Uskotteko, että joitain ihmisiä ei kiinnosta, minkä merkkinen tai arvoinen takki on?
Niin, tuohon toiseen keskusteluun viitateen... Uskon, että joillain on varaa lähes 2000 euron takkiin. Uskon myös, että monia ei kiinnosta takin merkki tai arvo. Uskon (tai oikeastaan tiedän), että on sellaisiakin ihmisiä, joilla on varaa tuollaiseen takkiin, mutta joita se ei kiinnosta.
On surullistakin miten raha, joka kuitenkin on katoavaista, tai ulkonäkö, joka myös on katoavaista, ovat niin arvostettuja nykyään. Toivon, että minun lapseni, oli heillä varaa kahden tonnin takkiin tai ei, ymmärtävät, että sen omistaminen ei tee heitä paremmiksi, onnellisemmiksi...
Kommentit (19)
Minä ostan kalliita vaatteita, mutta en siksi, että uskon sen kiinnostavan ihmisiä, vaan ihan siksi, että silmään on sattunut kaunis vaate, jonka uskon sopivan minulle.
liikun työkseni ja olen huomannut että niissä kuteissa se laatu todella maksaa hintansa takaisin käyttömukavuudessa.
Vierailija:
Toivon, että minun lapseni, oli heillä varaa kahden tonnin takkiin tai ei, ymmärtävät, että sen omistaminen ei tee heitä paremmiksi, onnellisemmiksi...
Mutta se saattaa tehdä heidät TYYLIKKÄIMMIKSI. Ehkä tässä on kyse juuri siitä?
Ei kai nyt kukaan jumaliste osta kalliita vaatteita sen takia, että olisi sitten parempi tai onnellisempi? Aivan kuten kukaan ei osta halpoja vaatteita sen takia, että olisi sitten huonompi tai onnettomampi.
Kyllä kai nyt jokainen ostaa juuri sellaisia vaatteita joihin on varaa.
Jos takki on muuten vaan ihana, niin sama se maksaako se 100egeä vai 1000egeä;)
Itse ostan joskus kaalliita merkkituotteita, mutta vain silloin kun pidän niistä ja jos uskon laadun olevan hintansa väärti. Enkä koskaan osta mitään mikä huutaisi merkkiään kilometrin päähän, koska se tuntuisi minusta brassailulta.
Tyylikkyyden kautta haetaan paremmuutta, paremmuuden kautta onnellisuutta.
Minä kun vieläkin kauhistelen, kun syksyllä sorruin 200 euron takkiin :)
siis halusin kyseenalaista mammonan " ylivaltaa" tässä yhteiskunnassa. Miksi keskustellaan takeista, haalareista, asunnoista, kun voisi keskustella elämyksista, tunteista?
Eilenkö se oli keskustelu siitä pikkutytöstä, joka antoi hyvää hyvyyttään antoi itsetekemiään lehtiä naapureille, ja täällä arvosteltiin ja haukuttiin. Mitä ihmettä ihmiset oikein arvostavat?
käytän talvitakkia, joka on vuodelta 99, koska pidän siitä edelleen. Ja ihmiset kyselee toisinaan, onko sulla uusi takki. ;) On mulla myös toinen takki, ja sen mies osti mulle v. 2003. Juu ja itse asiassa onkin kyllä myös ulkoilu/laskettelutakki viime vuodelta -50% alesta...
Ja välikauden nahkatakkini on myös ainakin 6-7 v. vanha.
Tienaan 3500 e/kuussa ja tilillä on tällä hetkellä 8000 e. Että varmaan jonkinlaiseen takkiin olisi varaa. Mutta miksi ostaa vain ostamisen vuoksi, jos ei oikeasti koe sille tarvetta.
Jotkut hankkivat elämyksiä ja kauniita vaatteita halvalla, jotkut kalliilla rahalla. Kai jokainen saa tehdä kuten haluaa. Elämä on valintoja. Minä ostan vaatteita, en Thaimaan matkoja.
En usko että enää 50v kiinnittävät hintaan tai merkkin suurta huomiota, tai sitten ovat oikeasti pönttöjä ja se on taas eri asia.
Ja tietty jotkut eivät aikuistu koskaan!!!
Jos hinta lapussa vilahtaakaan kolmi numeroinen luku niin en ees tarkemmin ala tutkimaan vaatetta vaikka näyttäs kuinka ihanalta.
Ostin just uuden takin alennuksesta, 15€ :D
Siitä oon ylen onnellinen, ihan sama mitä muut ajattelee mun takista.
Se on mun takki ja mun päällä, jos joku ei kestä sitä kattoo niin voi kääntää katseensa eri suuntaan. :)
Ja hinnalla ja laadulla on aina jokinlainen yhteys. Mutta alesta voi saada todella huippulaatua edullisesti.
Ihan sama mitä muut ajattelevat, vaikka toki on kivaa bonusta jos muutkin asuistani tykkäävät.
16: Itse olen huomannut että joissain asioissa hinta ja laatu korreloivat tosi vahvasti, omista ostoksista tämä näkyy selkeimmin laukkujen, kenkien ja takkien kohdalla. Kalliimmat ovat kestäneet hyvännäköisinä poikkeuksetta paljon (siis vuosia) kauemmin kuin halvat, jotka ovat pahimmillaan kulahtaneet parissa kuukaudessa! Mieluummin ostan kerran sitten kalliimman kuin kerran vuodessa sellaisen joka kulahtaa heti. Rajansa tietysti kaikessa, sillä merkkituotteissa on monesti ihan tolkuttoman paljon merkkilisää, mutta sellaisia tuotteita en ostakaan.
Lisättäköön vielä että en osta vain merkkituotteita, vaan käyn ostoksilla myös kirppiksillä ja H&M, Lindex tmv. paikoissa.
osta vaatteita merkin mukaan; työkaverien vertaillessa vaate ja kenkämerkkejä en edes tiedä mistä puhuvat:) Rahasta ei ole kyse vaan arvomaailmasta. Enemmän mua hävettää laittaa lapselle esim burberryn hame päälle, mutta saatiin lahjaksi ja onhan se siisti. Mutta noloa kun kaikki tunnistaa kuosin!
Mielummin ostan sellaista mikä sopii päälle - esim nyt mulla on käytössä 150¿ saappaat ja 39 euron talvitakki henkkamaukan toissatalven alesta. Eikä kukaan tiedä sitä....
Joo en osaa kuvitella ketään aikuista jota kiinnostaisi mitä jonkun vaatteet maksaa.
Minuakaan ei kiinnosta minkämerkkinen takki naapurin tädillä on.
Jos jollain on erityisen kaunis takki, saatan huomata että onpa kaunis takki. Siltikään en välttämättä tule ajatelleeksi takin merkkiä tai hintaa, niillä ei ole merkitystä mulle.