Että olisin voinut tintata pomoa turpiin!
Olen töissä isossa sairaalassa. Työsuhde päättyy joulukuussa ja soittelin rekrytoijalle, että mitenkäs sitä työtä olisi jatkossa tarjolla. "Noooo... eihän meillä... se on sitten sitä keikkaa... etkö sä voisi mennä vaikka terveyskeskukseen..." Herra jestas! Tiedän että talossa on töitä, mutta helvata sentään, että voi olla vaikeeta sitä tarjota! Meinaako ne musta tehdä jonkun helvatan keikkalaisen, joka tulee silloin, kun heille sopii!? Voi helvatan helvata! Terkkariin ei piru vie lähde mummoja pyörittelemään! Siellä ei mene kuin järki! Piru vie jos tämän takia menee ens kesän lomat niin hittolainen!
Kyllä mä olen kuullut, että se on sellainen vittumainen akka, mutta en olisi uskonut, että ihan noin vittumainen!
Kommentit (7)
olisi jotain toivomisen varaa..? Vilkaisu peiliin saattaa tuossa tilanteessa auttaa.
Ja jos vaarana on työttömyys, niin pitääkö sitää olla niin nirppis, että katsoo terveyskeskuksia niin pahasti alaspäin? Jos olet hyvä työntekijä, susta voisi olla korvaamaton apu, ilo ja hyöty vajaa miehityksellä toimivassa tervarissa.
Varsinkin niille mummoille jotka mahdollisesti ovat yksinäisiä ja "kasvottomia"muiden hoidettavien seassa.
Tietenkin välillä on hyvä myös miettiä, miksi kouluttauduit ja hakeuduit hoitoalalle, jos "mummojen pyörittely"ahdistaa.
Hauskaa joulua ja leppoisampaa uutta vuotta teillekkin.
ja sitten jatkan... vähän selventäen tällä kertaa.
Ehkä asenteessani on jotain vikaa, kun olen vähän valikoiva tuon työpaikan suhteen, mutta työmoraalissani ja asiakaspalvelussa ei. Olen työssä helposti muita miellyttämisen haluinen, enkä tuo vahvasti omia mielipiteitäni julki. En ole koskaan halunnut kenellekään tahallaan pahaa. Sellainen hiljainen puurtaja.
Olen tehnyt töitä terkkarin vuodeosastolla, joka aamu sinne mennen pitkin hampain, koska siitä työstä puuttui se haastavuus. Erikoissairaanhoidossa jokainen päivä on ollut toden teolla haastetta ja joka aamu olen aloittanut into piukeana. Onko siinä sitten jotain väärää, jos haluan pitää tästä kiinni? Jotta jaksaisin töissä pitää siitä osata vähän nauttiakin. Sen vuoksi en lähde niitä mummoja ensimmäisenä pyörittelemään.
ap
Ite hoitoalalla ja en olisi sopiva hlö vuodeosastolle, sen olen kokemuksen kautta oppinut. Se on hyvä että tietää mitä haluaa ja missä viihtyy, se on eduksi myös potilaille jos viihtyy töisään.
Nyt näyttää kiristyvän tämä hoitajien palkkaaminen, sijaisia ei palkata vaikka olisi tarvis.
Ite hoitoalalla ja en olisi sopiva hlö vuodeosastolle, sen olen kokemuksen kautta oppinut. Se on hyvä että tietää mitä haluaa ja missä viihtyy, se on eduksi myös potilaille jos viihtyy töisään.
Nyt näyttää kiristyvän tämä hoitajien palkkaaminen, sijaisia ei palkata vaikka olisi tarvis.
Ehkäpä mä olen väärään aikaan töitä ruinaamassa. Täytyy varmaan tyytyä keikkailemaan, kunnes hakevat taas kevät ja kesälomasijaisia. Ottaa vaan niin paljon kupoliin, etten oikein voi muuta kuin näppikseni välityksellä kiroilla! Ensi kesän kesälomille voin heittää varmaan jo hyvästit. Lasten hoitopaikassa taas tykkäävät, kun ei voi toimittaa valmiita työvuoro listoja. PRKL!
ap
keskussairaalassa töissä viisi vuotta ilman lomaa, koko ajan pätkää pätkän perään. Joskus piti omaehtoisen tauon pätkien välillä.
Joten et sinä sitä lomaa olisi ensi kesänä saanut koska ne maksaa joka pätkän lopussa ne lomajutskat pois. Kyse määräyskirjasta.
Minusta on helevatun väärin jos kunnnat tekee tällaista. Yleensä on aloilla niin että kaksi kertaa saa työsuhdetta jatkaa ja sitten on vakinaistettava.
Määräaikaiset sijaisuudet on poikkeus ja pitävät päivän tai pari välissä ilman työtä ja sitten taas uusi pätkä alkaa. Hullun hommaa.
Niinpä jäi tuttu pois hyppyhommista ja ei ole sairaalan ovea vuosiin avannut.
Yritä yksityispuolelle. Oletko soittanut ylihoitajalle?
Meillä jos sanotaan että mene vaikka terkkariin töihin, niin sitä ei voi tulkita muuten kun että työn teossasi on toivomisen varaa. On vaan ihan eri asia työskennellä terkkarissa kuin erikoissairaanhoidossa.
Itse aloitin kuukausi sitten uudella kirurgisella osastolla.Työsuhteeni on vuoden mittainen. Osastonhoitaja on antanut jo kovasti positiivista palautetta ja työkaverit haluaisivat minut vakinaistettavan. Olen itsekin viihtynyt mainiosti ja pidän työstäni.
Olen työskennellyt liki 10 vuotta terkkarissa " mummoja pyöritellen ", joten en väheksy sitäkään työtä yhtään. Ja olen aina pitänyt työstäni. Itse en ole urani aikana vielä törmännyt paikkaan, jossa ei mummoja tarvitsisi pyöritellä. Ehkä' kannattaisi pikkuisen tarkastella omaa asennettaan työhönsä?
"tuu meille"? Hitto mä soitin ihan väärälle henkilölle... Työsuhteeni on kestänyt 2,5kk jonka jälkeen totesin, ettei minusta saa tekemälläkään kirurgista hoitajaa.
ap