Voiko/voihan silikoneilla imettää?
Kommentit (15)
Voi huokaus teidän kanssa. Minulla oli ennen raskautta silikonit 10 v, ja hyvin onnistui imetys, ensin täysimetys ja sitten osittaisimetys vuoden ikään. Ei sitä rintarauhaskudosta " leikellä ja viillellä" kun silikonit laitetaan. Kirurgit tietää mitä tekee ja erottaa kudostyypit toisistaan.
molempia yli puoli vuotta. Nyt ovat jo teini-ikäisiä. Ei allergioita koskaan tms. Imetys sujui täysin ongelmitta. Tapauskohtaistahan imetyksen onnistuminen yleensäkin on.
Vierailija:
Voi huokaus teidän kanssa. Minulla oli ennen raskautta silikonit 10 v, ja hyvin onnistui imetys, ensin täysimetys ja sitten osittaisimetys vuoden ikään. Ei sitä rintarauhaskudosta " leikellä ja viillellä" kun silikonit laitetaan. Kirurgit tietää mitä tekee ja erottaa kudostyypit toisistaan.
että jos silikooni alkaa vuotaan niin tapatte omat lapsenne silikooniin.... mitä vain turhamaisuuden tähden...hölmöt
osa pystyy ihan hyvin imettämään. Ei se ole noin yksioikoista.
sen saa rikki ja se alkaisi vuotamaan. Nykyiset proteesit on todella kestäviä. Tyyliin autolla saa ajaa päälle eikä hajoa.
tänä päivänä rintarauhanen jää lähes aina entiselleen implantin laitossa. Eikähän se vauvakaan siinä huomaa mitään eroa onko silarit vai ei. Ei se maitoon liukene
Rintatiehyitä ei leikellä. Implantti laitetaan lähes aina lihaksen alle, ja vaikka laitettaisiin päällekin, silti imetys sujuisi ihan niin kuin muutenkin. Sellaista vaaraa ei ole, että implantti vuotaisi ja vauva saisi sitä kautta silikonia. Maito ei mitenkään hölsky rinnoissa missään litran säiliössä, vaan sitä muodostuu omissa, suljetuissa tiehyissään. Silikoni ei niihin pääse.
T. lääkäri
P.S. Voi jeesus että tällä palstalla tapaa typeriä ihmisiä!
Mulle on laitettu 5v. sitten rintojen korjausleikkauksessa silikoni-implantti toiseen rintaan ja nyt olen kuitenkin imettänyt ilman ongelmaa, mutta juuri on alkanut mietityttää, että jos silikonia onkin imeytynyt maitoon.
t. ap
Voithan tietty tehdä vaikka uuden avauksen aiheesta, jos tähänastiset vastaukset eivät tyydytä.
vaatii rikkoutuakseen todella kova iskun, esim. auto-onnettomuudessa. Eihän se mitenkään voi tihkua ulos itsekseen.
Näin menetellään yleensä hoikkien ihmisten kanssa, niille joilla on enemmän rasvakudosta, silikonit pitää laittaa rintalihaksen päälle, jolloin imetys ei välttämättä onnistu.
Ja siis voi periaatteessa imettää, jos imetys onnistuu?
Vierailija:
Ja siis voi periaatteessa imettää, jos imetys onnistuu?
Raskaus itsessään ja imetys saattavat muuttaa rintoja sen verran, että itse tekisin ensin lapset ja sitten miettisin niitä rintaleikkauksia.
Vauvan saattaa olla myös hankala saada kunnon imuotetta silikonirinnasta, joka on luonnottoman kova, eikä myötäile vauvan suuta samalla tavalla kuin " luomurinta" .
Minustakin silikoneilla voi imettää jos implantti on rintalihaksen alla, mutta pienennysleikkauksessa taas poistetaan maitorauhasta ja -tiehyitä joten imettäminen ei sitten onnistu.