Milloin ihminen on kontrollifriikki? Mitä tolla ilmaisulla tarkoitetaan?
Kommentit (7)
oman elämän kontrolloimiseen, eli kaikki pitää mennä suunnitelmien ja totutun mukaan ja koko aika pitää olla ohjat omissa käsissä... ei halua elää epävarmassa elämäntilanteessa tai jos elää, niin se ahdistaa.
Ei osaa käsitellä yllätyksiä, vaan haluaa aina pitää langat käsissään.
mieheni on alkoholistiperheessä kasvanut ja siskonsa on aivan järkyttävä kontrolloimaan kaikkea. tiukat suunnitelmat tehtynä joka asiaa varten. mm. olen todistanut tilannetta, jossa saneli tarjoilijalle miehensä tilauksen, vaikka mies olisi halunnut tilata jotain muuta.
vapaaehtoinen puuttuminen. Pidän sitä lähinnä sairautena siis ja tiedän hyvin että homma hankaloittaa mun elämää ja vie usein myös yöunet.
Minun on todella vaikea lähteä esimerkiksi lomalle kun en silloin pysy hermolla siitä, mitä firmassa tapahtuu. Tuntuu siltä kuin asiat kaatuisivat jos en ole niitä päsmäämässä ja valvomassa.
Itse olen alkoholistiperheestä ja koen olevani ym. kontrollifriikki. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Oisko se lapsuuden epävarmuus ja turvattomuuden pelko syynä siihen, että olen millainen olen?
Pelkosektio ei tullut mieleenkään vaikka synnytys jännittikin kaikessa epävarmuudessaan... Eli ei nyt ihan pätevä mittari tuokaan.
kaikkeen pitää puuttua koska se vaan katsotaan omaksi elämäntehtäväkseen..