Korvikevauvan äiti on ääliö!
Enkä otsikollani tarkoita sitä, että äidit jotka antavat korvikkeita ovat ääliötiä, vaan sitä, että tuntemani korviketta antava äiti on ääliö.
Meillä on hiukan reilu 6kk ikäinen vauva joka on ollut täysimetyksellä 6kk ja nyt on sitten maistellut puuroa ja perunaa.
Vauvamme on huono nukkumaan päivällä. Yöt sujuvat hyvin, yleensä yhdellä syötöllä tai ilman syöttöjä. Koska vauvamme nukkuu päivällä vain yleensä vain lyhyitä pätkiä niin tämä korvikevauvan äiti on päätellyt, että vauvallamme on nälkä. Kumma silti, että unien jälkeen vauvalla ei ole nälkä...
Korvikevauvan äiti ei ole imettänyt koska " maitoa ei vaan tullut" vaikka maidon nouseminen sattuikin ja paidan etumus oli märkä. Tämä siksi, että synnärillä oli pitänyt imettää, mutta kotona maitoa ei siis vaan tullut. Korvikevauva on syönyt velliä jo ennen 2kk ikää, nyt 4kk iässä menee jo kaikki lihasoseet, puurot ja muut.
Ja koska hänen vauvansa syö kiinteitä sen 5 kertaa päivässä niin meidän vauvamme ei mitenkään voi tulla kylläiseksi " vain" rintamaidosta. Ei siltikään vaikka " vain" rintamaitoa suositellaan kaikille siihen 6kk ikään asti. Ei vaikka vauvamme on kasvanut tasaisesti.
Perkele!!!
Vaikka minä en tiedä korvikevauvoista mitään niin en silti ole arvostellut aikaista soseiden syöttämistä vaikka olenkin itsekseni ihmetellyt että mikä kiire niitä on syödä. Se, joka ei ole imettänyt ei mitenkään voi tajuta, että kyllä rintamaitoa riittää ja se on varsin hyvää ravintoa.
Kylläpäs osaakin ärsyttää. No, onneksi ei ole isompia murheita ;o)
Kommentit (5)
Se kiukkuinen ap joka on edelleen sitä mieltä, että korvikevauvan äiti ei tiedä yhtään mitään imetyksestä.
Minusta tulee korvikeäiti lääkityksen vuoksi, mutta tiedän kyllä siitä huolimatta että rintamaito on sitä parasta ruokaa lapselle, ja hyvin se sillä pärjääkin täysimetyksellä jos vain maitoa riittää.
Ehkäpä tuntemasi korvikeäiti potee huonoa omatuntoa korvikkeiden annon vuoksi ja yrittää tällä tavoin " oikeuttaa tekonsa" ?
Älä kommentoi korvikevauvan äidille asiaa mitenkään. Ehkä hänelle on hyväksi, että hän saa esittää mielipiteitään ja tuntea sitä kautta itsensä tärkeäksi.
Tai sitten vaan sanot, että mitäs muuta hän voi sanoa imetettyjen vauvojen ravinnonsaannista.
Nojoo... mä olen " luuseriäiti" , jonka maito ei vaan riittänyt vauvalle ja siksi siis vauva saa maitonsa pullosta.
Mutta... meidän vauva nukkuu myös vain pätkiä päivisin. Yhdet pitkät päikkärit (1,5h) ja sen lisäksi sitten kahdet noin puolen tunnin unet. Herätessään nauraa ja hymyilee, ei ole todellakaan nälkäinen. Yöllä herää syömään kerran tai ei ollenkaan... vaihtelee vielä.
Ymmärrän kyllä ap:n tuohtumuksen... Kyllä mullakin kuohahtaa, kun joku sanoo, että " olisi sitä maitoa tullut, jos olisit tarpeeksi yrittänyt" . Noh, vain minä ja mieheni tiedämme totuuden tästä asiasta, arvostelijoita tuntuu kyllä riittävän...
Kyllä se äidinmaito riittää... sen tajuaa tällainen " pulloäitikin" . Meillä äidinmaito ei riittänyt, mutta silti kiinteät aloiteltiin vasta 4kk iässä (no okei, perunaa " maisteltiin" 3,5kk). Kukin hoitaa itse vauvansa, kuten parhaaksi näkee... Äiti ja isä yleensä tuntevat sen oman vauvansa parhaiten. Näinhän se menee.
Toivottavasti tuo purkaus nyt helpotti ap:ta pahimman tuohtumuksen osalta...
T:lapsensa imettänyt mutta tälläisiä provoja vihaava