Mieleen jääneet suomalaiset henkirikokset?
Bodom on aika ykkönen itsellä, mutta mielessä myös 70-luvulla kivellä lapsensa kuoliaaksi hakannut äiti ja Käpylän kellarisurma.
Kommentit (71)
Muistaako kukaan tätä Helsingissä tapahtunutta juttua, luin siitä vuosia sitten Hesarin Kuukausiliitteestä ja muistikuvat on hatarat. Taksikuski löysi ruumiita tai ruumiiden osia jostain suolähteestä (?), olisiko tähän liittynyt jotain auki kaivettuja hautojakin ym.
Janne Aikala ja Sami Kannelmäessä. Lapsia vielä.
Tarkoitatko sitä Tattarisuon juttua? Sehän ei ollut henkirikos vaan ruumiinosia oli kaiveltu haudoista johonkin hämäriin menoihin.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 23:05"]
Tarkoitatko sitä Tattarisuon juttua? Sehän ei ollut henkirikos vaan ruumiinosia oli kaiveltu haudoista johonkin hämäriin menoihin.
[/quote]
Saattoi olla sekin. Kuten sanottu, muistikuvat lehtijutusta on aika hämärät.
Kyllä se on Eerika ja toiseksi Jammu.
Inka Myllärin heitteillejättö (melkeinpä murha), voisi laskea myös kidutukseksi kuolemaa edeltäneen kohtelun.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 23:22"]
Inka Myllärin heitteillejättö (melkeinpä murha), voisi laskea myös kidutukseksi kuolemaa edeltäneen kohtelun.
[/quote]
Luin tästä. Tekee pahaa.
Kyllikki Saari, Bodom, Tulilahti, Ulvila.
Kyllikki Saaren murha ehkä jäänyt kaikista parhaiten mieleen mm. Ei vanhene koskaan -sarjan ansiosta.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 23:31"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 23:22"]
[/quote]
Luin tästä. Tekee pahaa.
[/quote]
Tässä Murha ei vanhene koskaan -sarjan jakso kys. tapauksesta. Tuo siis 1/3 osa, loput osat löytyy youtubesta myös.
T. 44
Innostuin etsimään näitä lisää.
Pirkko Ryhänen (suomalainen koululainen, joka surmattiin Helsingin Kumpulassa iltamyöhällä 5. maaliskuuta 1963 hänen ollessaan palaamassaan kotiinsa iltakoulusta.)
Rovaniemen kukkapenkkisurma: https://www.youtube.com/watch?v=H6-7f2iP7Pk
T. 44&48
Jammu-sedän tekoset. Olin tapahtuma-aikaan suunnilleen saman ikäinen kuin kuolleet tytöt. Surmat olivat ensimmäinen "raaka-uutinen" minkä muistan. En itse osannut vielä järkyttyä, mutta muistan hyvin kuinka aikuiset asiasta kohisivat ja äiti varoitteli pitkään "namusedistä".
Myöhemmin Eveliina Lappalainen jäänyt mieleen, ja uudemmista Tyrnävän perhesurma ja pikku Eerika.
Heinojen murha ja Eveliina Lappalaisen murha. Nuo jäivät kai mieleen siksi, kun kummassakin tapauksessa tappajia tai tappajaa luonnehdittiin mediassa "hyvän perheen urheilijanuorukaisiksi".
Ei vanhene koskaan oli kyllä mahtava sarja!
Kieltenopettaja Eila Helena Engblom löytyi surmattuna asunnostaan Turussa v. 1992. Tappaja oli mies, jota oli tapaillut. Engblom oli kysynyt, mitäs jos hän kertoisi miehen morsiamelle, millainen salasuhde on meneillään. Tämä repliikki maksoi naisen hengen. Koskaan ei siis kannata kiristää.
Erityisen kamalalta tuo rikos tuntui, kun olin useasti nähnyt tuon opettajan, joka asui minua lähellä. Hän oli myös ollut opettajana samassa oppilaitoksessa kuin tuttavani.
Antti Hanhivaara...tässä keississä on niin paljon kaikkea todella omituista, ei kai virallisesti ole henkirikos, mutta kaiken lukemani perusteella pitäisi kyllä tutkia sellaisena.
Bodom ja Ulvila, molemmissa syyllinen melko varmasti tiedetään, todisteet ei vaan riitä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:47"]
Bodom on aika ykkönen itsellä, mutta mielessä myös 70-luvulla kivellä lapsensa kuoliaaksi hakannut äiti ja Käpylän kellarisurma.
[/quote]Mulla samat ja lisäksi Karun juttu Karhulasta ja Tulilahden murhat.