Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ENSKAT (pienet & isot) alkuviikkoon vko 10***

03.03.2008 |

Aloitanpa pinon :)

Tuossa edellisen viikon megapino..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12532596&p=&mpage=1&tmode…

Mammis

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupailin että palailen paremmalla ajalla viime viikon loppupuolella, mutta en sitten ehtinytkään. Huh huh! Vieläkin väsyttää kun oli niin paljon kaikkea viime viikolla. Yöunet jäi vähiin, joten taidanpa kohta avata yhden energiajuoman.. ;)

Oona on löytänyt uusia tavuja ja porisee kuin papupata koko ajan. Nukkuu muuten hyvin, mitä nyt kerran tai pari yössä herää vähän itkeskelemään ¿ veikkaisin edelleen niitä hampaita. Neiti syö reippaasti, varsinkin kaikki maitotuotteet maistuisivat erityisen hyvin. Ollaan aika varovasti maisteltu rasvatonta raejuustoa, viiliä, jugurttia ja jopa vähän maitorahkaa (kun ollaan tehty miehelle & mulle jugurtti-rahka-marjajuomia). Keskiviikkona lähdetään reissuun neidin tädin eli minun siskoni kanssa. Ollaan poissa KE-SU eli veikkaan että omalta osaltani on taas aika hiljaista palstailu tulevalla viikolla.

Uusille piti toivottaa kovasti TERVETULOA ja IHANAA VAUVA-ARKEA!!! Pienokaiset on NIIN SULOISIA! :)))

Kiva kuulla että muutkin vauvat päristelee! Siis Oonahan on oikeasti päristelyn maailmanmestari! ;) On päristellyt jo tosi pienestä ja on ihan selvästi 2 erilaista päristystä; sekä ¿harmituspäristys¿ että ¿iloinen päristys¿.. Se on vaan niin söpöä. Onneksi ei ole harrastanut sitä ruokaillessa.. heh.

GAIOLE ¿ jumppaohjaajapa hyvinkin, tosin nykyään vain ihan ¿vapaa-ajalla¿ omaksi ilokseni ¿ ja toivottavasti myös muiden. ;) Sanoisin että synnytyksen jälkeen kaiken sortin liikunnan suhteen kannattaa lähteä liikkeelle varovasti, on se sen verran kova paukku kropalle. Selkää kannattaakin alkaa vahvistamaan ¿ ja siinä sivussa tietysti myös vatsaa ¿ ja mielestäni yksi parhaimmista apuvälineistä on jumppapallo! Netistä löytyy googlaamalla hirmu hyviä liikkeitä eri saiteilta. Jos ei palloa halua hankkia (työkaveri löysi pallon viime viikolla alesta 6,5 eur eli ei ole kovin iso investointi) niin harjanvarsi / mopin varsi heilumaan kotona. Keppijumppa liikkeitä löytyy myös netistä paljon ja kaiken sortin kiertoliikkeet yms tekee tosi hyvää ihan koko selälle + niska-hartiaosastolle. Jos alat käymään kuntosalilla, kannattaa pyytää alan ammattilaista tekemään sulle ohjelma ja silloin voit kertoa mitkä lihakset mielestäsi kaipaavat ¿extrahuomiota¿. TSEMPPIÄ! :)

HENNALLE paranemisia ja IIDA-LINNEA ¿ hyvät kuulumiset lääkäristä! :)

Monella oli yöt parantuneet viime viikon aikana ¿ mahtavaa! Siitä se lähtee.. Ja aina väitetään että vanhemmat saa nukkua sitten 18v päästä.. ;) pöh.

G: Oonan lempparileikkejä on piilosilla olo. Kaikella mahdollisella tavalla. Myös ¿säikyttely¿ on kivaa.. ;) Pallolla pelaaminen on tällä hetkellä myös ¿in¿, neiti heittääkin palloa jo hienosti. Musan kuuntelu (kun saa itse laittaa CD:n päälle) on myös suosiossa ja välillä neiti hytkyykin tahdissa.. Varsin suloista!

SARA-MARIA ¿ itse huomasin ainakin seuraavat ilmavaivoja aiheuttavat: suklaa, ruisleipä, sipuli, paprika, hiilihapolliset juomat.. Vältin niitä imetysaikana, ehkä sillä tavalla että kun olin imettänyt, söin/join em. juttuja tai kun neiti oli mennyt yöunilleen..

HELTSY ¿ vaikka Iida-Linnealta kysyitkin, vastaan että meillä on ollut vauvauinnissa kuvaus n. 2 kertaa vuodessa. Kannattaa ainakin tsekata koevedokset, me otettiin kyllä kuvia. Harmittaa kun ensi viikonloppuna ollana reissussa juuri kun on kuvaaja taas tulossa..

Tämä oli nyt tällainen pikaviesti.. Täytyy alkaa töihin. Huiskutukset kaikille ja nauttikaahan kotonaolosta ja ihanista pienokaisistanne!!! :)

Mammis töistä & Oona kotona tädin hoivissa

Vierailija
2/51 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, maanantai taas! Mulla onkin tylsä viikko tulossa, kalenterissa ei ole merkinnän merkintää. Täytynee kehitellä jotakin että ihan ei Kallen kanssa kyllästytä vaan toistemme seuraan. Miehelläkin oli töiden takia iltamenoja useampana iltana. Viikonloppuna oli kivaa, istuttiin iltaa kavereiden kanssa ja turistiin mukavia.

Lauantain ja sunnuntain välinen yö nukuttiin meillä huonosti, Kalle heräsi viiden aikaan mahavaivoihin ja niin sitten mekin. Viime yön nukkuikin sitten vastapainona mainiosti, söi vain kerran puoli neljän aikaan ja jatkoi unia vielä seitsemään. Ihanaa, olen itse nyt paljon pirteämpi.

Kiinteiden aloittamista mietiskelen täällä. Kallella on ruokailut pidentyneet, eli tuntuu viihtyvän rinnalla koko ajan kauemmin, ja lisäksi on alkanut pulauttelemaan miltä me ollaan vältytty melkein kokonaan tähän mennessä. Toisaalta kun yöt nukutaan noin hyvin, eikä Kalle tunnu päivisinkään tarvitsevan ruokaa yhtään sen tiheämmin kuin tähänkään saakka, niin mikään valtava nälkä ei sillä voi olla.

Sara-Maria kyseli pitääkö ite välttää jotain ruoka-aineita mahdollisten masuvaivojen vuoksi. Itse varmaan huomaat mitä kannattaa välttää ¿ meillä mahavaivoja aiheuttavat omena ja liiallinen suklaan syönti. Lisäksi välttelen tuoretta ruisleipää, tuoretta sipulia ja papuja, koska ne tekevät itselleni ilmaa vatsaan joten todennäköisesti niistä kärsisi myös poika. Mutta kaikkiin masuvaivoihin en ainakaan minä ole omasta ruokavaliostani löytänyt selitystä, ovat tulleet ja loppuneet sitten omia aikojaan.

Poreen tyttöselle onnittelut kauniista nimestä! Tosiaan ärsyttävää jos tekstit häviää bittiavaruuteen. Oon jo oppinut ottamaan kopsun kirjoittamastani, mutta sekään ei tietysti auta jos joku toinen käy koneella sähläämässä. Mä kanssa oon huomannut että taitaa tuo imetys vaikuttaa hormoneihin vieläkin vaikka poika on jo 4 kk. Mutta sellainen muutos on kyllä ajan myötä tapahtunut, että alkuun mä pillitin kaikista pienistäkin asioista, nyt tuun vihaiseksi... Saapa nähdä mikä vaihe on seuraavana vuorossa. Huh, on tässä miehellä varmasti välillä kestämistä...

Ilonan Riitu ei viihtynyt autossa nukkumatta, on tosi kurjaa kuunnella pitkiä aikoja toisen itkua! Me ollaan lähdössä muutaman viikon päästä 5 tunnin automatkalle, ja nyt jo vähän jännään että miten mahtaa onnistua!

Heltsy kommentoi, että Kiia yhdistää kaukalon ja nukkumisen. Meillä Kallella on sama juttu vaunujen kanssa. Kauhea riita tulee jos toinen ei ole yhtään väsynyt ja aletaan pukea haalariin ja laitetaan vaunuihin. Vaikeuttaa vähän tuota liikkumista kun pitää koko ajan vimmatusti toista viihdyttää että ei luule että yritetään nukuttaa. Uskon että tilanne kuitenkin paranee kunhan voidaan alkaa pitämään vähän enemmän pystyasennossa vaunuissa, niin näkee ympärilleen ja ymmärtää ehkä että vaunut on myös kulkuväline eikä vaan nukkumapaikka...

Toivottavasti Henna voit jo paremmin! Mun pikkusisko oli kanssa ollut koko viime viikon kovassa kuumeessa, lienee jotain liikkeellä olevaa virusta. Mukavaa kuitenkin kun saitte Joelin hoitoon niin voitte rauhassa parannella!

Ja Mammiskin piipahti töiden lomassa. Ihanaa kun Oona on alkanut rupattelemaan lisää, on varmaan suloisen kuuloista! Joko Oonalla on paljon ihan tunnistettavia sanoja?

Jaahas, tulipas taas romaani, mä en näköjään osaa kirjoittaa lyhyesti! Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Bianco ja Kalle 4+ kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Pikainen pyrähdys vain, että ehdin herran päikkäreiden aikaan surffata muuallakin + tehdä ehkä jopa iltaruoan valmiiksi...

Artun 2 viime yötä menneet ihan kohtalaisesti.

Toissayönä huusi enempi ja vähempi 2:30-4:30 välillä, mutta ilman pulloa siitäkin selvittiin. Saattoi kyllä olla masu kipeä, koska annoin illalla maistaa kotiin tilattua pizzaa (niitä reunapaloja), ja tuli itellekin siitä maha kipeäksi :(

Viime yönä heräsi kerran itkemään vähän jälkeen 5, jolloin ihan hetken paijasin selästä ja peittelin uudestaan. Sitten noustiinkin vasta 8:30 =D Joten ehkä tämä unikoulu alkaa pikkuhiljaa teettää tulosta! Niin, siis itkeskeli A vissiin pari kertaa yöllä aiemminkin, mutta se oli sellasta ihan hiljasta ja pientä uni-itkua, mihin mun ei tarvinnut reagoida --> oppi siis itse nukahtamaan helpommin uudestaan!

Tänään jäikin sitten aamupäikät kokonaan väliin. Vein kyllä kympin jälkeen Artun pinnikseen, ja siellä se höpötteli kaiken kaikkiaan 45min, mutta hain sitten pois, kun ei kerta uni tule. Nyt nukahti 13:20, niin täytyy toivoa, että tekisi ennätykset ja nukkuisi parin tunnin päikkärit :)

Mutta sellaista tänään... En ehdi paneutua kommentoinnin maailman tällä kertaa, katsellaan myöhemmin!

Pi-Ki ja Arttu ylihuomenna 1veeeeee!!! :D

Vierailija
4/51 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Poreen Nooralle hienosta nimestä! Olikos Gaiolellakin ristiäiset, miten meni?

Piti tulla kommentoimaan tuota vaunuissa viihtymistä. Meillähän vaunuttelu oli ihan kamalaa vielä joku aika sitten jos ei sattunut olemaan uniaika. Vasta lähempänä viittä kuukautta Sienna oppi tykkäämään vaunuissa olosta myös valveilla, joten ehkä teilläkin on toivoa, Bianco. Nyt tehdään kauppareissut aina silloin, kun Sienna on hereillä ja hyvin se viihtyy kun näkee ulkona kurkistusluukusta ulos ja kaupassa pidän kuomun kokonaan alhaalla. Istumaan en ole vielä nostanut, mutta vaunukoppa käy kohta lyhyeksi, joten siirrytään ratasvaiheeseen ja sitten voisi alkaa lyhyitä aikoja istuttaa.

Kahdella yösyötöllä mentiin, eka unipätkä Siennalla oli 5,5h, ihan hyvin viimeaikaisiin verrattuna. Parasta oli se, että heräsi vasta 7.30 ja viihtyi puoli tuntia jutellen yksinään sängyssä, eli hain sen mun viereen vasta kasilta ja noustiin ysiltä. Silti olin niin poikki, että nukuin taas päikkärit yhtä aikaa Siennan kanssa. Eilen illalla tunnin unen jälkeen Sienna pärähti kovaääniseen itkuun joka kesti ehkä 15 sekunttia, näkiköhän pahaa unta? En edes ehtinyt sen luo kun itku jo hiljeni nyyhkytyksiksi ja sitten tuli hiljaista.

Kukkakaali ei maistunut Siennalle tänään yhtään, puristi vaan suunsa tiukasti kiinni. Yritän illemmalla persikkasosetta, josko makea putoisi vähän paremmin. Kovasti tyttö on alkanut höpöttää, juttua tulee koko ajan ja ihan hauskoja tavuyhdistelmiä. Aika söpöä kuunneltavaa. Nytkin se selittää jotain tossa puuhiksessa. Ai niin, ja eilen se pääsi ekaa kertaa omin voimin ulos puuhiksesta! Aika hyvin vauvalta, joka ei vielä liiku yhtään¿ Kun tarpeeksi monta kertaa kääntyy kyljelleen niin pääseehän sitä jotenkin etenemään.

Eipä nyt enempää, palailen vielä tässä alkuviikon aikana kun sitten keskiviikosta alkaa varmaan pieni nettitauko.

Tipu & Sienna 5,5kk

Vierailija
5/51 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa! Meillä oli tosi pitkästä aikaa ihan ihmeellisen huono yö viime yönä. Nukahtaminen oli illalla vaikeaa ja neiti heräsi klo 3.50 höpötellen iloisesti mämmä,äittä,äiti... Meni melkein kaksi tuntia ennenkuin sain unet jatkumaan. Ajattelin, että no nyt tyttönen varmaan nukkuu pitkään ja sitten suuntaamme neuvolaan. Ja mitä vielä! Heräsi ihan normaaliin aikaan klo 7.

Lähdettiin vaunuilemaan hyvissä ajoin ennen neuvolaa, mutta neiti nukahti niin myöhään että ehti nukkua vain 20 min. Ihmeellisen hyvällä tuulella oli kuitenkin ja malttoi odottaa rauhassa, kun multa otettiin papa-koe.

Pitkällisen taistelun jälkeen neiti sammahti sänkyynsä päikkäreille hetki sitten. Toivon, että saa nyt nukutuksi kunnolla. Taitaa tulevat hampaat tehdä kiusaa.

Neuvolasta saatiin hyviä uutisia. Tytön pituuskasvu on tasaantunut, joten mitään ylimääräisiä kontrolleja tai tutkimuksia ei tarvita. Käyrät siis tasaantuneet hienosti. =) Mitat nyt kun ikää 9,5 kk 12500 g ja 79,5 cm.

Haettiin tyttösen passi poliisilaitokselta neuvolareissulla. Siitä tuli oikein hieno. Nyt ei muuta kuin matkustelemaan! =)

Mammis, kiva kuulla teistä! Mukavaa reissua teille tyttöporukalla. =)

Heltsy, meillä on kuvauksia useamman kerran vuodessa vauvauinnissa. Niistä aina informoidaan etukäteen. Me ei olla vielä saatu kuvia tyttösestä, mitä nyt itse räpsitty tai otettu videolle mm. sukelluksia. Kiva olisi kyllä saada jokunen vedenaluskuvakin. Mitenkäs pikkuneiti selvisi rokotuksesta?

Tipu, teillä varmasti mukavat tunnelmat Siennan kanssa kun iskä ihan just taas kotona. Nauttikaa toistenne seurasta! =)

Henna, pikaista paranemista sulla ja miehellesi! Onneksi saatte levätä kunnolla, kun J pääsi hoitoon.

Poreen ja Gaiolen pikkuisille onnea ikioman nimen saamisesta! Toivottavasti juhlat sujuivat kivasti.

Mun pitää nyt soitella pari puhelua, kun tyttönen vielä nukkuu. Ja kunhan mies tulee töistä niin lähden vaatekauppohin palauttamaan/vaihtamaan tytölle ostamiani takkia ja haalaria. Pohdin pitkään kaupassa, että otanko minkä kokoisen välikausihaalarin ja haluan nyt sittenkin yhden koon suuremman. Nimittäin eipä se vaunuissa nyt keväällä haittaa, vaikka haalari vähän reilu onkin. Kiva kuitenkin, jos syksyllä menisi samainen haalari ja vasta talveksi ostettaisiin uusi. Oon kyllä ihan ihmeissäni näiden vaatehankintojen kautta. Kyselinkin tuolla vaate-puolella vinkkejä, mitä tämänikäiselle pitäisi/olisi järkevää ostaa. Lindexistä löysin aivan ihanan ns. paremman takin, mutta palauten sen, koska se on just nyt sopiva eikä kasvunvaraa juurikaan ole...

Mukavaa viikkoa kaikille!

t. iida-linnea ja tyttönen

Vierailija
6/51 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neea nukkuu viä hetken päikkyjä, hetken kerkeen olla koneella. Täälä on ollu ihme yninää, kun Neeaa ottaa päähän kun ei hokaa kuinka konttaamalla liikutaan. Taitaa olla aika malttamaton tapaus kun kuitenkin ryömiäkkin osaa. Sunnuntaina oltiin taas vauvauinnissa ja nyt sukellettiin ekaa kertaa ilman kannutusta. Hyvin onnistu :)

Tipu:

Jaaha, siellä odotellaan jo malttamattona miestä kotiin :). Kokeilitko muuten jo maissia Seinnalle? Neea ei kauheesti tykänny. Söi kyllä mutta nyrpisteli ja annos oli tosi pieni. Meillä ainakin persikka maistui. Ootko jo kokeillu muita hedelmasoseita kun luumua?

Pore:

Papunen sai kauniin nimen. Kuinkas juhlat suju? Oliko teillä paljon vieraita?

Pi-Ki:

Meillä on kanssa toi sama ongelma, että Neea ei oikeen osaa nukahtaa ittekseen jos sattuu herään. Hyvä että teillä kuitenkin mennään jo parempaan suuntaan.

Iida-Linnea:

En tiä pahemmin asian taustoja, mut hyvä että saitte neuvolassa hyviä uutisia. Toi vauvapassi on varmaan aika metka :) heh pikkunen lähtee reteenä matkalle.....ja liput ykkös-luokkaan kiitoos.

Ilona:

Riitulle paranemisia. Saunaan viennistä. Jostain luin et noin 1-vuotiaana. Mut oon kyllä nähny että pienempiäkin on viety hetkeks alalauteille lämmitteleen. Soseista...joskus kun oon antanu Neealle illalla ehkä 17-18 aikaan sosetta, niin on nukkunu paremmin, joskus taas ei mitään vaikutusta. Eli enpä usko että niillä unia paremmaks taiottaisiin. Ehkä sit kun aletaan syömään iltapuuroo, mut me ei olla viä niin pitkällä näissä ruokapuuhissa.

Hennalle pikaista paranemista, ja miehelle kans.

Butterfly:

Ihana että molemmat pojat on nyt kotona, nyt et enää taidakkaan ehtiä koneelle joka päivä.

Heltsy:

Mitenkäs neuvolareissu meni? Toivottavasti ei tuu kitinöitä rokotuksesta.

Sara-maria:

ruoka-aineista...Ainoo jonka ite oon huomannu on suklaa. Sekin tosin vaan sillon kun syö paljon. Joo toi saunassa käynti on jotain luksusta :) . Hassua että ennen sitä ei arvostanu samanlailla kun nyt.

T: Buuffa ja Neea huomenna 6kk (mun pikkunen on kohta jo iso...yhyyy)

Vierailija
7/51 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

PORE: ai, sepäs sattuikin, että olit siekin meinannut kysellä imetysasiasta! Meillä päiväunien kans vähän sama homma: tyttö nukkuu ulkona yleensä tosin hyvin, mut sisällä päikkärit on usein sellaisia 10 min - puolen tunnin pikaunia. Onnea ihanasta nimestä tyttöselle!

IIDA-LINNEA: kiitos imetyskommenteistasi... ja hyvä kuulla, että muillakin tunteet olleet pinnassa sen kanssa, että harmitti, kun oma maito ei riitä. Mutta just noin itsekin olen yrittänyt ajatella asiaa, että tärkeintä on, että tyttö kasvaa ja on tyytyväinen. Jotenkin vaan

hyvin monessa (esim. neuvolassa, oppaissa jne.) vaan on sellainen näkökulma, että " täysimetys on ainut oikea tapa (vähän kärjistettynä...) " ja taisipa äitiyspakkauksen imetysoppaassakin olla jotain " useimmilla äideillä maito riittää hyvin vauvan tarpeisiin" ...

Tuostahan saa sen kuvan (ainakin hormonihöyryissään), että on jotenkin epänormaali! No, tiedän, etten ole, mut silti!

COLTSFOOT, PI-KI, HELTSY, TIPU, BUUFFA, BIANCO, DRAGONDREAM: Kiitos imetyskommenteista! Tapoja on tosiaan monia, kuten täällä saa huomata. Olis pitänytkin tulla jo aiemmin tänne kyselemään imetysjutuista, niin ei olis yksin tarvinnut pohtia, heh heh...

MALAIKA: Kiva lueskella kuulumisiasi! Meillähän on melko samanikäiset nuo pikku-neitokaiset. Ihanalta kuulostaa tuo teidän unirytmi, tosin ei meilläkään kauheesti valittamista: tyttö menee 21-22 nukkumaan, herää syömään 03-04 ja sit aamulla heräilee 07-08.30 aikoihin. Teki viime viikolla kyllä ennätyksen nukkumisessa: klo 22-06 putkeen! Mut se tais olla tilapäinen juttu: palasi sit heti normaalirytmiin.

MAMMANALKU: Kiitti jumppaohjeista! Aika erilaisia ohjeita tuo meidän ohjaaja antoi, mut en kyllä tiedäkään, onko hän mikään ammattilainen... Onko siitä jotain haittaa muuten, jos täs vaiheessa jo tekee suoria vatsalihaksia? Oonko käsittänyt oikein, että ne suorat vatsalihasliikkeet on niitä " perusnostoja" ? Onko jotain vinkkejä syvien vatsalihasten treeniin?

HERMIONE: Kiitos imetyskommenteistasi ja ihanasta tsempityksestä! Tiesinhän mie, että täällä tuetaan : ) Kiva lukee myös kommenttejasi kiinteän ruuan aloittamisesta Eetulle: itse olen siitä nyt alkanut hankkia tietoa, kun kuukauden-parin kuluttuahan se alkais meilläkin olla ajankohtaista.

GAIOLE: Kiitti tsempistä imetyksen kans... joo, itsekin olen miettinyt monesti, että pitäs olla joku mitta, et tietäis miten paljon sieltä tulee!

Mitenkäs ristiäiset meni? Onnea pikkuiselle uudesta nimestä joka tapauksessa!

Suosikkileikki-G: Pätkiksen suosikkilelu on ihan pienestä asti ollut se äippäpakkauksen punainen naamahelistin! Sitten kivoja on tietysti kaikki pelleilyt ja ilmeilyt ja päristelyt: tällä hetkellä ilo irtoaa navan kutituksesta. Ekat kunnolliset ääneen hekottelut tuli viime viikolla tämän tiimoilta!

Voi kun täällä olis niin paljon kommentoitavaa ja asiaa taas... mut tässäpä päällimmäiset tällä kertaa! Vilkutukset kaikille!

Dajm + Pätkis about 3 kk

Vierailija
8/51 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsalihaksista. Mulle lääkäri sanoi ton saman mitä mammis sulle jo aikasemmin selvitti. Sanoi että monet tekeen sen virheen et alottaa liian aikasin ja sit jääkin pöppövatsa kun lihakset jää sivuille. Suositteli että ainakin 4 kk kannattaa odottaa ehkä jopa 6kk. Suorista sanoi että sillain voi tehdä jo aiemminkin että makaa selällään ja jännittää vatsaa ja vetää napaa selkäränkaan, mut ei missään nimessä viä rutistuksia. Vinoja sai tehdä jo aikasemmin, mut ei vissiin niitäkään nousuilla vaan selällään ja kantapäähän kurkottaen. Ei meidänkään salilla jumppaohjaaja tätä tienny kun kysyin, sano vaan että oman kunnon mukaan. Tosin ei ollu kyse mistaan personaltreineristä.

Vierailija
9/51 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä jatkan....syvistä. Mee kyynärnojaan joko polvet maassa tai varpaat massa, pidä selkä suorana äläkä nosta peppua liian ylös, jännitä vatsaa ja pidä asento jonkin aikaa. Tosi tehokas ja rankka liike, joten älä rehki liikaa.

Vierailija
10/51 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piki: Mä muistelen että mainitsit jokin aika sitten että aloitat painonvartijoiden pistelaskun. Käsittääkseni niillä on joku ohjelma imettävillekkin äideille vai oonko väärässä? Osaatko kertoo siitä mitään. Olis ihan kiva saada muutama kilo (jossain vaiheessa 10) pois,mutta nyt kun imetän niin en halua kuitenkaan tehdä sitä niin että vaikuttaa Neeaan. Ajattelin kyllä kysästä tällä viikolla neuvolastakin mitä tuumaavat hitaasta painonpudotuksesta. Jos eivät suosita niin annan sit asian olla.

Vierailija
11/51 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]BIANCO ¿ Oona on sanonut kerran ihan selvästi PAPPA (eka sana), vauva on jo aika hyvin hallussa, mam mam on nam nam ja nyt on alkanut tulla kovasti tät-tät-tää.. ;) Onko teillä mitään kerhopaikkoja lähettyvillä? Me käytiin vauvahieronnassa (seurakunnan järjestämässä, ilmaisessa) ja joskus avoimessa pk:ssa niin saatiin vähän juttuseuraa..

PI-KI ¿ tekikö Arttu päiväunienkat ¿ kun lopulta sait nukkumaan? :)

TIPU ¿ meillä ei ole uponnut kukkakaali vielä tähänkään mennessä.. ;) Taitaa tyttö olla tullut äitiinsä kun ei tykkää..

IIDA-LINNEA ¿ kivoja uutisia neuvolasta! :) Niin ne vain kasvaa pyrähdyksittäin nämä meidän tenavat.. Kiitos vaan reissutoivotuksista! Terkut tyttöselle!

BUUFFA ¿ missä välissä sun pienokaisesta on tullut puolivuotias!?! Ääk kun aika kuluu nopeasti.. Mun mielestä painonvartijoilla oli +5 pistettä osaimetyksen aikana ja +10 pistettä täysimetyksen aikana. Mulle sanottiin joka paikasta että kannattaa alkaa laihduttaa vasta imetyksen loputtua. Niin teinkin, liityin Keventäjiin ihan vasta. Nyt on tippunut jo 1,8kg vähän yli viikon jälkeen. :) Aloitin kyllä jo aiemmin herkkujen vähentämisen..

DAJM ¿ mä sanoisin ihan samaa, että jos aloittaa ¿liian aikaisin¿ suorien vatsalihasten tekemisen, voipi olla että kumpu jää eikä enää lähdekään.. ¿Perusnostot¿ ovat juuri niitä suoria vatsalihasliikkeitä. Syviä vatsoja voi tehdä monella tavalla. Yksi hyvä on nuo " vatsapidot" varpaiden ja kyynervarsien varassa ¿ tai kevyempi aloitus polvien varassa (Buuffakin sitä jo ehdotti). Googlettamallakin löytyy esim Svolin sivuilta ihan kuvin varustettuja ohjeita.

Ok, nyt puuhastelemaan iloisen pikkuneidin kanssa! Mukavaa maanantaita!

Mammis + Oona [/color] [color=red]♥ [/color]

Vierailija
12/51 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiia sammahti jo puoli kasin jäljestä unille, oli vähän itkuinen en tiedä johtuiko rokotuksesta vai muutenko vaan harmitti. Käytiin siis tänään 5kk neuvolassa ja rokotuksen lisäksi Kiia sain paljon kehuja kehityksestään. Paino oli 6870g ja pituus 64cm. Ei mennyt vielä 7 kiloa rikki vaikka äitin käsivarsissa jo tuntuukin tosi painavalta. Muuten meni kaikki ihan ok, mutta terkkatäti oli antanut saman ajan meidän lisäksi toisellekin joten jouduttiin puoli tuntia istuskeleen ja ootteleen vuoroa. Ja sittenhän Kiia oli jo aikas väsynyt neiti kun oma vuoro tuli, aamupäiväunien aika oli mennyt jo aikaa sitten. Varmuuden vuoksi laitoin nukkumaan mennessä supon tytölle jospa se helpottaisi yötä.

Hennalle täältäkin suunnalta pikaiset paranemiset. Onpa onni että saitte lastenhoitoapua ja saatte nyt miehen kanssa toipua kunnolla.

Buuffan Neealle jo nyt puolivuotisonnittelut jos en huomenna muista tai kerkeä koneelle! Ja tsemppiä konttausharjoituksiin:)

Iida-Linnean ja tyttösen neuvolareissu oli mennyt hyvin. Hyvähyvä. Meidän neuvolakuulumisia jo kirjoittelinkin alkuun. Onko sulla muuten sama terveydenhoitaja kun raskausaikana?

Saitko muuten haalarit ja takit vaihdettua mieleisiksi?

Tipu: jaa että ei neidille maistunut kukkakaali, hih. No eipä taida olla kaikkien aikuistenkaan suosikki. Täälläkin aletaan pikkuhiljaa miettimään ihan tosissaan noita kiineteiden aloituksia, että millä alottaisi ja muuta. No jos vaikka menisi eka ostamaan sen sauvasekoittimen niinkuin on jo hetki pitänyt tehdä. Ja teillä se iskän tulo on jo nyt tosi lähellä, hiphip hurraa!

Ja Pi-Kin Arttupas on päässyt eilen oikein herkutteleen, wow! Toivottavasti masuvaivat ei kuitenkaan siitä johtuneet. Mitenkäs päikkärit meni?

Bianco: jokos oot keksinyt viikolle ohjelmaa? Täällä päinvastoin tekemistä on liikaakin, joka päivälle jotain menoa. Mitenkäs onko teillä päin babybio? Sori, en nyt äkkiseltään muista missä päin asustelitte. Mä en oo sellasessa käynyt, mutta mieli on tehnyt mennä kokeileen joku kerta.

Kiva kun mammis säkin kommentoit tuota vauvauinnin kuvausasiaa, enpä osannut kohdentaa kysymystäni kun Iida-Linnealle kun huomasin että heillä harrastetaan uintia, teistä isoista kun ei oo tietoa. Toivottavasti meilläkin olisi joskus sellanen järjestetty kuvaus, niin saisi kunnon sukelluskuvia.

Mukavaa reissua teille! Lähdettekö kauaskin?

Mites Hermione, jokos ootte palannut reissusta?

Heipat kaikille muillekin enskoille! Nyt lähden iltapalan ääreen ja sitten saunaan!

heltsy & kiia 5kk

Vierailija
13/51 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Ei taaskaan oikein irtoa kommentteja... Mutta pitää kait mun nyt hehkuttaa, kun MAMMISKIN asiaa tiedusteli:

Arttu nukkui kuin nukkuikin 2h20min päikkärit!!! No okei, heräs kyllä ekan 40min jälkeen, kun Helmi-kissa meni ovea raapimaan, mutta nukahti ihan samalla tavalla kuin yölläkin uudestaan: eli silitin vain hetken selkää ja peittelin uudestaan ja that' s it. Eli näköjään unikoulu auttaa sitten noihin päikkäreihinkin!?! :O

Ja BUUFFALLE: joo aloitin pistelaskun - taas ;) Ja lopetinkin sen jo. Pitäs jälleen aloittaa uudestaan, tuhannennen kerran...*huoh* Mutta on siinä joku ohje imettävälle naisellekin! En muista tarkkaan mikä, kun ne jutut lainassa kaverilla, mutta saan ne to takaisin, joten voin sitten tulla kertomaan. Mutta siis imettävä sai syödä jonkun verran enempi pisteitä - olisiko peräti 10p enemmän??? Eli kun mä saan nyt syödä 20p, mutta jos imettäisin, niin sitten30p. Mutta EN ole varma, tarkistan asian torstaina ja tulen sitten ilmoittamaan! :)

Nyt ei jaksa enempiä... Täykkärit menossa nauhalle, niin hetken surffaan... (Kivempi kattoo sit nauhalta, kun saa kelattua mainokset pois :D)

Heippati heiiii!

P ja A

Vierailija
14/51 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, moro vaan kaikille taasen... Meillä on ollut tänään tosi ohjelmarikas päivä! Ja kas, kas, kun on ollut ohjelmaa, niin Riitukin on ollut väsyneempi ja nukkunut päikkäreitä 3 x 2h!!! Ihan uskomatonta, yleensä nukkuu ehkä 3-4h päivässä ja 2-4 erässä... No, mutta hyvä näin! Toivottavasti ei nyt sitten yöllä kovin valvoittaisi...

Tänään käytiin heti aamusta neuvolassa ja saatiin Rotarixin tehoste (joka myös voi uneliaisuuden selittää...). Uusia mittoja saatiin myös, Riitu painaa nyt 6290g ja 59 cm pitkä. Hyvin kasvaa! Kovasti Riitu esitteli myös kaikkia hienoja uusia taitojaan! =) Kiinteistä juteltiin sen verran, että ei nyt ainakaan vielä aloitella, katsotaan taas kuukauden päästä tilannetta. " Sovittiin" kyllä, että jos syöttävälit kovin vielä tiheentyy, niin sitten ehkä jotain iltasapuskaa voisi miettiä. Mutta nyt näin... Eipä siellä muuta kummempia. Sit käytiin vielä iltapäivällä vaunulenkillä ja illalla sellaisessa kivassa äiti & vauvajumpassa, ihan tuli hiki pintaan! =) Ja äsken Riitu vielä kävi kylvyssä. Tuntui tosi ohjelmatäyteiseltä päivä, kun niin usein ollaan kotosalla ja käydään vaan vaunuttelemassa.

Heltsyn Kiialla oli hienoja neuvolakuulumisia ja hienot uudet mitat! =) Meillä on tosiaan juu samanlaista toi kaukalon yhdistäminen nukkumiseen. Samoin on vaunujen kanssa. Toivottavasti tosiaan iän myötä käsittää, että ne on kulkuneuvojakin.

Toivottavasti Biancon ja Kallen pitkä automatka sujuu hyvin sitten kun on sen aika. Meilläkin on taas perjantaina edessä 2,5 h automatka.... Mites muuten, vieläkö Kallen pullo- ja tuttilakot jatkuu? Meillä ne alkaa jostain kumman syystä olla jo historiaa, tuttikin kelpaa jo hyvin nukahtaessa. Mä oon muuten huomannut saman jutun ku säkin, eli että ennen itketti vähän joka asia, mut nyt tuntuu, et meinaan räjähtää ihan pikkujutuista! Ja hormoneja olen syyttänyt toki minäkin....=)

Mäkin onnittelen jo Buuffan Neeaa 6 kk iän saavuttamisesta! Tosi äkkiä kyllä aika menee, vastahan onniteltiin kun tuli 5 kk täyteen. Jännä ajatella, että Riitu kasvaa siinä samalla kun muutkin, ite kun sitä ei aina huomaa....

Pi-Kille onnitteluja Artun onnistuneesti alkaneesta unikoulusta! Hienoa, että vaikuttaa noin päikkäreihinkin!

Tipu odottelee jo kovasti miestä kotiin! =) Kauankos mies nyt on kotosalla (varmaan olet kyllä maininnutkin jo....)?

Iida-linnealla ja tyttösellä oli myöskin ollut neuvola tänään, hyvänkuuloiset mitat neidillä! =) Oliko teillä siis ollut joku kasvupyrähdys pituudessa?

Ja mitähän oli vielä....Suosikkileikkigalluppiin en osaa vastailla vielä oikein mitään. Ei meillä taida olla semmosta oikein hittileikkiä. Täältä palstalta löysin kerran kivan loruleikin ja siitä Riitu ainakin tykkää. Menee näin: Keisari kiertää kartanoa (kierretään sormella vauvan kasvoja), kurkkaa ikkunasta (hipaistaan silmäkulmaa), kurkkaa akkunasta (toista silmäkulmaa), kuuntelee (kosketaan korvaan), kuulostelee (kosketaan toiseen korvaan), painaa nappia (painetaan nenää), pyyhkii jalat (silitetään sormella nenän alta) ja astuu sisään (kosketaan suuhun/leukaan).

Mutta nyt on taas mentävä pikapikaa nukkumaan. Toisaalta en millään malttaisi, mies on yövuorossa ja olis kiva ihan vaan rötköttää yksikseen sohvalla hiljaa katellen töllöä ja syödä jotain hyvää... Mut uni painaa jo. Vilkutukset kaikille taasen ja hyvää yötä! =)

Ilona ja Riitu (kohta 4 kk)

Vierailija
15/51 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bianco: Ootteks keksiny viikolle puuhaa Kallen kanssa?

Tipu: Voi kun ihanaa että sun mies tulee taas kotiin:)

Buuffa: Toivottavasti siellä pian opittaisiin konttamaan ettei tarvii kiukutella:)

Heltsy: Oi kun on Kiian kasvanut hyvin:)

Pi-Ki: Täällä kans ohjelmat katsotaan kovalevyltä et mainokset saa kelattua pois;)

Ilona: Kivat unet Riitu nukkunut siellä:)

Äkkiä piti tulla jotain kirjottamaan kun vauvat nukkuu. Piti laittaa ne turvakaukaloihin nukkumaan et saan heidät tohon viereen. Muuten ei mies saa nukuttua ollenkaan kun pojat ynisee unen läpi hirveesti. Onkohan tuo ihan normaalia et hirveesti ääntelevät unen läpi? Luulis et uni ois aika levotonta kun tollanen ininä käy koko ajan.

Ihanaa kun eilen oli eka päivä kun ei ollu sellasta alakuloista oloa illalla:) Ehkä se baby blues alkaa pikkuhiljaa helpottaa kun viikko ollan oltu kotona. Tänään tuli muuten pojille 1kk ikää=) Ei uskois millään et siit on jo niin kauan ku synnytin. Muisteltiin sitä hetkeä tänään miehen kanssa.

Noh nyt täytyy alkaa soittelee kirkkoherranvirastoon et sais sen ristiäisasian kuntoon. Meinattiin jos 5.4 kastais nuo herrat. Pappeja en kyllä tunne täältä ketään et ihan arpomalla menee.

Nyt siis puhelimeen. Hauskaa viikon alkua kaikille:)

Terkuin Butterfly+ pojat 1kk

Vierailija
16/51 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä takana hieman risainen yö. Kiia nukahti kyllä hienosti unilleen mutta jo muutaman tunnin päästä alkoi nukkumaan levottomammin. Päätin jo illalla että annan " helposti" tissiä jos rokote valvottaa tai muuten on hankalaa. Niinpä sitten Kiia söikin kolmeen kertaan ja syöttövälit nukkui tosi levottamasti pyörien, hyörien kitisten ja kähisten. Itkua ei juurikaan ollut mutta noissakin oli tarpeeksi. Välillä nostin tyttöä meidän väliin ja välillä omaan sänkyyn, mutta ei näyttänyt olevan vaikutusta paikalla unen laatuun. Heti syötön jälkeen nukkui melko hyvin ehkä vajaan tunnin ja sitten alkoi taas pyöriminen. Nukkui pienissä pätkissä läpi yön siis. Ennen kuutta laitoin toisen supon kun huomasin Kiian olevan melko lämmin, en jaksanut mennä etsimään kuumemittaria pimeässä mutta kyllä taisi ainakin lämpöä olla. Viimiset pari tuntia nukuttiin onneksi taas paremmin, olisi ehkä pitänyt hoksata laittaa toinen suppo jo aikasemmin.

Nyt aamun on neiti ollut ehkä hieman tavallista väsyneempi ja viihtyy sylissä. Voi äitin pikkumurua. Toivottavasti kuumetta ei oo enää päivemmällä että saisin laitettua Kiian ulos nukkumaan, sisällä pitkät unet tuskin onnistuu.

Buuffan Neealle vielä uusiksi onnittelut näin oikeenakin päivänä.

Ja Ilonalle heilutukset kanssa, mukavia neuvolakuulumisia teilläkin.

Nyt katsomaan joko aamutorkut on loppumaisillaan.

heltsy ja kiia

Vierailija
17/51 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pojille piti tulla sanomaan onnittelut ekasta kuukaudesta! Ja nyt sitten vaan ristiäisiä suunnittelemaan, olikos teillä sukua tai ystäviä kuinka siellä päin, saatteko apua niiden järjestämisessä?

Vierailija
18/51 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffan Neealle puolivuotisonnittelut! En koskaan muista näistä tasakuukausista ketään onnitella, mutta puolivuotispäivä on kyllä melkoinen merkkipaalu! Me tullaan sen pari viikkoa perässä.

Kukkakaali ei tänäänkään maistunut Siennalle, mutta saatiin silti purkki tyhjäksi, joten voin luovuttaa (olin päättänyt, että yksi purkki ainakin syödään, se kestikin sitten kolme päivää). Huomenna sitten jotain muuta. Maissi maistui muistaakseni tosi hyvin, samoin bataatti, ehkä palataan niihin. Persikka ei vieläkään eilen pudonnut. Luumun ja persikan lisäksi en ole muita hedelmiä kokeillut, mutta ostin mangoa ja mustikkaa (tiedän, se on marja), kokeillaan niitä pian.

Sienna heräsi eilen klo 21.30 itkemään, mutta sain sen rauhoiteltua takaisin uneen, oli siis nukahtanut jo ennen kasia. En tiedä mistä tuli mieleen, mutta annoin sen räpeltää mun hiuksia ja kasvoja ja siihen se rauhoittui. Oli varmaan koomisen näköistä, kun mulla on superlyhyet hiukset, joten jouduin olemaan ihan kaksinkerroin pinnasängyn laidan yli... Kolme kertaa söi yöllä, viimeinen syöttö oli tosin klo 6.30, jonka jälkeen sain sen vielä reiluksi tunniksi nukkumaan. Mulla on itselläni jotain univaikeuksia, en meinannut millään saada unta syöttöjen jälkeen. Vaikuttaakohan se, että syön suklaata joka ilta...

Huomenna meillä on jumppa ja sitten illalla isi tulee kotiin! Kiitos kaikille myötäelämisestä, kyllä tämä välillä pelkkää odottelua tuppaa olemaan. Viikon vaan on mies kotona, mutta parempi sekin kun ei mitään.

Sori omanapaisuus taas. Yritän kommentoida ensi kerralla paremmin.

Tipu & Sienna (a-plää-plää-plää puuhiksessa) 5,5kk

Vierailija
19/51 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin Saagan 2kk lääkärineuvolassa. Pituutta oli jo hurjat 61 cm ja painoa 6455g, että hyvin on ruoka maistunut. :)

Lisäksi saatiin rotarokotteen ensimmäinen osa. Täytyy toivoa, ettei tule mitään vatsavaivoja.

iida-linnea: Meille sopisi kahvittelut esim ensi viikolla, mutta ei torstai. Tällä viikolla mun pitäis vielä lukea tenttii, joka on perjantaina.

Sara-Maria olikin saanut jo kommenttia mitä ruokaa kannattaa välttää. Itse kanssa huomasin, että tuore ruisleipä ja suklaa olisi saattanu aiheuttaa jotain. Googlella varmaan löytyy hyvät listat, jos vatsavaivat tuntuu jatkuvan.

Onnittelut Poren Nooralle kauniista nimestä!

Buuffan Neealle puolivuotissynttäri onnittelut!

Butterflyn pojille 1 kk onnittelut! Niin se aika vierii nopeasti eteenpäin.

Meillä neiti välillä näkee kovastiki unia ja ääntelee. Kai on ihan normaalia. Ootko päässyt ulos ollenkaan ulkoilemaan nyt kun pojat on kotona? Muistan että ku kävin ihan pienelläkin kävelyllä ulkona yksikseni niin mieli piristyi kummasti. Kannattaa kokeilla jos vain mahdollista.

Toivottavasti Heltsyn Kiialle ei rokotus aiheuta enää mitään vaivoja! meillä on ensimmäinen piikkirokotus 1kk päästä.

Piti varmaan vielä jotain muutakin kommentoida, mutta nyt ei muista. Ihmeen muistamattomaksi sitä on kyllä tullut. Pakko kirjoittaa tärkeät jutut aina paperille muuten unohtuu. Toivottavasti tää muistamattomuus ei oo pysyvää...

Mutta nyt lukemaan tenttiä varten.. plaah ei kyllä yhtään huvittaisi, mutta olisi niin hyvä juttu jos tentti sattuisi menemään läpi :D

Meri ja Saaga 2kk

Vierailija
20/51 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollut kirpakka pakkaspäivä; vajaa 10 astetta pakkasta ja hieman lunta tiputtelee. Noora nukkuu vaunuissa 4. tuntia ja mies sammui kuumeessaan sohvalle eli mul on hieman aikaa kirjoitella =)Juu ei auttanut vaikka kopioi tekstin (sillon viimeksi), kun mies nollasi muistit omiin juttuihinsa sillä aikaa, kun minä kävin hyssyttämässä Nooraa... No nyt taas mieli tasaantunut, mut kihahtelen välillä niin herkästi, että ei pitäis miehen leikkiä...

Ristiäiset siis meni ihan hyvin. Ihan kotona pienellä porukalla juhlittiin eli mummit ja kummit ja pappi. Ainoa ikävä puoli oli, että mies oli/on kovassa kuumeessa, mut lääkkeiden voimalla jaksoi painaa päivän läpi. Mullakin on nuha, mut toivotaan ettei toi kuumevirus tule muhun tai varsinkaan Nooraan. Tuosta nimestä sen verran, että Ilona on mun toinen nimi myös (eikös täällä jonkun muunkin ollut? Ilona--?)ja Noora keksittiin viime hetkillä, kun ei meinannut millään löytyä nimeä, josta kumpikin meistä tykkäisi. Mut tyytyväisiä ollaan nyt molemmat :)

Kiitos kaikille päikkärikyselyyn vastaneille! Aikaistin meidän ulkoilua eli jo puolenpäivän aikaan mennään ulos ja lenkille ja Noora jää siitä sit nukkumaan vielä. Eli ei tuu niin pitkä väli jos en aamupäikkäreille saa sitä kunnolla rauhoittumaan.

Sara-Maria tervetuloa tänne vauvautuneiden joukkoon! Itse vältän ruisleipää ja sipulia nyt kun imetän... Samoin kaali- ja papuruuat on boikotissa.

Ja samoin Odottelija80, kyllä huolitaan. Teidän poika on 2 pvää nuorempi kuin meidän Noora. Joko teillä on nimi annettu?

Ja Susannakin vielä tänne vaan! Sullakin samaa ikäluokkaa tyttö! Kaunis nimi tuo Saaga ja hienosti on kokoa neidillä. Saa nähdä miten meillä huomenna. Onnea tenttiin!

Iida-linnea sai huojentavia tuloksia! Ihana kuulla!

Kuinkas hermionen reissu meni?

Pi-Kin unikoulu lähti hyvin alkuun! Hienoa ja rohkaisevaa.

Tipun Sienna etenee kyljellään :) Hauska ja sinnikäs typy. Ja mukavaa viikkoa iskän kaa. OIlen onnellinen teidän puolesta.

Buuffan Neea oli jo sukeltanut vauvauinnissa. Hyvä juttu! Mun pitäis kanssa alkaa kyselemään jo meidän vauvauintia, eli mahtuuko mukaan... Ja 6kk onnittelut!

Mammanalku; teilläkö jo aletaan puhumaan? Varmaan ihanaa kuulla ensimmäisiä sanoja lapsensa suusta :)

Heltsyn Kiia oli kasvanut hienosti. Mukavaa! Minkä rokotteen saitte?

Ilona-- teillä kans oli neuvola; tuliko rokotteesta muuta kuin uneliaisuutta? Meillä nimittäin huomenna annetaan eka erä tuota samaa, kun mennään 2kk lääkäriin...

Butterfly; meillä ainakin Noora ääntelee unissaan tosi paljon. Olisko perinyt isältään kovan uneksimisen " lahjan" ... Onnittelut paremmasta mielialasta. Mulla oli aika kaoottinen mieli myös ekat viikot mut nyt yhtä onnea vaan ;) ellei mies hermostuta... Ja 1kk onnittelut pienille miehille!

Terkkuja myös muille enskoille! Mä kopioin nyt tän tekstin ja sit painan ok... Eikös niin...

Pore&Noora 2kk