Suosittele AIO vaippaa?
Haluan kokeilla noita AIO ( all-in-one siis :D) nyt näin aluksi, kun kestoilua harjoitellaan vasta..
Mutta niitäkin on monenlaisia, tai siis monessa esim nettikaupassa erilaisia..
Minkä tilaan...?
Vinkkejä, kokemuksia, hyviä ja huonoja puolia?
Kommentit (8)
Hilivinksis aio-vaipoista. Todella hyvät pitkille vaihtoväleille ja jopa yöksi. Malleja on kiinteällä imulla ja läpällä sekä kahdella läpällä. Varsinkin se tuplaläpillä varustettu kuivuu tosi nopsaan. Lisäksi noissa on tasku, josta voi lisätä imuja tarpeen mukaan. Riittää kyllä pelkästäänkin aika hyvin kun läpän taittelee sopivaan kohtaan. :)
käytössä pari Popolinin Easy Fix -aioa, ja olen kyllä niistä tykännyt. Nekään eivät ole hirmu paksuja, ainakin meillä kuivuvat alle vuorokaudessa telineellä. Imuteho tosin ilman lisäimua ei riitä paljon juovalla ja pissaavalla pojallamme (hieman alle 1 v 4 kk nyt) pitkällekään, mutta vaipan mukana tulee lisäimu, ja sen kanssa pitää tosi hyvin. Lisäimun sisäkerrosten materiaalista ei ole tietoa, mutta coolmaxilta näyttävää kuivaliinaa on toinen puoli ja hamppua alin kerros. (Nyt tämän vaipan materiaalia on kai hiljan vähän uudistettu, mutta joku kuivakangaspinta uudessakin on.)
Popolineissa parasta ovat hyvät sivuvuotosuojat. Meillä tähän asti kaikki taskuvaipat ovat falskanneet reisistä (en ole löytänyt sivuvuotosuojallisia) mutta nämä eivät vielä kertaakaan. Käytän itse asiassa vieläkin aika paljon sisä-kuorivaippa-yhdistelmiä kun ei tuolle meidän paljon pissaavalle rimppakintullemme oikein mikään tasku istu. Ja sitten näitä aioja myös, en vaan ole raaskinut hankkia niitä lisää kun pottaharjoitukset ovat jo menossa ja varmaan hommaan harkkahousuja sitten kun nämä nykyiset vaipat alkavat käydä pieniksi.
Tytöllemme oli vaikea löytää AIO-vaippaa, joka ei falskaisi haaroista. Fleece ei myöskään käynyt ihoa vasten. Tiris Helppovaippa osoittautui hyväksi. Siinä on taiteltava läppä, ja kiinteä imuosa on kiinni vain siivekkeissä, joten vaippa kuivuu tosi nopeaan.
olen pitänyt kotimaisista Mollavauvan AIO-vaipoista; niiden muoto on sopiva, mutta ainakin aiempi käyttämäni laatu ei ole ollut mielestäni kovin hyvää ts tarranauhat irtoilivat. Sitten olen tykännyt Iguleen niistä AIO-vaipoista jotka siis kiinnitetään neppareilla. Tykkään niistä koska ei ole tarraongelmia. Näissä taas on ollut lapsellemme liian kireä reisiosa. Bumgenuksella on myös ihka oikeita AIO-vaippoija jotka kasvavat nepeillä aina 16kg asti ja siinä on valmiiksi kiinnitetty imuosa (luomupuuvillaa), keskeltä kuitenkin auki jotta kuivuu nopeammin. Näistä olen tykännyt tosi paljon!! Suosittelen näitä, ei tarvitse täyttää taskuja eikä hankkia montaa eri kokoa. Näitä saa ainakin www.beboliina.fi nettikaupasta.
Meillä oli testattavana myös tuo Bumgeniuksen aio, mutta sen imuteho ei ole läheskään yhtä hyvä kuin BG:n taskuvaipan. Toki puolivuotiaalle varmaan imu riittää, mutta 1,5 vuotiaana ainakaan meillä ei enää riittänyt.
Tuolta löytyy lisää BG:n myyjiä:
http://www.kestovaippainfo.fi/tietokannat/index.php?action=tiedot&id=995
ajattelin että vinkkaan muillekkin jos tarvitsee :)
annavilla on verkkokaupan nimi. En nyt muista osoitetta, mutta googlettamalla kyllä löytyy kun laittaa annavilla.
All-In-One-vaippa Green and Comfy. Hinta tosi edullinen ja oikein loistava.
Meillä m koko käytössä tytöllä joka painaa nyt 7.8kg. Mahtuu hyvin.
Yhtään kertaa ei ole pissat tulleet läpi.
Voi pestä 60asteessa, kestää kuivausrummussa miedolla lämmöllä.
Mutta kuivuu TODELLA NOPEASTI! kun otan koneesta illalla, laitan narulle niin aamulla on kuivat vaipat valmiina.
Ihanan pehmeitä, imukykyisiä. Ei pesun jälkeenkään ole karheana kangas.
Tilasin myös kushies aio vaippoja. Todella hitaita kuivumaan! Ja todella kömpelöitä ja koppuroita. Mun mielestä siis, toki jollekkin varmaan sopii. Ps mulla olis tarjolla 5kpl 50e :D ( ovh reilu 70e), noita on pidetty ja pesty kaksi kertaa
Minäkin olisin halunnut käyttää aio-vaippoja, mutta kaikki mitkä testasin silloin noin 1,5 vuotiaalla pojalla fuskasivat tosi helposti reisiaukoista. Sen vuoksi päädyin Bumgeniuksen taskuvaippaan, mitkä toimivat ja ovat tosi helpot käyttää. Ne myös kuivuvat huomattavasti nopeammin kuin aio-vaipat, kun imut saa pois ja kuivattua erillään. Suosittelen siis uudelleen Bumgeniuksen 3.0 taskuvaippoja. Ne toimii tosi pitkän ajan ja jo muutamalla (esim. 5 kpl) pääset hyvin alkuun, jos peset vaipat päivittäin. Niissä siis imut laitetaan ja otetaan takana olevan aukon kautta. Muuten ovat kuin aio-vaippa. :D
Meillä suositaan suomalaista käsityötä ja olen ollut tosi tyytyväinen Hippu-vaippoihin. Hippu- Aio kuivuu nopsaan, kun pitkän imuläpän saa vedettyä ulos vaipasta. Täyttöaukosta voi laittaa lisäimua yöksi. Ihan sellaisenaankin kyllä luotettava vaippa ja paljon ihania värivaihtoehtoja mistä valita. Tarrallisena myös todella helppo käyttää, lähes kuin kertsi, mutta paljon söpömpi :)
Löytyy täältä: [http://www.hippuvaipat.fi/]