Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini lapset kulkevat likaisissa vaatteissa

Vierailija
02.03.2008 |

eikä äiti taida tajuta että muut huomaavat... Tai sitten ei tajua, että ovat likaiset.

Tekis mieli huomauttaa, mutta eihän tuosta voi... Vaatteet on ihan muodikkaita, ja nättejä, mutta likaisia! Myös ns. paremmissa vaatteissa, hihansuut mustina, niin etten itse edes työvaatteena vois laittaa noin likaista. Lisäksi ovat ryppyisiä ja jotenkin nuhjuisia, en osaa selittää. varmaan johtuu siitä, että ovat pestyt pilalle eli kaikki samassa koneessa alhaisessa lämpötilassa. Joskus olen ostanut lahjaksi vaatteita, mutta ne on kohta samanlaisia.

Kai tuo on jotain säästöä, nuuka ihminen kun on.

Ostaa kyllä paljon vaatetta kirppiksilta, eli valinnan varaa on, mutta muuten säästetään pesuissa, lämpötiloissa ja aineissa.

Harmittaa lasten puolesta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatteet on pestyjä, eihän ne silloin ole likaisia. Nuhjaantuneita ja väreiltään/materiaaliltaan kärsineitä voivat vaatteet olla, jos ne on pesty muuten kuin pesuohjeiden mukaan, mutta ei likaisia...Ja ei niitä lapsia (ainakaan pieniä) oikeasti kiinnosta jokin vaatteiden värilaatu! Jos lapsilla on mukavia, säähän sopivia, ehjiä ja pestyjä vaatteita päällä, niin ainoa ongelma on sinunkaltaisilla ihmisillä.

Ja mitä tuohon likaisuuteen tulee, niin leikki-ikäisten vaatteet nyt tuppaavat olemaan likaisia!

Meillä pestään kyllä vaatteet pesuohjeiden mukaan, mutta ei minua ainakaan pätkääkään haittaa, jos jotakuta muuta ei kiinnosta se vaatehuolto. Lämmin ja mukava on ainoa, mitä lapsi päälleen oikeasti TARVITSEE. Monia ihmisiä nyt ei niin kauheasti se vaatteiden ulkonäkö rasita/kiinnosta, ja ehkä ihan hyvä niin. Lastenkasvatuksessa on aika paljon muuta merkityksellistä kuin niiden vaatteiden ulkonäkö.

Ja vaikka meillä laitetaan leikki-ikäiselle joka aamu puhtaat vaatteet päälle, ovat ne puoleen päivään mennessä jotenkin likaisia. Ulkovaatteet kurassa ja hiekassa, sisävaatteet askartelun/ruokailun yms. jälkiä täynnä.

Ihan turhaan sä niiden lasten puolesta harmittelet, vai luuletko oikeasti, että ne ajattelee pikku päässänsä että " voikun harmittaa kun tämä mun paitani ei ole pesty pesuohjeen mukaan ja nyt on värit haalistuneet" . Tuskin.

Vierailija
2/6 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa voit auttaa asiaa, vaikka ystävänä kysyisitkin jostain vaatteesta, että " on tainnut mennä tummien kanssa pesuun" ?

Minulla nimittäin kaveri samaa sarjaa. Ei kai loppujen lopuksi paljoa välitä siltä, miltä lapsien vaatteet näyttävät. Voi kyllä huomauttaa, että löytyi uusi kiva (esim. vaaleanpunainen) pusero x:lle, ja katsoo sitä tyytyväisenä kehuja odottaen, mutta sen jälkeen se pestään sekaisin muun kirjavan pyykin kanssa (" en mä oo vaan kyllä huomannu mitään väliä erotteleeko eri väriset pyykit" = ei huomaa kun ei ole oma vaate) eikä tietenkään silitetä (" me ostetaan sellaisia vaatteita, joita ei tarvitse silittää" = ei viitsi silittää).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapset kulkevat likaisissa ryysyissä. Minulle nuhjuisuutta tärkeämpää on se, että vaatteet ovat puhtaat. Ja kyllä, leikki-ikäisenkin vaatteita voi vaihtaa tarvittaessa useamman kerran päivässä...

Vierailija
4/6 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakin olen tarkka, että lasten vaatteet ovat puhtaita. Yleensä laitetaan " raksa" tai piha vaatteeksi jos tulee tahra pahalle paikalle ja jota ei saada pois. Ja laiska silittäjä kun olen, ripustan vaatteet kosteina ja pujautan suoriksi ja sitten viikkaan tiukasti kaappiin tai laitan henkariin. Minusta ovat ihan siistejä sieltä pois otettaessa. Minustakin suttuiset vaatteet lapsella on ikävän näköiset. Ei siihen pihalla kiinnitä huomiota, mutta kyllä meillä ainakin sitten kauppaan tai muualle lähdettäessä laitetaan puhdasta päälle.

Vierailija
5/6 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarviiko lastenvaatteita silitellä jos muuten ovat siistejä?en viitti kyllä silitellä...

Jos heidän pesukone ei pese niin hyvin vaatetta...

Vierailija
6/6 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Jos vaatteet on pestyjä, eihän ne silloin ole likaisia. Nuhjaantuneita ja väreiltään/materiaaliltaan kärsineitä voivat vaatteet olla, jos ne on pesty muuten kuin pesuohjeiden mukaan, mutta ei likaisia..."

Tai ehkä joskus on, mutta leikki-ikäisten tamineet nyt saa pestä lähes päivittäin. Mustan lian ja ruokajämät kyllä tunnistaa. Ja tosiaan myös paremmissa, ns. pyhä-vaatteissa.

Vaikka silittämisen jättääkin, kai ne nyt vois silti pestä (kunnolla)? ja kun säilyttää siististi, sekin auttaa silkoisuuteen.

Kiusaamista lähinnä pelkään.