaa. kai sitä vois tehä voileivän ja ottaa vähän mehua ja maltoferin rautatippoja. kukas se olikaan, kun kehu niitä? Emmasophia tai Elisabeth ehkä? mullakin ne toimii tosi hyvin, maha ei oo menny yhtään jumiin. oon kyllä ottanu niitä aika pientä annosta, mutta siitä huolimatta. oon sitte yrittäny lisäks syödä lihaa ja verilettujakin aina sillon tällön. Burde tais jutella niistä kaikista kasveista, missä on paljon rautaa. niistä se kuitenkin tahtoo imeytyä aika paljon huonommin kun punasesta lihasta, valitettavasti. vaikka onhan ne tietysti tärkeitä raudanlähteitä, jos ei lihaa syö. mun Hb oli siis 111 tossa muutama viikko sitte, pe olis neuvola ja tarkotus kai ottaa se uudelleen. toivottavasti olis noussu. ja ehkä se onkin, ei ainakaan hengästytä ihan niin kamalasti koko aika.

hurjan lähellä tässä alkaa kyllä lasketut ajat olemaan. mulla enää rapiat 5 viikkoa jäljellä, ja tosi monilla paljon vähemmänkin! mulla alkaa olla pieni hätä, että miten ehin saamaan kaiken valmiiks. vauvatarvikkeet on kaikki vintissä edelleen. ei ne sieltä taidakaan ittekseen tulla alas...? ja lisäks vielä tosi paljon kaikkia koulujuttuja. huih! oikeestaan toivon tosi paljon, ettei tää vauva syntyis ennen laskettua, kun jää sitte kaikki niin kesken. :D vaikka tuskinpa on pelkoa. eiköhän se mee taas aika lähelle 42 viikkoa...

petitouhuistakin on ollu puhetta. meillä on ollu tosi hiljasta. jotenkin ehkä vois tehä mielikin, mutta mulla ittelläni on niin valtavan iso ja lihava ja kömpelö olo, ettei oo sitte oikeen huvittanu. :( tylsää kyllä, eikä vähiten miehelle. kun joutuu parka sitte kuitenki aika pitkään olemaan puutteessa synnytyksen jälkeekin... mä en voi kun ihmetellä, miten jotkut saa _tosi_ lyhyellä ikäerolla lapsia, mun ei tehny käytännössä koko imetysaikana yhtään mieli seksiä. ei yhtään.

mutta nyt sitä voikkuria. ainiin, sellasta vielä, että on tälläkin masukilla muuten hikkailu alkanu. nyt on tuntunu monena päivänä. mukavaa viikonlopun loppua kaikille. :) t.VadelmaMama, rv 34+5