Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajua Suomen koulujen hehkutusta? ov

Vierailija
01.03.2008 |

Iltasanomissa on maininta siitä, että Wall Street Journal on tehnyt jutun suomalaisista kouluista. Sitä vaan en tajua, mistä se hehkutus johtuu. Itse olen USAssa asuessani nähnyt oppilaiden tekevän paljon enemmän töitä koulun eteen, opiskelleen vaativampaa matikkaa ja paljon vapaa-ajalla tehtäviä erikoisharjoituksia.

Olemmeko me tosiaan niin fiksua kansaa, että me opimme vähemmällä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat kovin erilaisia jotkut tarvitsee erityistä tukea, oletteko pyytäneet tukiopetusta, onko lapsellanne kenties joku oppimista heikentävä ominaisuus/sairaus tms.

Vierailija
22/24 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan loogista, jos pääsee koulussa helpolla, ettei pidä koulun vaatimustasoa kovana. Niin että missä se vitsi on? Itsekään en ole koulun eteen nähnyt suurta vaivaa koskaan enkä koe siksi, että kouluissa olisi " korkea taso" . Opetuksen taso ei yksin tee koulusta kovin laadukasta. Kyllä siellä jonkin verran vaatimustasoakin saisi olla, että todella laadukkaasta oppimisesta voitaisiin puhua.

Mua ihmetyttää noin yksinkertaiset kommentit, joissa heitetään typerä arvostelu jotain kohtaan perustelematta lainkaan... lollolol

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kaikilla luokka-asteilla.

Jotain erityistä nämä lahjakkaammat tarvitsisi, kenties joku ylimääräinen oppiaine tai syventävää tietoa ja opetusta joissain nykyisissä aineissa.

Itse pääsin matikkaluokalle (koulussa toimi myös musaluokka), mistä en sinänsä väitä mitään hyötyä olleen. Koulua oli pari h enemmän viikossa kuin muilla ja tutustumiskäyntejä tehtiin muutama enemmän, kuin tavisluokilla.

Peruskoulun 7-9-luokille voisi järjestää enemmän erityisluokkia (kieli, musiikki, liikunta- ja luonnontiedeluokkia). Nykyään noita on vain vähän suuremmissa kaupungeissa.

Peruskoulu ei missään nimessä saa muuttua oppilaita ' lahjakkuuden' perusteella luokittelevaksi laitokseksi! Suomen lukio on sen verran hankala (okei, lakin saa melkein kuka vaan, mutta hyvien arvosanojen eteen ja saa todella ahertaa) että se erottelee jyvät akanoista, jos näin rumasti saa sanoa.

Vierailija
24/24 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä olet ollut hieman huonompi tasoisessa koulussa. Ei sellaista normaaliälyistä ihmistä olekaan joka olisi päässyt koulusta helpolla ja hyvillä arvosanoilla tekemättä mitään. Paitsi tietysti jos olet supernero;)