miten neuvolassa suhtaudutaan tosi lihavaan taaperoon?
tuli mieleen tosta ketjusta, jossa ei 2,5 vuotiaan paino kasva paljoa.
kuvista katson, niin itse olin melkosen kokonen sika 2,5 veenä. eikö neuvolassa sanota mitään semmosesta. olisivat voineet sanoo ettei mun mutsin tarvis syöttää kaikkee pullaa ja leipää koko ajan.
minkä se teki. tuntu et oli ihan sama mitä söin, kunhan söin paljon. ällöä.
samaa en tee omalle lapselleni. pelkkää pullahöttöä ei pupelleta
Kommentit (4)
Meille on sattunut sellainen vanhankansan täti, että haukkuu jo ystäni lapsia, kaikkia kolmea liian laihoiksi, vaikka kasvavat +-0 käyrällä.
Ja omani, jotka ovat -10 ja nuorin -20 käyrillä ovat hänelle kauhistus. Kehottaa syömään kermaa jne.
Vasta kun lapsi kasvaa plussalla, lapsi on terve!
et: " yök" ....ja sit ne sanoo nää normilauseet näille " pullamössöpojille" ja tytöille.
tyttö kulki vain +1 linjalla ja oli kulkenut samaa rataa ihan vastasyntyneestä saakka... Yhtäkkiä siinä 2-3-v tienoilla alkoi se marmatus kuinka pitäisi katsoa syömisen perään... Pöh. Tyttö söi ihan normaalisti ja kun pituutta tuli lisää tipahti nollakäyrälle. Mutta ei nyt tosi ollutkaan mikään " tosi lihava" . Mutta silti marmatettiin.
Terveydenhoitaja kyseli lapsen ruokavaliosta; mehusta ja maidon juonnista, karkeista jne. jne. Vaikka lapsi onkin ihan normaalipainoinen, eikä paljoa herkuttele. Minusta oli hyvä, että tuokin aihe kuului ihan vakiona asioihin joista käynnillä tuli puhua. Yllättävän moni 2-3v. lapsi juo mehua päivittäin ja mikä minusta on vielä surullisempaa, jopa ruokajuomana.