Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******* ENSIKOT Maaliskuussa *******

01.03.2008 |

Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan odottavat!

Ensikot:

Afternoon

Ikä: Kumpikin vuosimallia -73

Yritystä aloitettu kevät-kesä/2005

Hoitoja 2 inssiä - negaa, 1. ivf:n tuoresiirrosta plussa 09/2007

LA: 17.5.2007 paikka SeinäjoenKS

Buumi73

Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä tukemaan Terolut. Hoitona ovulaation induktio x 4. Viimeisimmän hoitokerran pistokset jouduttiin keskeyttämään -> " pilalle" mennyt yritys - joka poikikin tuplaplussan!

LA: 06/2008

Dese

Ikä: molemmat vm78

Kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: 09/2005

Hoidot: Clomit ja luget. Plussa oli kuitenkin luomuyllätys.

LA: kesäkuun -08 alkupäivät

Hapö

Ikä: molemmat-78

kotipaikka: pääkaupunkiseutu

Yritys aloitettu: 02/06 ¿totisemmin¿ ja hoidot 02/07

Hoidot: yksi inssi 06/07-nega ja ICSI 08/07 toi plussan!

LA: 28.5

Hellikki

Ikä: minä 32, mies 35

Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan

Yritys aloitettu: 08/2005

Hoidot: Kaksi inssiä, joista 08/2007 tehty toi plussan

LA: 16.5.2008

Kille75

Kumpikin vuosimallia -75

Yritystä aloitettu syksy/2005

Hoitoja 4 inssiä, 1. ivf:n tuoresiirto nega ja 1. pas plussa 04/2007

LA: 14.12.2007 paikka Hki Nkl

Käärö

minä -83 mies -80

asustellaan pohjois-suomessa

yritystä 06/04

3 kiertoa clomeja kevät -07, simppatesti ok, verikokeet ok, aukiolotutkimus 08/07 ja sen jälkeen plussa 09/07

LA toukokuun alkupuoliskolla

Marge

Ikä: minä -82, mies -81

Kotipaikka: Häme

Yritys aloitettu: 05/06

Hoidot: clomit ja puregon, 09/07 aukiolotutkimus-> luomuplussa!

LA: 13.6.08

Tuutimari

Ikä: minä 31, mies 32

Kotipaikka: Pohjois-Suomi

Yritys aloitettu: 10/2005

Hoidot: Clomit+ Luget, 1. Inssi 8/07 toi plussan!

LA: 15.5.08

Vannis

Ikä: minä 26 ja mies 27

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu: 03/05

Hoidot: clomeja ja 3 ivf:ää, plussa viimeisestä ivf:stä 05/07

LA: 23.1.2008

Yksis

Ikä: minä 36, mies 38

Kotipaikka: Yhdysvallat

Yritys aloitettu: Ikuisuuksia sitten

Hoidot: Kaksi inssiä (7/2007 ja 8/2007), joista 08/2007 tehty toi plussan

LA: 24.4.2008

Lasketut ajat:

Yksis 04/2008

Afternoon 05/2008

Hapö 05/2008

Hellikki 05/2008

Käärö 05/2008

Tuutimari 05/2008

Dese 06/2008

Marge 06/2008

Buumi 06/2008

Synnyttäneet Ensikot:

Bianco 10/2007 (poika)

Kille75 11/2007 (poika)

Vannis 12/2007 (vauva A, tyttö 1900g vauva B, poika 2100g)

Kommentit (41)

Vierailija
2/41 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäiseen enää kolme viikkoa ja meikäläisellä saman verran viimeiseen työpäivään - huikeeta ja ihanaa!

Toivottavasti kaikkien päivitykset meni oikein - korjaillaan sitten, jos korjattavaa on... viimeistään huhtikuun listaan.

Dese, ihanaa että teidän pojalla on kaikki hyvin ja hienoa että kohdunkaulakin oli ihan mallikkaasti kiinni eikä ollutkaan pehmennyt! Säikähdyksellä selvisit ja hyvä niin...

Hyvää viikonloppua kaikille Ensikoille!

Täällä on edelleen kuulumiset vähissä... tänään meinasin pyörtyä hammaslääkärin tuoliin eli enää ei siis TODELLAKAAN maata selällään. Hammaslääkäri joutui sitten kiinnittämään loput kumpparit meikäläisen rautoihin istuvassa asennossa ja sitten jäin vielä tuoliin huilailemaan vähäksi aikaa ennen kuin uskalsin nousta... Enemmän kuulumisia sitten ensi viikolla lääkärin jälkeen...

T.Yksis ja papuprinsessa rv32+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan mahtavaa, että saatiin Naksu, Jessis ja Brooke tälle puolen!! Vielä kerran onnea ja tervetuloa! Ollaan teitä kovasti tänne odoteltu ja kaipailtu. Vielä sinne l-puolelle pari kaveria jäi, mutta toivotaan että pääsevät pian myös mukaan. Teidän ekaa ultraa odotellessa, että saatte sitten siirtyä tälle puolen hyvillä mielin!!

Sokerirasitus takana täällä ja arvot normien rajoissa. Paastoarvo kuulemma aika lähellä sitä rajaa, joten neuvolan täti käski vähentää makean syöntiä. Noh, joskus onnistuu....joskus ei =)

Yksis ainakin mainitsi imetysliivit ¿ mistä te suomessa asuvat olette niitä löytäneet? Kun menee tuollaiseen keskikokoiseen suomalaiseen kaupunkiin niin mihin liikkeeseen mun pitäisi suunnata? Johonkin erikoisliikkeeseen vaiko anttila, cittari, lindex osastolle? Osaako joku sanoa..

Mahtavaa Yksis kun tiedät jo tuon sektiopäivän. Saa nähdä saanko itse samanlaisen seuraavan ultran jälkeen.....Mulla on yhdellä kaverilla laskettuaika 17.4 joten odottelen täällä sitten uutisia kahdesta suunnasta, että kumpi teistä ehtii ensin =)

Hitsi ¿ oletteko te kaikki jo saaneet äitiyspakkauksen? Mä olen seurannut paperieni kulkua kelan sivuita ja eivät ne minnekään etene. Istuuko joku siellä niiden päällä vai mikä on. Vai olivatko kaikki lomalla viime viikon. Paperit on menneet perille jo 20.2 ja ei vielä siis mitään edistystä =(

dese ¿ harmittavaa kun tulee aina noita takapakkeja ja ihmeuutisia neuvolassa. Mä mietin sitä myös silloin kun jouduin sen istukan takia kontrolliin, että miksi vielä tämäkin piti tähän heittää. Sen jälkeenhän on sitten epäilty myös liikaa lapsivettä ja sydäntäkin on tutkittu moneen otteeseen. Yritän ajatella asiaa niin, että parempi että kontrolloivat, vaikka joka kerta sinne tarkistukseen meneminen ottaa koville. Mulla tutkikaan tuota kohdunkaulaa myös joka kerta, koska se istukka voi rueta vuotamaan ja sitten onkin sairaalareissu edessä heti ¿ ehkä jopa synnytys/sektio. Mutta ihanaa kun saitte myös 4Dssä varmuuden että kaikki hyvin. Eikö ollutkin ihana kokemus. Kävitkö vielä siellä äippäpolinkin ultrassa? Mä oon käynyt kaikki tarjotut, vaikka 4Dssä käytiinkin. Ihan vain siksi kun kerran tarjotaan =) Viimeksi oli polillakin ihana lääkäri ja sanoi, että " kylläpä se teilläkin nyt koettelee kun ensin on ollut vaikea tulla raskaaksi ja nyt vielä juoksutetaan täällä ultrissa" .

Kiva kuulla myös Vanniksen vauva-arjesta. Hienosti tunnutte selviävän kahden pienen kanssa. Mua välillä jännittää, että miten mä selviän sen yhden kanssa =)

Killelle myös moikka!

marge ¿ oli varmasti kauhea tunne kaatua. Mä tössyttelen tuolla sellaista vauhtia, että jos kaatuisin niin toivottavasti tulisi hidas lankeaminen =) Mun mies tosin veti kunnon telemarkit viime viikonloppuna ihan meidän portaiden edessä kun oli lunta satanut jään päälle. ¿onneksi¿ se meni ensin enkä minä....Mutta hyvä kun kävit tk:ssa näytillä. Kannattaahan se tarkistaa että kaikki hyvin.

Meidän uusimmille plussanneille enskoille (vakoilin vähän muita pinoja) sen verran, että oireet tai ei, hyvin se menee =) Itse muistan tuota miettineeni ja joskus toivoneeni niitä oireita. Mullahan tuli paha olo vain jos en syönyt (HYVIN) n. 2h välein. Ei siis mitään omenoita vaan kunnon ruokaa. Mutta kun katson nyt työkaverin 24 h pääpöntössäoloa ¿ tuntuu että pienet oireet oli ok =) Toisella ei pysy yhtään mikään sisällä, ei korput ei vichy ei viili. Kun ei saa energiaa, ei jaksa olla töissäkään. Aikamoista oireiden tutkimista tämä on tosin ollut koko raskaus ja varmaan sellaisena jatkuukin. Nyt pitää kytätä liikkeitä, ennen sitä piti odotella että tuntuuko niitä liikkeitä, tuleeko supistus, mikä on supistus, sattuuko alavatsaan,ylävatsaan, sivuille ¿ miksei satu mihinkään? =) Ihan pöhköksi tässä meinaa tulla. Sitä paitsi, vieläkin on tunne, että voiko tää olla tottakaan!!

Sitten omaa ja rinsessan napaa =) Saatiin sitten viimein ostettua eilen mcbabylle tavaraa oikein autolastillinen. Ostettiin emmaljungan yhdistelmävaunut + gracon istuin isofix kiinnikkeillä + vielä saman sarjan rattaat. Oli auto ihan kattoa myöden täynnä =). Noh, nyt ne on hankittu. Yksi iso hankinta eli sänky vielä odottaa ¿ kaveri sellaista jo lupasi lainaksi, joten kysyn vielä ennenkuin lähden uuden ostoon. Viime viikonloppuna Hesasta tarttui kans mukaan pientä vaatetta yms. Nyt niitä on täällä käynyt hypistelemässä anopin lisäksi muutama kaveri.

Vielä olisi kuukauden verran töitä. Onneksi siinä on pääsiäistä yms. välissä. Ainakin tällä viikolla tuntui jo että väsyttää iltapäivästä niin vietävästi, että tarttis yhdet päiväunet. Maanantaina alkaa perhevalmennus, josta kaverit sanoo, että nauruksi siellä vaan menee ¿ ettei voi ottaa niitä kaikkia rentoutus yms. harjoituksia tosissaan. No, ainakin mun mies saa taas uusia hauskoja juttuja kerrottavaksi =)

Hyvää viikonloppua kaikille

Afternoon ja mcbaby rv29

Vierailija
4/41 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienoja uutisia ja odotettuja sellaisia Jessis, Nakusu ja Brooke =). Oikein kovasti Onnea vielä kaikille ja kasa tarratöppösiä matkaan!! Tulkaahan kertomaan kuulumisia ja jutustelemaan kun siltä tuntuu. Noihin alku oireisiin, minulla oli lähinnä hoidon jälkeinen turvotus. Pahoin vointi alkoi ¿vasta¿ kahdeksannen viikon tienoilla kunnolla ja pyttyä sitten halailin urakalla (juuri mikään ei pysynyt sisällä) puolenvälin paremmalle puolelle.

Killelle ja Vannikselle vilkutusta ja kiva kun kävitte mukavia vauva arjen kuulumisia kertomassa!

Marge: Onneksi ei kaatumisessa käynyt kuinkaan. Kieltämättä tuo mahdollinen kaatuminen hieman pelottaan varsinkin kun kokoajan on ollut niin liukasta. Tuliko 4D varattua?

Yksis: Siellä se vaan h-hetki lähestyy ja viimeinen työpäivä! Täällä myös helmi testaa masu nahkan venymistä. Kiitoksia listan päivittelystä ja uuden aloittamisesta.

dese: Hienoa että ultrassa selvisi kaiken olevan hyvin, voin kuvitella kuinka huojentunut olo on! Minä varmaan kävisin kuitenkin vielä siinä toisessa ultrassa. Pääsisi ainakin masuun taas kurkkaamaan =).

Aftis: Imetysliiveistä, olen ostanut kahdet suht edulliset toiset lindeksistä ja toiset h&m:mältä. Lindeksin kaarituettomat ei kovin hyvä ostos vaikka aluksi vaikuttivat hyviltä. En oikein osaa sanoa mikä niissä mättää! H&m:än on kaarituelliset ja mielestäni paljon paremmat päällä. Aika ongelmallista on liivien hankkiminen ollut ja ajattelin lähempänä h- hetkeä käydä ihan kunnon liikkeessä ostoksilla jos muuten ei löydy, ovat vaan aika hyvän hintaisia, joten kerro jos teet löytöjä!

Pikaisesti muutaman rivin vielä omasta masusta. Ollaan oltu hiihtolomaa viettämässä mökkeillen ihanan lumisissa maisemissa! Kyllä sitä lunta kaipasikin tähän etelän vesi talveen. Ennen lomaa sairastin se ihanan vatsataudin, uhhhh =(. En muista koska viimeksi olen vastaavaa sairastanut, kamalaa oli! Masuasukista oli tietysti kauhea huoli, vaikka itse tauti ei kestänyt kuin pari päivää, mutta veti niin voimattomaksi etten tehnyt muuta kuin nukkunut. Onneksi masussa vilkas meno sen kuin jatkui, vaikkei se silloin kipeänä ollessa kovin miellyttävältä tuntunutkaan. Neuvola ja -lääkäri ajat siirtyivät myös eteenpäin ja ensi viikolla olisi ohjelmassa näiden lisäksi se sokerirasitustesti, että ohjelmaa riittää. Muuten olo on hyvä, helmellä tuntuu välillä olevan masussa ahdasta kunnon mönkimisestä päätellen. Välillä tekee oikein kipeää kun tuntuu että vatsanahka ei meinaa venyä perässä =).

Vilkutusta vielä kaikille!

-hapö- ja helmi rv 27+3

Vierailija
5/41 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa mukaan Brooke, Naksu ja Jessis -kyllä teitä on odotettukin :) Kuten muutama muukin jo totesi, niin tilaa täällä riittää eli loppujenkin vanhojen tuttujen toivotaan pääsevän liittymään seuraamme mahdollisimman pian. Tulkaahan kertomaan sitten aikanaan ekat ultrakuulumiset. Hyvää vointia ja odotusta teille kaikille!

Ajatella Yksis, sulla ei tosiaankaan ole kummoinen aika h-hetkeen! Mahtaa olla jännä tunne, kun päivä on kalenteriin fiksattu.

Huhhuh Marge, onneksi selvisit säikähdyksellä kaatumisen suhteen; mahalleen kaatuminen kuulostaa hurjalta. Yleensä pari kertaa talvessa on lipat tullut vedettyä koiran kanssa liukkailla kulkiessa. Luulisin, että pyllylleen tupsahtaessa vauva on aika hyvin suojassa, mutta omat raajat voi kokea kovia, kun yrittää vaistomaisesti suojata mahaa. Käsi paketissa en laitoksella haluaisi olla. Tänä talvena olen onneksi välttynyt kaatumisilta (*koputtaa puuta*), osittain varmaan siksi, että koira vaistoaa selvästi jotain ja on ollut tosi iisisti mun kanssa lenkillä.

Onpa huojentavaa kuulla dese, että kyseessä olikin vain väärä hälytys. Ultrakokemuksenne kokonaisuudessaan kuulosti tosi ihanalta.

Aftis on käärinyt hihat ja tehnyt hankintoja oikein urakalla :) Kummasti sitä tavaraa kertyy, vaikka mielestään ihan järkihankintoja tekisi. Toivottavasti sinullakin vointi jatkuu hyvänä eikä kontrolleissa ilmene mitään huolestuttavaa.

Hapökin oli talvilomaillut lumisilla seuduilla. Vatsatauti on kyllä inha koettelemus, mutta onneksi nyt ohi. Kuulostaa tutulta tuo vatsanahan venyminen maha-asukin touhutessa omiaan; tulee välillä melkein sellainen Alien-fiilis mahan liikkeitä seuratessa...

Talvilomalta on kotiuduttu jo ajat sitten, mutta en taas vaan ole saanut aikaiseksi kirjoitella kuulumisia. Vointi jatkuu mainiona ja kymmenestä lisäkilosta huolimatta olen jaksanut oikeastaan ihan entiseen tapaan niin töissä kuin vapaa-aikana.

Ensi viikolla on neuvola ja sen jälkeen neuvolakäyntien välit kai tihentyykin jo kahteen viikkoon. Perhevalmennukset ovat jo alkaneet, mutta aika valikoiden meinattiin niihin osallistua: lapsenhoito ja rentoutus kiinnostaa kyllä, mutta esim. seurakunnan diakonissan pitämä esitelmä vanhemmuudesta ei napannut kumpaakaan...

Töitä täällä on jäljellä viisi viikkoa ja kun pääsiäinen vielä katkaisee maaliskuun mukavasti, niin viikot menevät varmasti hujauksessa. Tavarat vauvaa varten alkaa olla hankittuina ja äitiyspakkauksenkin sain jo pari viikkoa sitten. Kaikki on vaan vielä siististi pakkauksissa ja kokoamatta, mutta sen työn ajattelin tehdä sitten huhtikuussa äitiyslomalla. Samoin vauvan huoneen viimeistely jää tarkoituksella sinne -ettei aika vaan kävisi pitkäksi :) Toivottavasti kevät tulee aikaisin ja vointi olisi hyvä äitiyslomallakin, sillä puutarhaharrastajan sormet alkavat syyhytä näihin aikoihin perennapenkkien kimppuun.

Vauvan liikkeet on selvästi muuttuneet viime viikoina, kun tila alkaa käydä ahtaammaksi. Nykyisin täälläkin liikkeet ovat ennemminkin sellaista muljuntaa ja nuljahduksia kuin villejä potkuja tai voltteja napanuoran varassa. Maha on aika muhkea ja välillä sitä oikein itsekin säpsähtää peilin ohi kulkiessa. Mulla maha kasvaa lähinnä eteenpäin, takaapäin ei välttämättä raskautta edes huomaa.

Olen hankkinut myös muutamat Anitan imetysliivit. Tiedän toki, että tuskin ovat sopivat heti laitokselta kotiutuessa, mutta kun mua alkoi jo toista kuukautta sitten ahdistaa kaarituet, niin uusia kaarituettomia oli hankittava. Hankin sitten samantien uudet imetysmallisina, sillä niille voisi olla käyttöä muutenkin kuin tämän parin kuukauden ajan. Liivit taisin ostaa Stockmannilta, mutta uskoisin, että niitä löytyisi esim. Sokokselta tai äitiys/vauvatarvikeliikkeistä. Bebesiltä voi tilata netistä, mutta pakko noita on varmaan ekalla kerralla sovittaa. Mulle h&m:n liivit ei sopineet alkuunkaan enkä oikein tykännyt Triumphin malleistakaan. Äitiysvaatteista, erityisesti housuista, h&m:n mallit onkin sitten olleet parhaimpia.

Vilkutukset vielä kaikille enskoille, erityisesti Killelle ja Vannikselle -mukava lukea teidän kuulumisia vauva-arjen keskeltä.

Voikaahan hyvin ja paksusti!

helli rv. 29+2

Vierailija
6/41 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tänään riekkumassa jossain työpippaloissa, joten mulla on hyvää aikaa tehdä kaikkea mukavaa hömppää. Vaikka eihän tämä teidän kanssa kirjoittelu mitään hömppää ole... ihan tosissaanhan tätä tehdään. Vai mitä? =D

Marge: Olipa hyvä, ettei kaatumisesta seurannut mitään vakavaa. Olehan varovainen!

Yksis: Eipä sullakaan montaa työviikkoa enää ole. Mitenkähän sitä osaa sitten lomalla ollakaan? Tai ehkäpä sitä kaikenlaista tekemistä keksii aikansa kuluksi. Olipas kurja hammaslääkärikeikka! Täytynee itsekin vähitellen varautua tuon selällämakuun vaaroihin. Lääkärikuulumisia odotellaan...

Afternoon: Hyvä, että sokeritesti meni ok. Ai, te olitte käyneet tyhjentämässä koko vauvatarvikekaupan. :D No, onpahan prinsessalla nyt varusteet valmiina odottelemassa. Kyllähän se toki mieltä helpottaa, kun tietää asioiden olevan järjestyksessä. Ei tarvitse sitten sairaalasta lähteä suoraan vaunukaupoille.

Häpö, kuulosti ihanalta tuo teidän hiihtolomanne. Onneksi tänne eteläiseen Suomeen on nyt vhdoin satanut lunta, piristää kummasti mieltä. Tsemppiä sokeritestiin! Ja jaksamista masun venymiseen!!!

Hellikki: Tuli jotenkin hyvä fiilis, kun luin viestiäsi. Tuntuu, että siellä elellään sellaista seesteistä raskausaikaa tai ainakin sellainen tunne jäi, että kaikki on kunnossa. Eikö sullakaan ole töitä kuin viisi viikkoa? Mihin ihmeeseen tämä aika oikein livahtaa? Pitäisiköhän munkin jo laskea jäljellä olevat työviikot? Jotenkin sitä on vaan ollut siinä uskossa, että tämä odotusaika kestää ja kestää ja kestää jne.

Aftis kyseli äitiyspakkauksesta. Itse laitoin kelan paperit vasta viime viikolla palkkikseen, josta ne menevät sitten suoraan kelaan. Päätöstä tässä olen nyt odotellut, mutta taidan olla hieman kärsimätön sen suhteen. Täällä ei siis ole tietoa vielä koko päätöksestä eikä sen koommin tietysti pakkauksestakaan.

Itse en ole vielä ostanut yksiäkään äippäliivejä. Olen ostanut muutamat normaalia suuremmat ja niillä on menty eteenpäin ihan mukavasti. Olen kyllä silmäillyt äippäliivejäkin, mutta jotenkin en ole vaan löytänyt sellaisia, jotka miellyttäisivät silmää. Ehkäpä vika on katsojan silmässä... tai sitten niiden liivien tarkoitus on jossain muualla kuin ulkoisessa miellyttämisessä. Mieheltä sain kyllä tammikuussa synttärilahjaksi lahjakortin alusvaateliikkeeseen, joten ehkäpä siellä voisin käydä seuraavaksi ostoksilla. Onhan se vähän kummallista ostaa lahjakortilla imetysliivit, kun yleensä on ostettu jotain ihan muuta... ;)

Uusille plussakavereille haluan myös kirjoittaa pari riviä. Paljon olette pohtineet oireita ja oireettomuutta. Täällä raapustelee yksi enska, joka ei ole yhtään ainutta kertaa oksentanut koko raskauden aikana. Ja itse asiassa koko pahoinvointi oli hyvin minimaalista. Usko raskauteen oli siis koetuksella, kun olo pysyi kohtuullisen normaalina koko ajan. Vähän myöhemmin kuvioon tuli huimaus ja yleinen heikotus, mutta se saatiin kuntoon rautanappuloilla. Älkää siis huolestuko. Jokainen meistä reagoi raskauteen eri tavalla. Ollaan onnellisia jokaisesta päivästä ja toivotaan parasta! bd

Vilkutukset kaikille muillekin enskoille!

(.) kasvaa ja kasvaa. Tai niin sen mahan kai kuuluukin tehdä. Muutaman kerran olen jo " juuttunut" mahastani kiinni tai törmäillyt tuoleihin, pöydän kulmiin tms. kun olen kuvittellut sujahtavani ketterästi kohtuullisen pienestä rakosesta. Huvittavaa pyydellä ihmisiltä anteeksi, kun törmäilee mahallansa. Oma olo on palautunut taas normaaliksi sen ultravarmistuksen jälkeen. En mennyt enää toistamiseen ultrattavaksi, koska soittaessani äippäpolille he olivat sitä mieltä, ettei samaa tutkimusta tarvitse tehdä toistamiseen peräkkäisinä päivinä. Tämä sopi ihan ok, koska en olisi millään jaksanutkaan perjantain työpäivän jälkeen ajella sairaalaan. Olo oli niin väsähtänyt. Taisipa väsymys enteillä flunssaa, koska viikonlopusta saakka olo on ollut tukkoinen ja aavistuksen tukala. Täytyy ottaa rauhallisesti, että jaksaa olla töissä. Onni ei vaan oikein ymmärrä tätä rauhallisesti ottamista. Poika melskaa ja mesoaa ihan urakalla ja paras aika riehaantumiselle on tietysti se, kun äiti yrittää nukkua. Olipa kyseessä sitten myöhäinen ilta tai aikainen aamu, tai vaikkapa päiväuniaika. Toivottavasti tämä elämänrytmi ei enteile tosi elämän tilannetta.

Mukavaa viikon jatkoa! Nyt aloitan uskonnon kokeen tekemisen, pitäisi sellainen ihanuus pitää heti huomisaamuna oppilaiden iloksi.

~nuhainen dese ja Onni rv27+jotain

Vierailija
7/41 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksis, joko napa on pullahtanut esille? Entäs mitäs lääkärissä?

Dese, onneksi kaikki oli kunnossa! Taitaa riittää jo nämä säikäytykset, jos nyt sitten saisi olla kaikin puolin rauhassa (vai osaako sitä rentoutua ikinä?). Hahaa! ;D Nauroin mahan jumiutumiselle! Sitä luulee edelleen olevan oikeinkin ketterä :) Muutaman kerran on itsellekin sattunut koomisia tilanteita, kun en olekaan mahtunut siitä mistä ennen, peruuttamalla sitten pois!

Hapö, juu varattiin 4D. Aikas hintavahan tuo oli, 150¿ kelakorvauksen jälkeen, mutta ainutkertaistahan se on. Aika olis sitten pääsiäisen jälkeen vasta, täällä kun suositus on 28-31 viikot. Eli en ollut ¿myöhässä¿ sen suhteen¿Tsempit sokerirasitukseen ja tulehan kertoilemaan neuvolakuulumisia.

Aftis, olen jonkin verran vasta katsellut noita imetysliivejä. Ainakin Anttilassa ja Prismassa näytti olevan jotain mamma-mallistoa (en muista nimeä) ja sitten tosiaan nuo lindex, H&M osasto. Mä ainakin olen aika öönä, että millaiset ovat hyvät, mutta jos nyt parit löytäisi ja niillä ainakin pääsisi alkuun. Pakkauksen saapumisesta mulla ei ole vielä tietoa. Laitoin vasta reilu viikko sitten palkanlaskijalle paprut. Kuinkahan kauan kela niitä käsittelee?

Helli, kuinka kauan sinulla meni, että sait pakkauksen? Muistatko yhtään¿? Sielläkin jo ihanan lähellä äippäloman alku, huhtikuunhan on jo ovella ;D

Kuinkas Tuutimari ja Buumi voivat?

ON; Meidän judoka veti sellaisen potkunäytöksen aamulla kello neljä, ettei tullut äipälle uni sen jälkeen. Hiukan oli väsy töissä ja ai, että maistui päiväunet hyvälle. Eipä ole tuollaisia potkuja tullut vielä kertaakaan. Mulla kun se istukka pehmentää potkut, vaikka voimaa niissä jo on¿Muuten olo on ollut ihan hyvä, hiukan kipuilua alaselässä iltaisin. Huomaa kyllä, että koko päivän on jalkojen päällä ja vielä kun lenkkeilee, niin lattialta onkin vaikea nousta. Mutta josko se nyt pysyisi maltillisena liikunnan avulla.

Maanantaina herätessä oli ihan outo fiilis. Tai olin siis ihan valtavan onnellinen ja yhtä hymyä. Hetken aikaa mietin, että mitäs kivaa tänään tapahtuu ja mikä näin vetää suupielet korviin...Sitten " muistin" meidän ihanan Aarteen! Sen, että masussa kasvaa jotain noin valtavan uskomatonta! Tämä taitaa olla siis vieläkin välillä niin ihmeellinen asia, vaikka hyvänä muistutuksena on rantapallo masun kohdalla ja ne ihanat myllerrykset!

Voikaa hyvin ja paksusti... Ja pysykää pystyssä!

-marge ja aarre rv25+4

Vierailija
8/41 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marge, Kela teki varmaan kohdallani nopeusennätyksen, sillä hakemuksen postituksesta jo reilun kahden viikon kuluttua pakkaus oli noudettavissa postista. Tämä on näitä pienen paikkakunnan etuja: hakemus oli käsitelty samana päivänä kuin vastaanotettu :)

En muista olenko jo kovastikin hehkuttanut pakkausta, mutta ihan pähkinänä olen siitä kaikesta ihanasta tavaramäärästä -en millään usko, että olisimme muutoin osanneet hankkia kaikkia niitä tavaroita.

Hankinnoista puheenollen, olen hurahtamassa kestovaippailuun. Kun mieskin suhtautuu asiaan myönteisesti, niin ajateltiin ainakin kokeilla. Se olkoon meidän ekotekomme, vastapainoa vaikka noille kahdelle pihassa seisovalle peltilehmälle. Mutta mitään puritanisteja ei tosiaankaan aiota olla; jos homma ei pelaa, niin sitten yksinkertaisesti siirrytään kertiksiin ja aina tilanteen vaatiessa niitä käytettäisiin muutenkin.

Voikaahan hyvin ja paksusti!

helli rv. 29+4

Vierailija
9/41 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä kerran kaikille onnitteluista ja tsemppauksesta! Tänään olin ultrassa ja kamalasti kyllä jännitti, kun oireita on ollut niin vähän. Ainoa oire on ollut tissikipu ja sekin on nyt vähentynyt melkein olemattomiin. Mutta kyllä siellä ultrassa kaikki oli niin kuin pitikin, sikiö oli ihan sopivan kokoinen viikkoihin nähden ja sydän löi reippaasti. Nyt uskaltaa sitten kai jo hiukan rauhoittua ja yrittää vähän nauttiakin raskaudesta. Tähän asti tämä on ollut pelkkää huolta ja piinaa. Eikä se huoli varmaan tietenkään kokonaan poistu koko aikana, mutta jos se nyt vähän edes helpottaisi.

Viikot olis nyt sitten 7+0 ja laskettu aika 23.10.

Onnellisena ja hämmentyneenä

Brooke

Vierailija
10/41 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivotan vielä onnea Naksulle, Jessikselle ja Brookelle plussista! Aivan mahtava plussasuma saatiin l-puolelle helmikuussa!

Brookelle oli pakko tulla kommentoimaan: mulla oli viime syksynä laskettu päivä tasan samana päivänä kuin sulla. Kallehan päätti sitten tulla maailmaan päivää aikaisemmin. Ihania muistoja tuli mieleen. Tosi hienoa että ultrassa oli kaikki kunnossa ja syke näkyi!

Nyt meillä on siis jo 4,5 kuukautinen suloinen pikkumies, joka on aivan totaalisesti vienyt äidin sydämen. Kalle on luonteeltaan tuollainen tarkkailija, seuraa valtavan uteliaana kaikkea mitä tapahtuu ja sitten kun päättää osallistua, tekee sen mahtavalla intensiteetillä. Näin jälkikäteen ei voi muutakuin todeta, että hyvää oikeasti kannatti odottaa, vaikka se taival pitkä olikin.

Hellikillekin kommentoin: mä kanssa oon hurahtanut kestovaippoihin. Me mentiin eka kuukausi kertiksillä, kun jotenkin siinä arjessa oli niin paljon muutakin opeteltavaa, mutta sit kun vaihdettiin kestoihin niin ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Suosittelen kaikille edes kokeilemista: ne on helpompia käyttää kuin luulisikaan ja oikeasti supersöpöjä päällä. Ja sehän ei ole joko-tai-vaihtoehto: voi käyttää vaikka yhden kestovaipan päivässä ja sekin on jo kaatopaikalta pois!

Piti vaan lyhykäisesti kommentoida ja sitten valtasin koko pinon, anteeksi! Ihanaa odotusaikaa koko poppoolle!

Bianco ja Kalle 4,5 kk

Vierailija
11/41 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulla löytyi masusta, vastasi viikkoja 6+6 (punktiosta laskettuna nyt olisi 7+1). Hieno syke oli!!! :D Lääkäri on mun makuun aivan liian varovainen, ei neuvolaan soittoa vielä, ei neuvolakorttia jne... Mutta tottahan me nyt tästä iloitaan!!! Kaikki oli kuten pitääkin, joten mitä sitä hissuttelemaan, eiköstä niin? Parin viikon päästä vielä varmistusultraan (aiemman keskeytyneen takia), nyt panikoidaan sitä jo oikein kunnolla! Toki tuo lääkärin varovainen asenne sai varpailleen ja huolen nousemaan entisestään, mutta yritän nyt olla ajattelematta sitä!

Huiskutuksia kaikille enskoille, enköhän mä viimeistään sen seuraavan ultran jälkeen tännekin aktivoidu jos kaikki on hyvin!

Vierailija
12/41 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Brookella ja Naksulla -onnea ja iloa, sata kiloa! Iloitkaa nyt odotuksestanne täysillä, sen olette molemmat ansainneet. Naksu, jos lääkärillä ei mitään erityistä syytä varovaisuuteen ollut, niin ihmettelen, miksi neuvolaan ei voisi olla jo yhteydessä? Kyllähän se huoli takaraivossa kolkuttelee pitkin odotusta enemmän tai vähemmän voimakkaana ja erityisesti alkuvaiheessa, mutta itseäni yritin tsempata aina, ettei se murehtiminen mitään muuta tai auta.

Biancolle vilkutukset vauva-arkeen. Oli kiva kuulla käyttäjän kommentteja noista kestovaipoista. Aikalailla samalla asenteella mekin olemme liikkeellä ja odotan ihan innolla, että aikanaan pääsee kokeilemaan asiaa konkreettisesti.

Vuorokausi ei ole ihan vielä vaihtunut, mutta leikitään, että on :) Joten taas pyörähti uusi viikkoa käyntiin...

helli rv. 30

Vierailija
13/41 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut kiireinen viikko, huh! Töitä enää kaksi viikkoa... siivoilin työpöytää eilen (siis koneella) ja tuntui kyllä aika hassulta siirtää kaikki tärkeät dokkarit serverille... kuunvaihteen raportteja tehdessäni tajusin, että tässä mä nyt viimeistä kertaa näitä väännän... haikeeta ja ihanaa :) Vapaa-aika on mennyt sitten nurmikonhoitofirmoilta tarjouspyyntöjä kysellessä... ajateltiin ottaa ammattilaiset hoitamaan tuota meidän nurmea kun eihän me kaupunkilaiset ymmärretä koska pitää lannoittaa ja koska myrkyttää ja mitä aineita käyttää ja täällähän kaikilla on täydelliset nurmikot...paitsi meillä.

Kestoilusta oli puhetta ¿ mä olisin vielä ehkä voinutkin kokeilla, mutta mies vastustaa ja sanoo ettei halua vaippapyykkiä eli aloitetaan ainakin kertiksillä...

Brookelle alkuun onnittelut ihanista ultrakuulumisista! Voi kuinka ihanaa ja mahtavaa... yritähän vähän nyt rentoutua ja nauttia odotuksesta, lääkäri on ihan oikeassa siinä, että keskenmenon mahdollisuus on enää aika häviävän pieni kun syke on kerran löytynyt. Oireettomuudesta älä huoli, ei niitä oireita ollut mullakaan kuin nimeksi... kertaakaan en joutunut oksulla käymään ja hyvä niin. Joko uskallat tälle puolelle pysyvämmin? Laita listapäivitystä sitten, kun siltä tuntuu...

Naksullakin oli ihania ultrakuulumisia! Hienoa, että saatte vähän tiuhempaa seurantaa niin ei tarvitse mietiskellä... ihanaa kuitenkin, että kaikki oli kunnossa ja sykekin löytyi! ...ja kuten Brookellekin jo kirjoitin, laitat listapäivitystä sitten, kun siltä tuntuu ja saa täällä meidän kanssa hengailla ilman virallisia esittäytymisiäkin ;)

Jessis ¿ kuulumisia odotellaan!

Bianco, älä turhaan anteeksipyytele... kivaa kun kerrot kuulumisia ja tervetuloa piipahtamaan toistekin!

Aftis, hyvä että sokeritestissä ei ilmennyt mitään... Imetysliivit on mulle ollut kyllä melkoinen savotta... kaikki on yhtä rumia tai sitten ihan SAIRAAN kalliita (siis $100 ja ylöspäin). Lopulta päädyin ostamaan sporttimalliset paikallisesta Anttilasta, Targetista. Ei ainakaan olleet hinnalla pilattuja ($11.99) eli ei haittaa jos ei sitten toimikaan... Olette sitten käyneet tyhjentämässä lastentarvikeliikkeen ;)) ...mulla ainakin olo oli huojentunut kun kaikki iso ja tärkeä ja kallis oli vihdoinkin saatu hankittua. Toivottavasti saat pian sektiopäivän se jotenkin kummasti rauhottaa, kun tietää koska se h-hetki on :)

Hapö, onnea sokerirasitukseen... toivottavasti sielläkin on kaikki kunnossa eikä tarvitse ryhtyä vahtaamaan syömisiään. Ihanalta kuulosti teidän loma... kyllä sitä lunta täälläkin aina välillä kaipaa. Vatsatauti on näistä tavallisista taudeista musta aina ollut se kaikista kauhein ja pelkään sitä kuin ruttoa ja etenkin näin raskausaikana olen ollut ihan supervarovainen ¿ koputtaa puuta... sympatiat on kyllä ihan totaalisesti sun puolella, onneksi se on kuitenkin takanapäin.

Helli, kivaa kuulla kuulumisia... mullakin maha töröttää suoraan tossa edessä, eikä näy taakse ollenkaan. Kylkiluiden kohdalta se lähtee ja näyttää suorastaan aika koomiselta... napa on edelleen kahden vaiheilla pullahtaa vai eikö... Liikkeet on täälläkin enemmän sellaista kääntyilyä ja epätoivoisia yrityksiä ojennella raajoja (sattuu muuten)... Mä ajattelin vihdoinkin huomenna ruveta pyykille... toisaalta vois hyvin vielä odottaakin, mutta sitten jos neiti päättää tulla etuajassa on parempi että kaikki on pesty, miehestä kun ei pyykkääjäksi ole... kertaalleen on laittanut likapyykit pesuaineen kanssa kuivausrumpuun jne.

Dese, joo tuo selällä makaaminen ei tosiaan enää sovi. Joogassakin jätin jo väliin, kun heti rupeaa huippaamaan... ei se vika varmaan ole katsojan silmissä, imetysliivit on oikeesti tosi rumia ja itsekin miehelle valitin että miks äideistä pitää tehdä täysin seksittömiä imetyslehmiä :( No joo, vähän ehkä rajusti sanottu, mutta miks niitten tarttee olla niin rumia eikö vois olla nättejä ja silti tarkoituksenmukaisia? Mulla on muuten ihan sama tuo arviointiongelma, ei millään tahdo muistaa että maha on siinä edessä eikä jousta yhtään... kertaalleen mies joutui ajamaan auton uudestaan ulos tallista, kun en mahtunut autosta ulos kun aluksi ajoi niin lähelle tallin seinää ;)) Toivottavasti flunssa helpottaa!

Marge, napa on edelleen kahden vaiheilla, pullahtaa vai eikö pullahtaa, siinäpä pulma ;) Mulle tulee myös noita onnellisuushetkiä, jotenkin vaan yhtäkkiä tajuaa että tästähän taitaa ihan oikeesti tulla totta... Oikein hyvää ja antoisaa 4D ultraa!

Missäs Tuuti ja Buumi luuraavat?

ON: Tasan kuusiviikkoa jäljellä ja viikko 34 alkoi... aika huikeeta, toivottavasti vaan neiti jaksaa vielä odotella ja kasvaa loppuun saakka. Hikan olen vihdoinkin onnistunut bongaamaan, sellainen hassu rytminen naputtelu tuolla alavatsalla, kun liikkeet muuten pääasiallisesti tuntuu navan yläpuolella. Lääkärissä kaikki paremmin kuin hyvin ¿ pissa puhdas ja verenpaine 110/70, paino noussut 6,5kg ja viimeisen neljän viikon aikana 500g. Sf-mitta huitelee yläkäyrillä ja siltä se kyllä kieltämättä tuntuukin... Ranteita on alkanut särkemään iltaisin ja öisin, turvotusta ei kuitenkaan ole eli mennee nivelien löystymisen tai muun vastaavan piikkiin. Kaikki siis hyvin täällä pallon toisella puolella :)

T. Yksis ja papuprinsessa rv33+0

Vierailija
14/41 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brookelle ja Naksulle onnenhalaukset mukavista ultrakuulumisista. Niin sitä ollaan jo yksi etappi saavutettu. Kiva, kiva!!! Tulkaahan jutskailemaan, kun siltä tuntuu.

Tervehdys kaikille muillekin näin yhteisesti! Kiva, kun olitte ehtineet kuulumisianne kirjoittelemaan. Ja kiva, että porukastamme löytyy muitakin kestoilijoita (tai ainakin sen aloittamista harkitsevia). Mies meillä kyllä on sitä mieltä, että kakkapyykkiä ei säilötä... Mutta katsotaan nyt, itse aion ainakin kokeilla alkujärkytyksen laannuttua.

OmaNapa voi päivä päivältä paksummin. Nyt alkaa vähitellen tuntua siltä, ettei Onni oikein mahdu siellä enää melskaamaan entiseen malliinsa. Tai ainakin näin mahan omistajana tuntuu tuskalliselta, kun poika venyttelee ja pyörähtelee puolelta toiselle. Eilen jopa mietin, että voikohan tuo mahanahka oikeasti revetä kerrasta. Raskausarpia ei (vielä) ole näkynyt, mutta eiköhän tällä meiningillä niitäkin saada vatsan koristeeksi " revittyä" .

Vaikka olotila onkin välillä tukala eikä fiilis ole kovinkaan hehkeä tai ihana, en siltikään vaihtaisi hetkeäkään pois. Eräänä iltana piti ihan itkeä tirauttaa, kun mietin kuinka etuoikeutettuja ja onnellisia olemme. Onhan se aivan uskomattoman ihanaa, että tuolla oman kropan uumenissa kasvaa jotain näin ainutlaatuista. Ei mene päivääkään ettenkö muistaisi olla kiitollinen ja onnellinen tästä kaikesta.

Mukavaa viikonloppua ystäväiseni!

~dese ja Onni rv28+1

Vierailija
15/41 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas!

Kivoja ultrakuulumisia täällä. Hyvä hyvä!!

Mun piti tulla kommentoimaan Biancolle kestovaipoista. Mekin käytetään kotioloissa kestovaippoja ja olen samaa mieltä, että ne ei oo yhtään niin hankalat käyttää kuin ensiksi voisi luulla. Me ollaan saatu kertakäyttövaipat falskaamaan paljon useammin ku kestikset. Oon miettinyt, että siirrytään käyttämään kestiksiä yölläkin.... Ja tosissaan ei tartte olla joko-tai. Niin ja oli kiva lukea sun kuulumisia Bianco!

Kille ja Nuutti ensi viikolla 4 kk

Vierailija
16/41 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tuntuu hurahtavan niin vauhdilla, ettei kirjoittelemaankaan ehdi.

Brooke: Onnea ihanista ultra kuulumista =). Nyt vaan yrität nauttia ja rentoutua¿ helpommin sanottu kuin tehty! Itsekin tuli kyllä jännitettyä tosi pitkään vaikka pyttyä sain halailla pitkään ja hartaasti. Toivottavasti saat nauttia oireettomasta odotuksesta=):

Naku: Pulla on hyvin uunissa, onnea kovasti =). Kiva että saatte ylimääräisen ultran ajan, ei tarvitse seuraavaa odotella ja huolehtia niin kauaa. Samaa toivottelen sinulle kuin Brookellekin että yritä nauttia ja rentoutua vaikka vaikeaa se alussa on.

Bianco: Kiva kuulla vauva arjesta kuulumisia. Mukavaa kevään odottelua ja poikkeahan täällä toistekin.

Helli: Siellä on hurahdettu kestoiluun millaisia olet hankkinut/ hankkimassa? Ajattelin myös kokeilla, juuri koti käytössä alkuun -tyylillä. Kestiksiä on kanssa montaa sorttia, joihin olen tässä yrittänyt perehtyä¿ Muutamat ajattelin itse tehdä kun ohjeen löysin tai siten mummo joutuu hommiin!

Yksis:Siellä jo siivoillaan työpöytää. Minullekin tuli hieman haikea fiilis kun pakkailin koulu tavaroita pois, toisaalta sitä odottaa kun kuuta nousevaa että loppuisi jo! Kolmisen viikkoa pitäisi vielä jaksaa käydä, sitten en tee kun muutaman tenti jos tarve vaatii.

Dese: Täällä on käynyt myös mielessä että voiko se vatsanahka kerrasta revetä =D möyriminen on masussa välillä sen sorttista. Raskausarpia odotellessa¿

Pikaisesti vielä ON: sokerinrasitus meni ihan hyvin arvot on kohdallaan tulin vain aika huono olo litkun juomisesta, mutta makoilu auttoi. Neuvolassa ja lääkärissä kaikki myös hyvin hemoglopiini oli hiukan laskenut (116->112) samoin paino (tullut n. 6,5 kg yht.)! Tuosta painon laskusta olin yllättynyt vaikka olinkin pikaisessa vatsataudissa niin lomaviikolla kyllä tuli mässäiltyä vatsataudinkin edestä=). Lapsivettä normaalisti, sykkeet 150+ ja liikkeet ++, kohdunpohjan korkeus putosi hieman keskikäyrän alapuolelle, sf 24. Kohdunsuu oli pehmentynyt ja hieman luhentynyt mutta kiinni, samaan malliin rauhallisesti saan kuitenkin jatkaa. Liikkeistä täytyy sanoa että vatsanahka on tosi kovilla välillä, miltähän ne loppu metreillä tuntuu kun nyt tekee välillä jo tosi kipeää. Aivan ihanahan sitä möyrimistä on seurata mutta napa ressua käy sääliksi =D, ihan viittä vaille ettei pullahda ulos. Imetys liiveihin piti vielä kommentoida että en myöskään ymmärrä miksi niistä on tehty niin rumia! Varsinkin edullisimmat/normaali hintaiset on aika luotaan työntävän näköisiä ; )

Oikein mukavaa kevään odottelua ja masujen kasvattelua kaikille!

-hapö- rv 28+5

Vierailija
17/41 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä mun ¿torstai-kirjeestä¿ on näyttänyt tulevan tapa :) ...no, varmasti ensi viikon jälkeen ehtii taas muutakin kuin lukemaan kun alkaa vihdoin se kauan kaivattu vapaus... äitiyslomaksi sitä on kai turha kutsua, kun ei ole mitään minne palata, mutta aika aikaa kutakin. Tänään istun kotosalla odottelemassa meidän uutta pakastinta. Tilattiin meille autotalliin arkkupakastin, kun keittiön pakkanen on ihan onnettoman pieni eikä muutenkaan kovin hyvä.

Dese, täällä myös välillä tuntuu, että meidän neidin exit strategia muistuttaa enemmän Ailienistä ¿ yrittää meinaan aina välillä tulla suoraan nahasta läpi, tai ainakin siltä näyttää ja tuntuu...

Killelle ja Nuutille huiskutuksia! Mukavaa, kun piipahditte :)

Hapö, hienoa että siellä oli kaikki kunnossa sokereita myöten.

Huiskutukset ja vilkutukset myös kaikille muille! Ja Mushulle vielä onnittelut myös tätä kautta ja tervetuloa tänne sitten, kun siltä tuntuu!

ON: Kesäaikaan tottuminen on vienyt tavallista enemmän voimia. Aamulla nouseminen on tällä viikolla ollut super vaikeeta, mutta eiköhän se tästä. Joogassa huomasin, että kyllä se masu alkaa jo vähän painaa ja monta asanaa joutui jättämään väliin, kun huimasi, pyörrytti tai tuli muuten huono olo. Kävelylenkillekin tulee ajettua autolla, jottei tarvitse täällä meidän mäkisessä maastossa taapertaa, kymmenen minuutin matkan päässä kun pääsee järven rantaan kävelemään tasamaalla. ;) Masua voi nykyään käyttää myös ns. lautastelineenä... siihen vaan lautanen tönöttämään ja syömään, erityisen kätevää ja huvittavaa sohvalla ;) Jokaisesta hetkestä olen kuitenkin nauttinut, enkä antaisi päivääkään pois tästä kauan kaivatusta raskaudesta. Kaikki täällä siis oikein hyvin, viisi viikkoa sektioon ja kaikki valmiina. Pyykitkin on nyt pesty ja kyllä niitä olikin ihanaa viikkailla kaappiin, pienen pieniä vaatteita ja pehmeitä peittoja... seuraavaksi on enää sairaalakassin pakkaaminen ¿ kai sitäkin pitäisi jo vähän miettiä.

Sunnuntaina on Babyshower...

T.Yksis ja Papuprinsessa rv34+0

Vierailija
18/41 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuorokausirytmi seonnut ihan totaalisesti. Tänään sunnuntainakin heräsin jo seitsemän aikoihin enkä nukahtanut uudelleen sitten millään. No, onpahan ainakin tehokasta aikaa puuhailla, kun mies vielä seikkailee untenmailla.

Hapö: Hyvä juttu, että sait puhtaat paperit sokeritestistä ja hienoa tietysti, että kaikki muutkin jutut olivat kunnosssa. Vieläkö mahanahka on kunnossa? =D

Olen kyllä ihmetellyt kovastit tuota sokeritestiä. Se on ilmeisesti ihan paikkakunnasta kiinni, miten siihen määrätään. Täällä terkka ei puhunut mitään ikärajoista vaan ainoastaan siitä, että jos odottavan äidin lähtöpaino on korkea (BMI yli 25), niin sokeritestiin meno on automaattinen " pakko" . Kyllähän meikäläinenkin siellä olisi jo käynyt, jos ikävuosia joutuisi laskemaan... Omituista, että suositukset voivat olla näin erilaisia.

Yksis: Enpä ole vielä lautastelineenä tuota Onnin yksiötä älynnyt käyttää... Hienoa, jos jotain hyödyllistäkin sen kanssa pystyy tekemään. :D Välillä tuntuu, että maha alkaa olla niissä mitoissa, että se on tiellä kaikessa tekemisessä. Ei sitä enää itseään kovin siroksi ja sulavaliikkeiseksi uskalla väittää... Hurjaa, millä vauhdilla viikot ja päivät kuluvat. Eipä teilläkään mene kuin hujaus, niin prinsessa on maailmassa äidin ja isän silmäteränä. Mukavia vauvasuihkuja tälle päivälle!

Sitä mun on pitänyt teiltä kysäistä, että oletteko pesseet tai aiotteko pestä kaikki vauvanvaatteet ennen käyttöä. Itse tässä pähkäilen asian kanssa, kun tuntuu tuota pyykkiä riittävän muutenkin. Tai ehkäpä niitä pikkuruisia vaatteita ehtii pesemään sitten toukokuussa äippälomalla.

Sain viime viikolla tiedon Kelasta, että pakkaus tulee parin viikon sisällä postiin. Samalla olisin varmasti saanut rahapäätöksenkin, mutta jostain kumman syystä olin unohtanut laittaa hakulomakkeeseen tilinumeron. Bumeranginahan se lappu tuli sitten uudelleen täytettäväksi. Miten ihminen voikin olla näin hajamielinen ja huolimaton? Pitääköhän se väite sittenkin paikkansa, että vauva vie osan äidin aivokapasiteetista... Mitäköhän tässä vielä ehtii hukata, unohtaa tms.? Tänä talvena on nimittäin kadonnut ja unohtunut ennätysmäärä kaikenlaisia juttuja. Ei ole ihan kerta tai kaksi kun olen etsinyt lompakkoani, avaimiani, kalenteriani jne. =D

OmaanNapaan ei kuulu kummempia. Maanantaina menen neuvolaan ja toivon kovasti, että kaikki on edelleenkin ok. Saan silloin tietää viimeisimmät maksa-arvot. Se hieman jännittää, vaikkei mitään kutinoita ole liiemmin ollutkaan. Ainahan sitä talvella iho kuivuu ja vähän kutisee, joten vaikea tietää mikä kutina on mitäkin. Pakko on vaan jaksaa luottaa, että kaikki menee loppuun saakka hyvin. Maha alkaa olla jo kunnolla paisunut eikä sitä valveillaoloaikana voi todellakaan unohtaa, mutta muutaman kerran olen aamulla huomannut tarkistavani, että pömppö on edelleen paikoillaan. Tiedä sitten, mihin sen kuvittelen katoavan yön aikana. ;) Välillä olo on vaan niin epätodellinen. Kaipa sitä alitajunnassa vielä joskus miettii, että mitäs jos tämä ihanuus onkin vain unta.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

~dese ja Onni rv29+jotain

Vierailija
19/41 |
16.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos sulla Yksis alkaa töissä viimeinen viikko? Mullakaan ei ole enää kuin kaksi viikkoa töitä, jihaa. Ensin oli kovin vaikea luopua ¿omasta¿ työstä, mutta nyt kun olen saanut kunnon sijaisen niin luovun ihan mielelläni. Jotenkin on ajatukset jo niin toisaalla, että keskittyminen on jo tosi huonoa. Joten ei palvelukaan työssä siis enää niin hyvää =) Ihan kuten dese sanoi, taitaa vauva viedä aivokapasiteettia sen verran, että on parempi jättää hommat niille, joilla sitä vielä on!! =) Oma napa tuntuu olevan nyt se nro 1 tuijotettava, ja onhan tuota kokoakin mitä tuijottaa =)

Yksis oli myös meinannut pyörtyä hammaslääkärin tuoliin....Mä haluaisin vielä käydä kosmetologilla ja vyöhyketerapiassa, mutta en taida enää voida. Selällään makoilu ei ole mukava kokemus, eikä taida kasvohoito onnistua istuvassa asennossa. Ajattelinkin, että voisikohan sen lahjakortin vaihtaa jalkahoitoon tms., sille olis kyllä käyttöä.

Kyselin niistä imetysliiveistä ja löysinkin Lindexiltä nyt parit. Ei vaan huvittanut yhtään penkoa niitä siellä kaupan takimmaisella alahyllyllä tän mahan kanssa. Kuka ihme 40-kiloa painava 17v myymäläpäällikkö ne oli keksinyt sinne viimeiseen nurkkaan laittaa ja vielä niin alas!! Noh, ehkä ne pienet ja sievät muotiliivit täytyy olla siinä keskellä käytävää kaikkien nähtävänä ja nämä isohkot, imetysliivit sitten jossain ¿piilossa¿.

Äitiyspakkaus saapui vihdoin ja oli sama joka kaverillani muutama kuukausi sitten. Ilmeisesti se siis vaihtuu vasta myöhemmin uuteen sisältöön.....Kivoja vaatteita ja tavaroita siellä oli, vielä en ole niitä sieltä raaskinut pois riipiä. Jotain itse ostamia pesin tänään ja ajattelin, että voisihan niitä rueta jo kaappiin järjestämään. Mitäs muuten sille vauvalle pitää ottaa mukaan laitokselle? Oon ihan uuno näissä asioissa =)

hellikilläkin oli alkanut jo perhevalmennus. Onko teillä näytetty joku synnytysvideo? Meillä se olisi ollut viime viikolla, muttei päästy osallistumaan. Neuvolantäti kyllä lupasi dvd:n lainaksi, ehkä otamme sen sitten kotiin ja katsotaan. Meillä oli myös seurakunnan perheneuvonnasta pappi puhumassa yksi ilta ja juttu oli ihan hyvää, ei nyt tietysti mitenkään mieltä mullistavaa. Kehotti vaan pitämään parisuhteesta huolta jne. Taidettiin olla vanhin pari koko porukassa ja niillä parikymppisillä (ja alle) näytti olevan jo levotonta istua siellä tunnin lopussa =)

Mun piti vielä kysyäkin tuon vauvan kassin pakkaamisen lisäksi, että mitäs kaikkea te olettekaan nyt hankkineet vauvalle kotiin? Me ollaan nyt kans vähän hamstrattu kaikkea mahdollista ¿ ajattelin että olenkohan osannut ostaa kaiken tarpeellisen (ja tarpeettoman =)

Brooke ¿ mahtavaa että ultrassa kaikki hyvin!! Piakkoin pääsette jo np-ultraankin ja taas asia on hieman konkreettisempi =) Samoin Naksu ¿ ihanaa, että pulla voi hyvin =) Mites teit neuvolan kanssa, joko soitit vai odotteletko vielä? Onko uusi ultra nyt tulevalla viikolla? Jessiksen uutisia odotellaan myös!!

Raskausarpia olen onnistunut hankkimaan ihan tuonne masun alaosaan. Vaikka kuinka rasvailee niin niitä tuntuu tulevan. Ei onneksi vielä kovin pahoja. Iho kuivaa muutenkin ihan kauheasti ja rasvausta saa kyllä harrastaa, vaikkei oikein mihinkään enää taivukaan =)

Mutta täällä siis pari viimeistä työviikkoa odottaa ja olen ihan valmis jo ¿lomalle¿ =) Voihan se vielä olla, että ennen vauvan syntymää tulee myös niitä ¿tylsiä¿ päiviä kun ¿ei saa¿ tehdä töitäkään =) Mutta, neiti muljahtelee masussa taas niin että virtsarakko on kovilla....täytynee siirtyä soffalle.

Afternoon ja mcbaby rv31+1

Vierailija
20/41 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaviestinä vaan, että täällä odotellaan tuplia : )

Ihan sekaisin, sekä mies että minä!

Jessica rv8+0 & Tiitiäiset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä