imetysmyöneisyys sairaaloissa?
olen synnyttänyt kahdessa eri sairaalassa, molemmissa oli suuret julisteet seinillä siitä kuinka äidinmaito on parasta ravintoa vauvalle, ja vielä hienosti korostettu kuinka kyseinen sairaala haluaa edistää imetyksen onnistumista jo sillä lyhyen aikaa kestävällä sairaala-ajalla.
no, näin kävi kuitenkin molemmilla kerroilla: heti kun silmä vältti (yöksi vauva vietiin hoitajien huomaan, jotta saisin nukuttua) oltiin lapselle tunkemassa tuttipulloa ja tuttia suuhun. vaikka olin sanonut, että jos vauvalle tulee nälkä, tuokaa mulle niin imetän. halusin nimenomaan imettää, sillä se olisi kotonakin ollut helpoin ja halvin ja luonnollisin tapa ruokkia vauva.
myöskin päivällä, kun hoitaja yritti opettaa minulle oikeeta imetysasentoa ja muuta aiheeseen liittyvää, jos tuntui että homma meinaa karata käsistä, tuotiin pulloa.
mulla kyllä tuli maitoa, tekniikka oli vain hakusessa. eivät turhaantuneet hoitajat viitsineet auttaa, aina vaan sitä pulloa tuputtamassa. onneksi pääsin kotiin, ja pyysin omalta äidiltäni apua. imetys rupesi sujumaan.
miksi ihmeessä sairaalat ovat näin kaksinaamaisia?? minkälaisia kokemuksia teillä on.