G: Psyykenlääkkeesi ja sen sivuvaikutukset?
Mulla SSRI-lääke Sertralin 50 mg / päivä
Sivuvaikutukset inhottava väsymys ja univaikeudet. Kokeilen syödä rautaa josko väsymys lähtis sillä. Liikun jo 3-4 kertaa viikkossa hikiliikuntaa, joten kuntokaan ei ole aivan surkea sentään.
Kommentit (14)
Onhan täällä paljonkin ollut ketjuja ihmisten mielenterveysongelmista. Kyselen siksi että mua ärsyttää toi väsymys ja olisi kiva nähdä onko ongelma kuinkakin tavallinen ja olisko joku muu lääke joka sopis tässä mielessä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan täällä paljonkin ollut ketjuja ihmisten mielenterveysongelmista. Kyselen siksi että mua ärsyttää toi väsymys ja olisi kiva nähdä onko ongelma kuinkakin tavallinen ja olisko joku muu lääke joka sopis tässä mielessä paremmin.
Seksi? Se loppui :(
sähköiskumaiset tuntemukset päässä...
Escitalopram: huomasin että lähdin pyöräillessä ilman syytä seuraamaan toista pyöräilijää. Reitti meni kyllä oikeaan suuntaan mutta koukkasi syyttä jalkakäytävän kautta mitä yleensä en pyörällä ajaessa itse tee.
Ei sen kummempaa. Annos oli hyvin pieni, lopetin parin kuukauden jälkeen kun ei siitä tuntunut olevan apua/sanottavaa vaikutusta.
Alukai oli pahoinvointia, päänsärkyä, huimausta ja vapinaa. Nyt on unenlaatu heikentynyt, herään noin tunnin välein öisin, välillä levottomuutta sekä jotenkin yleisesti passiivinen, pysähtynyt ja
joskus myös todellisuudesta irtaantunut olotila.
Käytössä Venlafaxin 150 mg, ahdistus ja masennus hieman helpottaneet, mutta mietin silti lääkkeen lopettamista. En pidä siitä, millaiseksi olen muuttumassa, en ole enää oma itseni.
Käytössä oleva lääke on raittius. Sivuvaikutuksena on se, että olen aina ajo- ja työkunnossa.
Voxra 150 mg
Ei haittavaikutuksia, vain lääkettä aloittaessa oli vähän uniongelmia muutaman yönä. Ei sen puoleen merkittäviä positiivisia vaikutuksiakaan. 300 mg, alkoi hermoja kiristämään, ahdisti enemmän, puheen muodostus oli ajoittain vaikeaa ja kuulosti puuromaiselta...
Vierailija kirjoitti:
Voxra 150 mg
Ei haittavaikutuksia, vain lääkettä aloittaessa oli vähän uniongelmia muutaman yönä. Ei sen puoleen merkittäviä positiivisia vaikutuksiakaan. 300 mg, alkoi hermoja kiristämään, ahdisti enemmän, puheen muodostus oli ajoittain vaikeaa ja kuulosti puuromaiselta...
Oletko jo kauan syönyt sitä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla SSRI-lääke Sertralin 50 mg / päivä
Sivuvaikutukset inhottava väsymys ja univaikeudet. Kokeilen syödä rautaa josko väsymys lähtis sillä. Liikun jo 3-4 kertaa viikkossa hikiliikuntaa, joten kuntokaan ei ole aivan surkea sentään.
Jos jaksat vetää hikiliikuntaa 3-4 viikossa, niin tuskinpa tarvit masennuslääkettä.
Minulla oli aikoinani käytössä mirtazapin 15mg ja myöhemmin myös 30mg joka yksi masennuslääke, joka tukee unta. Paino nousi, eikä se tahtonut laskea sitten millään vaikka liikuin säännöllisesti ja selvitin että söin minulle sopivan määrän enkä yli sen. Ja syytä oli oikeasti noissa lääkkeissä koska...
kun viimein lopetin läkkeet kokonaan, niin seuraavan kolmen viikon sisään painoni putosi ihan yhtäkkiä 4-5kg. Koska olin koko ajan liikkunut säännöllisesti, kyse ei voinut olla pelkästä rasvan palamisesta elimistöstä, vaan varmasti oli nestettä reilusti mukana. Eli aikamoisia myrkkyjä olivat lääkkeet, vaikka auttoivat tosi siihen että sain paremmin nukuttua ja mieliala parani.
Lääkitykseni:
Mirtazapin 90 mg: Olen lihonut lääkkeen aloituksesta 30 kg, jatkuva kammottava makeanhimo
Rivatril: Ei juuri havaittuja haittoja, käytän pientä "lasten riva-annosta" unilääkkeenä
Voxra: Hiustenlähtö miestyyppisesti päälaelta (olen nainen), yleinen hidastuminen
Ketipinor (tarvittaessa): Tästä menen täysin zombieksi vuorokaudeksi, mutta on sekin parempi kuin itsemurha
Escitalopram 10mg käytössä. Raju yöhikoilu, saatan herätä useamman kerran yössä vaihtamaan vaatteita. Seksuaalisten halujen väheneminen. Tarkoitus olisi pikkuhiljaa annosta puolittamalla lopettaa lähiaikoina lääkkeen käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Lääkitykseni:
Mirtazapin 90 mg: Olen lihonut lääkkeen aloituksesta 30 kg, jatkuva kammottava makeanhimo
Rivatril: Ei juuri havaittuja haittoja, käytän pientä "lasten riva-annosta" unilääkkeenä
Voxra: Hiustenlähtö miestyyppisesti päälaelta (olen nainen), yleinen hidastuminen
Ketipinor (tarvittaessa): Tästä menen täysin zombieksi vuorokaudeksi, mutta on sekin parempi kuin itsemurha
Ai niin yksi vielä. Olin syyskuussa auto-onnettomuudessa ja jouduin leikkaukseen. Siellä todettiin että luuni ovat hauraat kuin vanhuksella. Ortopedi totesi että kahdessa lääkkeistäni on luuta haurastuttava vaikutus joten ei ihme.
miksi käytät psyykelääkkeitä? tuo nimi ei sano mitään. Mua pelottaa psyykelääkkeet. Itsellä ollut syvä masennus, kesti 3v, en ottanut lääkkeitä