Auttakaa valinnassa kun en osaa päättää...
Olen siis päätynyt välikausipukuharkinnoissani kahteen vaihtoehtoon:
-ReimaTec oranssi takki ja ne beigeruskeet housut (vai mikä se väri onkaan, värikoodi 422). Tosin en osaa päättää ottaisko vyötäröhousut vai henkselimalliset.
-Legon kaksiosainen, ruskea tai vihreä sitä en ole vielä päättänyt. Legossa ei ole varsinaisesti henkselihousuja. Se ehkä epäilyttää.
Reiman oranssi takki houkuttelisi värin puolesta, sopisi meidän pojalle oikein hyvin. Housuista en tosiaan osaa päättää kumpi malli.
Legon myyjä totesi kestävän vähän enemmän ehkäpä kulutusta. Myös se vaikutti kivalta. Ruskea ainakin sopisi pojalle. Enkä tosiaankaan osaa nyt päättää.
Myyjä ehdotti myös sellaista, että voisin halutessani ottaa sen Reiman oranssin takin ja Legon ruskeat housut.
Kertokaas nyt mahdollisimman moni mielipiteenne ja auttakaa valitsemaan.
Kommentit (23)
Niin nuo Reiman housut ei ole mitkään ihan vaaleat eli siinä mielessä uskaltaisin ne ostaa. Legon housut kiinnostaa muuten, mutta kun niissä ei se kangas tule korkeamalle niin kuin Reiman henkselimallissa. Mietinkin nyt tarvitseeko meidän 3,5-v. poika henkselimallin housuja vai riittäisikö vyötärömalli.
Kummastakaan ei meillä ole ennen kokemusta, joten siinä mielessä ovat samalla viivalle. Myös mietityttää, kun Reimasta on kuullut paljon huonoa, joskin hyvääkin.
Siitä oranssista takista tykkään, mutta tykkään myös ruskeasta Legon puvusta. (Siellä kaupassa oli muuten tarjolla Legoa niin, että ruskeat housut ja vihreä takki, ei siis ollut kauppias ottanut muuta valikoimaa liikkeeseensä:)
Oletteko yhdistäneet kahden eri merkin housut + takki? Vai tykkäättekö ottaa samalta valmistajalta molemmat, jos pukua ostatte?
En tiedä kyllä yhtään, mitä valitsisin...
Olet kovasti pohtinut, mitä ostat ja mitkä on kestävät. Väitän, että Reimatecin välikausihousut on kestoltaan huonoimmat, mitä markkinoilta löytyy!
Tämä ei ole edes pelkkä minun mielipide tai meidän huonoa sattumaa. Ne vaan menevät helposti rikki, jos et pidä joka kerran päällä kurahaalareita. Jos pidät, en tiedä, mihin niiden kosteussuojaa sitten tarvitsee.
3.5vuotiaalle silti ostaisin kyllä henkselihousut. Niitä löytyy Remulta, Po.Pilta, Ticketin 2-osaisista, Minymolta, ym.
Juuri siksi aloin myyjältä kyselemään, kun olen Reimasta niin paljon kuullut huonoa. Ja myyjä kyllä sanoi, että Legon housu olisi kulutusta kestävämpi. Ja kyllä se tuntuikin vahvemman oloiselta.
Henkselihousuja olen ollut ostamassa pojalle, mutta tuntuu kovin huonosti löytyvän.
Eikös Remun housua ole sellaisena kunnon henkseliversiona, vastaava kuin ReimaTec? Remun talvihaalareista on ollut hyviä kokemuksia, vaikka pinta on kulunut, niin ei silti ole koskaan rikki mennyt.
Ne Legon housut kiinnostavat myös, mutta niissä tosiaan on vaan ns. vyötärömalliin kiinnitetty henkselit. Toimiiko sellaiset ihan yhtä hyvin, kuin Reiman malliset?
Eli ne Legon housut on samantapaiset kuin nämä Pop:in housut. Nämä myös näyttää kivalta. En varmaankaan osaa linkittää, mutta kokeillaan:
http://www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomProduct.aspx?id=3088
-supukka-:
Oletteko yhdistäneet kahden eri merkin housut + takki? Vai tykkäättekö ottaa samalta valmistajalta molemmat, jos pukua ostatte?
En tiedä kyllä yhtään, mitä valitsisin...
Mä ostelen ihan sekaisin sen mukaan mikä miellyttää ja mitä tarvitsemme.
Meillä lapsille nyt erinäisiä housuja ja Ticketin ja Reimatecin takit.
Jos tykkäät siitä oranssista takista niin osta se, ja siihen sitten jotkut kivat housut, eihän niitä housuja tarvitse noista kahdesta vaihtoehdosta valita, ei settiä tarvitse koota edes samassa kaupassa :) .
Ruskeita välikausihousuja on ainakin Jonathanilla ja Remulla, esim. SuperRemut vois olla aika hyvät. Mä ostin tytöille mustat water resistant housut HM:stä poikien puolelta.
3,5 vuotiaalle ostaisin vyötäröhousut, jos vaan lapsen ja housujen mallit sopii sillä tavalla yhteen että housut pysyy päällä.
Nuo linkittämäsi Po.Pit on ihan varmasti kestävämmät.
Meillä on tänä keväänä eka kertaa Remun korkeat henkselihousut, joten kestosta en voi vielä sanoa mitään. Viime vuodelta on nämä Po.Pin housut http://www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomProduct.aspx?id=3091
Ja ne on kestänyt meidän vikkelillä ukkeleilla kuin uutena (pesun jälkeen näyttää siis uudelta, kyllä ne kuraisina käytetyltä näyttää=). Ja samaan aikaan herrat on hajottaneet Reimatecin housuja...
Meillä ei kyllä ole kurahousuja päällä kuin satunnaisesti tarhassa eli siinäkin mielessä ovat kovalla käytöllä olleet.
Tietääkö joku mitä värejä tuosta Remu-housusta on? Nuo Travallen nettisivut kun on tosi huonot. Siellä näyttäis olevan tummansinistä ja jotain beigeä/vaaleanruskeaa? Ei noi oikein iske kumpikaan.
Joo, ei tietty takkia ja housua tartte ostaa samasta paikasta. Mutta täällä meillä valikoima ja liikkeiden lukumäärä on melko suppea. Enkä jaksa kauheesti nähdä vaivaa vaatteiden etsimiseen ja lähteä kovin kaukaa hakemaan, jos paikallisesta löytää hyvät. Tietty nettishoppailu on mahdollista, jos sieltä jotain löytää.
Mutta pohdinta jatkuu edelleen. Hyviä uusia näkökantoja on tullut ja uusia vaihtoehtoja. Kiitos suuri niistä. :) Remu ja Po.P ainakin on nyt harkinnassa edellisten lisäksi. Remun takeista en tänä vuonna tykännyt, mutta housut voisi tulla kysymykseen.
Lisääkin saa ehdotella vielä.
polvista muutaman käyttökerran jälkeen aina menneet sellaiseen kuntoon, että kotipihaa kauemmaksi niillä ei ole enää lähdetty.
Tällä hetkellä aatoksissani olen päätynyt seuraaviin vaihtoehtoihin.
Luultavasti otan ne ruskeat Legon housut, mutta koska todennäköisesti tullaan tarvitsemaan kaksia housuja ottaisin myös Remun henkselimalliset housut. Toivotaan vaan, että Remusta löytyisi jokin kiva väri. Muuten jää kyllä kauppaan. Reiman housut tuntuivat melko heppoisen oloisilta. Ja koska niistä ei ole kokemusta, mutta Remun kestävyydestä on niin valitsen sitten mieluummin Remun. Ja aika paljon huonoa (vaikka hyvääkin) olen Reimasta kuullut.
Takiksi ajattelin Reiman oranssia, mutta se Legon ruskea on myös harkinnassa vielä. Ruskeaa mietin lähinnä siitä syystä, että lika ei varmaankaan siinä näkyisi niin hyvin. Ja syksyllä varmaan ruskea tuntuisi taas kivalta. Mutta sitten taas mietityttää tuleeko liian synkkä. Siksi tuo oranssi takki olisi kivampi.
Mutta näillä nyt mennään.
Tulen sekoittamaan pääsi ihan totaalisesti ;-)
Eli ilmeisesti kaipaat oranssia ja ruskeaa, niin oletko nähnyt Lassietecin puvun, jossa on oranssi takki ja ruskeat housut? Oliko sulle ne " pallerot" liikaa?
Itse kun noita tämän kevään mallistoja olen hipelöinyt, niin minusta tuo Lassietecin oranssi vaikutti kestävämmälle ja vähemmän likaa hylkivälle kuin Reimatecin oranssi. Ainakin meillä on hyviä kokemuksia Lassietecin 2-osaisista. Kaksi on jäänyt ihan uudenveroisena pieneksi ja paljon ollaan käytetty molempia.
Itse ostaisin myös kahdet housut takkiin. En ihan tarkkaan muista, että minkä värisiä Remuja on tulossa, mutta itse ostaisin tuon ikäiselle varmaan Remun henkselimalliset ruskeat housut toiseksi, jos ne vaan jotenkin tuohon oranssiin sopii. Niin ja ihan kokonaan ei ehkä kannata tummansinistä ja mustaakaan pois sulkea. Ainakin minusta ehyet mustat tai ehet tummansiniset henkselimallin housut on kauniimmat kuin hyvän väriset Reimatecit, joissa on reiät...
Siis piti olla, että enemmän likaa hylkivälle...
Olikos se niin, että Reimateceissä on tuo kulutuksenkestoarvo markkinoiden huonoin? Siis 15 000 kierrosta (mikä on vähimmäisvaatimus), kun muissa 20 000 ja enemmän? Remuissa ja Jonathanissa on ainakin 20 000, superRemussa 30 000. Tuo 30 000 on ymmärtääkseni se, mikä vaaditaan aikuisten työvaatteilla (näin olin Tekniikan Maailmasta lukevinani).
Legon talvihaalarit on ainakin olleet kestäviä, eli itse ottaisin niiden housut.
Ja sitten yksi negatiivinen juttu tuosta oranssista takista... Se tulee sitten likaantumaan helposti ja sen puhdistaminen on aika työlästä. Meillä on haalari tuota samaa mattapintaista ainetta ja siihen tarttuu kaikki lika :(
Ja sitten yksi negatiivinen juttu tuosta oranssista takista... Se tulee sitten likaantumaan helposti ja sen puhdistaminen on aika työlästä. Meillä on haalari tuota samaa mattapintaista ainetta ja siihen tarttuu kaikki lika :(
Siis nimenomaan tätä tämän kevään oranssia haalaria tarkoitat? Ihan kiva kuulla tuokin näkökanta. Nimittäin järkeni sanoo koko ajan, että ota se ruskea Legon takki vaan, niin ei näy lika niin hyvin. Mutta sitten kuitenkin koko ajan himottaa se oranssi takki, kun on niin herkullisen värinen ja sopii meidän pojalle mielettömän hyvin. Mutta olen miettinyt, että se on myös melko vaalea väri ja jos se kangas on vielä oikein likaa imevää, niin... Nyt en tiedä pitäiskö kuitenkin kuunnella sitä järjen ääntä. Kiittäisikö sitä itseään sitten myöhemmin.
Yllättävää kyllä, mutta Reimateceissä on todellakin markkinoiden huonoin hankauskestävyys. Ja housuissa se korostuu. En oikein ymmärrä miksi ns. markkinajohtajalla laatu on tuplahuonompaa kuin muilla, mutta hinnat paljon korkeemmat. Niin ja housuthan on teipatut kaikissa malleissa kaikilla eri valmistajilla, eli siinäkään ei eroa (takeissa kai on osa teippaamattomia mm.Remu)
chilly:
Olikos se niin, että Reimateceissä on tuo kulutuksenkestoarvo markkinoiden huonoin? Siis 15 000 kierrosta (mikä on vähimmäisvaatimus), kun muissa 20 000 ja enemmän? Remuissa ja Jonathanissa on ainakin 20 000, superRemussa 30 000. Tuo 30 000 on ymmärtääkseni se, mikä vaaditaan aikuisten työvaatteilla (näin olin Tekniikan Maailmasta lukevinani).
melba:
Tulen sekoittamaan pääsi ihan totaalisesti ;-)Eli ilmeisesti kaipaat oranssia ja ruskeaa, niin oletko nähnyt Lassietecin puvun, jossa on oranssi takki ja ruskeat housut? Oliko sulle ne " pallerot" liikaa?
Itse kun noita tämän kevään mallistoja olen hipelöinyt, niin minusta tuo Lassietecin oranssi vaikutti kestävämmälle ja vähemmän likaa hylkivälle kuin Reimatecin oranssi. Ainakin meillä on hyviä kokemuksia Lassietecin 2-osaisista. Kaksi on jäänyt ihan uudenveroisena pieneksi ja paljon ollaan käytetty molempia.
Juu sekoitit päätä ihan mukavasti lisää. ;)
Hyvältä näyttää tuo Lassiekin. Eikä pallerotkaan välttämättä häiritse. Pitäis päästä katsomaan miltä näyttää livenä. Täällä meillä ei ainakaan vielä Citymarketissa ollut kevätpukuja tullut, kuin jotain Remu haalaria. Prismassa näytti olevan Lassieteciä, mutta vihreänä. Meillä aikaisemmin on ollut ongelmana Lassiessa se, että takin malli ei ole oikein ollut hyvä pojalle, mutta voisihan sitä uudelleen kokeilla.
On tämä niin vaikeeta. Kun on kyseessä ihminen, joka ei osaa missään asiassa yleensäkään tehdä päätöksiä. Ja nyt tänä keväänä tuntuu olevan niin paljon vaihtoehtoja.
Joo, kannattaa toki sovittaa, jos lapsen saa sovitusreissulle. Sen verran sanon vaan, että ihan hirmuisesti on eroja eri Lassien mallien välilläkin eli eivät ilmeisesti teetä samalla alihankkijalla tms. Sama juttuhan on Reimankin kanssa. Meille periaatteessa Reimatec haalari sopii, mutta kakkosmallistoa ei voi harkitakaan, kun siinä niin lyhyt selkämitta.
sellainen takki josta tykkäät. Pojille on muutenkin NIIN vaikea löytää kivoja värejä, että kyllä kannattaa joskus " revitellä" . Onhan tytöilläkin vaaleanpunaista ja jopa valkoistakin. Kyllä se lika pois lähtee pesukoneessa. Osta vaikka sitten tummat housut (esim. ne ruskeat), sillä housuthan eniten likaantuvat.
Samaa itse pohdin.
Huomenna olen menossa ostaa pojalle pukua, oranssi reimatec takki varattuna.
Nyt kun rikkoi viikonloppuna taas reimatecin toppahousut, niin päätin että otan jotkut muut housut. Joko superremut tai legot, kummat enemmän mielyttää silmää ja sopii takkiin.
Mutta tuo oranssi takki on jotain niin piristävää, että sen taidan pojalle haluta!
Oranssi ei ole kylläkään meidän väri, mutta samanlaista pohdintaa eri merkkien välillä olen käynyt. Päädyin lopulta Tähtijonathanin takki ja housut -yhdistelmään, mutta kaupassa mieli muuttui. Jonathanin housuissa ei ollut lahkeensuussa mitään kiristystä, eli olisi pitänyt ostaa täysin ilman kasvunvaraa. No aikani värejä ja ominaisuuksia pähkäiltyäni ostin Reimatec-housut, joissa on kunnon kuminauha ja renksu lahkeensuussa, ja se harmaanruskea sävykin oli täysin sama kuin Tähtijonathanissa. Hinnassa ei ollut eroa.
Tiedän kyllä, että Reimatecin kulutuksenkesto ei ole parhaasta päästä, mutta meillä on aina kahdet housut, joita käytetään rinnan. Tänä keväänä kakksohousuna ovat Lennen beiget kosteutta hylkivät housut, jotka siis kuivemmilla keleillä. Eikä minusta ulkohousujen tarvitse ihan esittelykunnossa säilyäkään, kauppareissuille puetaan farkut.
Muuten olen järkeillyt tuon kaksiosaisen puvun ostamisen kannattavan, vaikka hintaa tuleekin enmmän kuin haalarille. Takkia voi sitten pitää muidenkin alaosien kanssa, ja takki säästyy pikkukakkosen käyttöön eikä tarvi ostaa sitten kuin housuja, haalarista ei jäisi mitään.
Eli meille mukaan lähti Legon ruskeat housut ja ReimaTec oranssi takki.
Legon takki oli myös tosi kiva, mutta oli liian pitkää mallia meidän pojalle. Ja myyjä ei ollut saanut yhteyttä maahantuojaan, eli ei ollut varmuutta saadaanko Legon takkia ruskeana (kaupassa oli siis vihreää), niin päädyttiin sitten tuohon oranssiin Reiman takkiin.
Reiman housuista on liikkunut sen verran negatiivista palautetta, että niitä en sitten edes harkinnut. Ja Legon housut tuntuivat kyllä paksummilta ja pinta oli liukkaampaa (=likaa hylkivämpää??). Ja väri myös miellytti enemmän kuin se Reiman hiekka (tai mikä se sitten onkaan).
Nyt sitten vaan jännitetään, miten sen takin likaantumisen kanssa käy. Kokemusta tosiaan ei ole kummastakaan merkistä, ei Legosta eikä ReimaTecistä, mutta nythän se nähdään.
Ja tosiaan se oranssi LassieTec jäi pois vaihtoehdoista, koska mielestäni takki oli liian kirjava ja housut huonon malliset.
Kiitos vielä tosi paljon kommenteistanne ja mielipiteistänne. Onneksi on tämä kanava, jossa saa pohtia vaateasioita niistä kiinnostuneiden ihmisten kanssa ja asiantuntevaa porukkaa tuntuu olevan. Mies kun ei oikein jaksa näihin keskittyä enkä sitä vaadikaan. :) Hienosti mies on kuitenkin jaksanut kuunnella aina kun olen asian puheeksi ottanut. Taitaa kuitenkin olla enemmän kuin helpottunut, kun asiaan tuli viimein ratkaisu. Vaikka varmasti löydän taas uuden aiheen, josta alkaa intoilla. :)
-supukka- kiittää
Ja housuiksi vaikka ne myyjän ehdottamat ruskeat. Vihreätkin voisivat sopia oranssin kanssa, tosin en ole tutustunut ko. vaatteisiin, joten tarkkoja värisävyjä en tiedä. Voi siis olla ihan kamalakin yhdistelmä;)
Beiget housut ei välttämättä ole se paras vaihtoehto likaantumisen puolesta, siinäkin mielessä ne ruskeat voisivat olla parempi valinta.