Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syyssissit viikko 9, to-su

28.02.2008 |

Huomenta! Uusi pino, olkaa hyvä..

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tulin vaan toivottelemaan hyvaa viikonloppua!

Hassua kylla tuo eka sana nain ' nuorena' mutta jos se nyt vaan on, niin onnea ' aidista' !! Ma en edes edellisista muista milloin alettiin tarkoituksella puhella, meillakin tuo liikkuminen on kaikilla ollu se eka jarjestys, vasta sitten puhe, vaikka aikasin ovatkin osanneet sanoja.

Alli ryomii jo eteenpain tavoitellakseen lelujaan, muttei riita pinna kauan ja hermostuu nopeasti yrityksiinsa.

Varpaat ei ihan viela ylla suuhun- leuan tienovilla jymahtaa...

Nukkuu kauniisti itsekseen, se ainakin on meilla plussaa!

Kivoja kuvia oli kaikista! Meilla parhaimmat ilmeet ovat oman peilikuvan katselussa! Miten voikin olla innostunut omasta kuvastaan; silloin ei vaan saa niin kuvattua kameralla ilmeita!

Mutta viettakaa mukavaa viikonloppua! ja onnea jo 6kk tayttaneille, meilla viela -9pv!

- Alli 10.9. ja levinia -

Vierailija
22/32 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumle: siitä istualteen imetyksestä. Jostain syystä vesli ei ole oikein koskaan suostunu imeen silloin kun olen istualleen. Rimpuilee vaan kauheesti ja eikä suostu kuin imasemaan aina välillä. Tuloksena on sit se et mun tissit suihkuaa joka suuntaan, muttei veslin suuhun... Sit kun meen snkyyn imettämään, niin malttaa keskittyä syömiseen. M nyt imetän niin kauan kuin on tarvis. Viimistään kuitenkin silloon kesäkuussa lopetan kun Vesli on reilu 8 kk. Ihan siitä syystä et on sit vierotettu rinnasta kun palaan töihin.

Niin ja sit kosteusuojahaalarista. Mä ostin veslille Rasavil kevyttoppahaalarin joka pitää tuulta ja vettä. On hyvä vaunulenkeillä, kun alkaa istumaan ym. ja viimeks tänään se oli päällä, kun oltiin shoppailemassa kaupungilla. Haalari on nyt reilu ja toiveissa ois et menis vielä syksylläkin, mut vähän epäilen. Sittenpä näkee.

Meillä on ollu kaks yötä aika hulinaa. Vesli pätti viime yönäkin yhen jälkeen , et nyt ei nukuta vaan ollaan hereillä. Vasta neljän pintaan saatiin takas nukkumaan. En tiedä mitä asian kans tekisin? Äidilleni jo soitin ja kysyin unikoulusta. Turvakodithan niitä järjestää 6kk iästä lähtien ja äitini on turvakodilla töissä. Koitetaan nyt ite pitää lempeätä koulua ja jos ei onnistu niin joko äitini tulee meille pitään " koulua" tai sitten menemme turvakodille. Mutta joka tapauksessa ois ihan kiva alkaa jo nukkuun kunnon öitä. Meillä kun ollaan syntymästä asti nukuttu vain niitä 2 tunnin pätkiä ja nyt sit on alettu ainavälillä valvomaan öisin sitä pari tuntia. Joku keino ois siihenkin löydyttävä. Varsinkin ennenkuin mies palaa töihin. Yksin en kyllä jaksa alkaa valvomaan. Nyt on pelastuksena se et sain aamulla nukkua puol 10 kun miehet nousi jo seittemän aikaan.

Mutt nyt mentävä ruuanlaittoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/32 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Reimatecit katsastettu, taidan ostaa siis sellaisen, väriä vielä mietin. Oli kaunis oranssi, joka ois perinteistä pinkkiä omaperäisempi ja sitten lila-harmaa *mietitäänmietitään*

Menni pääs testaamaan myös TrippTrappin ja hienostihan siinä könötettiin :) Vois ehkä just sen syöttämisen ajan siinä istua. Mieskin alkoi syttyä Stokken puoleen ;)

Mutta tulin laittamaan meiltäkin kuvaa, " kun muutkin niin minäkin" ;D

http://www.aijaa.com/v.php?i=1685057.jpg

Siinä ulkoleikkejä luistelun lomasta ja olkoon tämä Mennin " virallinen" 5kk kuva ;)

Palataan..

Vierailija
25/32 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas käymässä.

On jotenkin touhua ja tohinaa. Fiilikset on heitelleet laidasta laitaan, ja olenkin miettinyt tuota gallupia, että valehtelisin jos väittäisin että olen onnellinen. Siis toisina päivinä onnellinen, toisina väsynyt ja ei niin onnellinen... Mutta kyllä tämä tästä, ja nyt on taas mammaenergiaa, kun oltiin toisen mamman kanssa ulkoilemassa (ja lapset tietty mukana).

Dumle pohti haalareita. Mulla on kaapissa 74-senttinen reimatec-välikausihaalari, joka tulee varmasti hyvään käyttöön. Ulkoillaan aamupäivisin ja iltapäivisin ja pienin saa luvan kulkea mukana, eli saa kyllä sitten konttailla ja ryömiä pitkin metsiä. Toki tavallinen haalari ja kurikset on vaihtoehto tälle, mutta mainostaisin, että näitä pieniä reimatecejä ja vastaavia saa vielä halvalla tai suht halvalla käytettynä!!! Eli pysyvät sen verran hyvässä kunnossa ja monella kuitenkin lähes pelkässä rataskäytössä, että kandee katsastaa nettikirpparit yms.

Minä tykkäsin kans noista kevätreiman väreistä, kun ostin koululaiselle kevätpukua, otin sen vihreän takin. Oranssi oli toinen vaihtoehto.

Dumle, joko mennin masu toimii? Voithan kysellä neuvolasta, saako jo antaa levolacia tms. Vaikuttaako uniin? Meillä vaikuttaa heti, jos kakkaa vähemmän yhtenä päivänä, normaalisti kun tulee joka kiinteän syötön yhteydessä kakka.

Onpas tosiaan jännää, miten lapsemme ovat jo tässä iässä erilaisia. Puhe ja liikkuminen ovat niin yksilöllisiä. Meillä varmaan tuo liikkuminen on ekana ja sitten vasta opetellaan puhumaan.

Mukavaa maaliskuun alkua kaikille! Kirjuuttelen pidemmin taas joku päivä...

Kewa, tuli muuten mieleen, että oletko opetellut ergolla kantamaan ukkoa lantiolla? Se on hyvä asento tämän ikäiselle, mutta laittaminen vaatii vähän harjoittelua. netistä varmaan löytyy ohje. Miten muuten Kiinassa sujuu?

lauantai-illlan terkuin

apinaemo ja oona 0709

Vierailija
26/32 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumua ollaan syöty pari kertaa päivässä (useampi päivä) ja ihan hyvin on tepsinyt :) Kovan työn takana se teko edelleen on, mutta sentään tavaraa tulee ;)

Nyt vaan on Mennillä ollut 4 päivää tosi punaiset posket ja heti aloin pelkäämään allergioita :/ uusimmat maut on peruna ja porkkana, et niistähän vois tulla. Siskon tyttö on tosi allerginen porkkanalle - täytyy nyt kokeilla olla ilman noita, jos lähtis ihottuma pois!

Öihin ei ole onneksi tähän mennessä vaikuttanut muuta kuin se paha flunssa mikä alku vuodesta oli. Eli yöt on mennyt edelleen kokonaan nukkuen :)

Vierailija
27/32 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten kummit ovat käymässä ja saan olla hetken ihan rauhassa koneella. Kävin katsomassa kelan sivuilla, että koskas mun äl loppuu...eli maanantaina pitäisi työnantajalle soitella, että hoitovapaalle olen jäämässä. 2kk päästä olisi siis ajankohtainen asia. Jäin siis varhennetulle sillon aikanaan, niin Eetu on sitten 8kk, kun mulla loppuisi loma. Töihin en kuitenkaan olisi vielä valmis, vaikka välillä tekeekin mieli... :D

Meillä on neidillä todennäkösesti vesirokko. Näin olettaisin. Toissa iltana nousi kuume ja eilen oli aika korkeella. Tänään en olekkaan sitten mitannut, kun on neiti ollut melko energinen. Mahassa on sellasia pieniä punasia täpliä. Muualla ei oikein olekkaan. Kutia ei kuulemma vielä. Eli jos se nyt sitten vesirokkoa on, niin kyllä tuo pikku herrakin sen varmasti läpi menee. Kutakuinkin kai pari viikkoa sarastellessa sitten vietetään. Toivottavasti sillä päästäisiin, kun kuitenkin 3 vkon päästä ollaan reissuun lähdössä...toiveissa olisi, että kaikki olisi kunnossa sillon.

Mutta nyt menen taas kattomaan, kun noi " vieraat" on lähdössä. Nämä kummit ovat siis melko harvinaiset vieraat, kun toinen asuu raumalla ja toinen on armeijassa...pariskunta siis.

Mukavaa viikonlopun jatkoa. Käyn kattomassa mitä kuuluu ja kerron vaikka jos tämä nyt sitten on sitä rokkoa...

Vierailija
28/32 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen taas vaihteeksi, jo kolmatta kertaa Lukan syntymän jälkeen kipeänä. Kamala flunssa, yskä ja kuume. Voihan V%¤&u! En voi käsittää, yleensä olen välttänyt kaikki taudit, en ole edes kertaa vuodessa ollut normaalisti kipeänä! Voikohan raskaus tai synnytys heikentää vastustuskykyä?

Aivan ihania kuvia olitte laittaneet! Niin suloisia ja jo ison vauvelin näköisiä sissejä meillä!! Oikein paljon onnea puolivuotta täyttäneille lapsosille!

Mun tarvii kanssa laittaa jotain uusia kuvia Luksusta kunhan tästä tokeennun!

Luka liikkuu jo aika lailla. Yhäkin lähinnä peruuttamalla, mutta nyt uutena on tullut pyöriminen ympäri huonetta. Koomista kun se kierii haluamaansa paikkaan =). Meillä ei vielä istuta kunnolla, mutta huomaan että päivä päivältä Luka jotenkin kehittyy siinä. Istuu siis kyllä lattialla tuettuna ja hakkaa hyrräänsä. Ja jonkun hetken istuu ilman tukeakin, mutta ei missään tapauksessa vielä kovin paljoa voi istutella. Uusin pop juttu on seistä olkkarin pöytää vasten ja huitoa tavaroita alas sieltä. Siinäkin tosin tarvitaan vielä tukea, mutta hienosti on molemmat jalat maassa ison osan aikaa, varvistaminen on huomattavasti vähäisempää. Hetken pysyy itsekseenkin siinä, jos kädet irrottaa, mutta se on tietenkin ihan sattumaa, ei varmaan tiedostettu juttu. Ja se hyppiminen. Voi tauti että koko ajan pitäs hyppyyttää!! Melko rankkaa jo kun on iso poika. Ja varsinkin nyt kun olen muutenkin ihan nuupahtanut. Hyppykiikku olisi ihana, mutta kun meillä ei ole karmit sellaiset että sen saisi kiinni ja kun ollaan muuttamassa kuitenkin tässä ihan lähiaikoina niin ei haluta alkaa reikiä enää poraamaan. Sääli kyllä kun tiedän että Luka rakastaisi sitä vehjettä.. Se Veslin kävelytuoli näytti ihanalta! Minkä merkkinen se teidän on? Ja vaatiko se kuinka ison tilan että sillä pääsee? Meillä on kyllä aika ahdasta täällä.. Mahtaako se sit olla enää parin-kolmen kuukauden päästä hauska? Mä odotan sitä muuttoa kuin kuuta nousevaa! Vaikeaa tosin kun en haluaisi täältä Laajasalosta pois, mutta täällä on niin hirveän kallista. Alle 500 000 ei taida omakotitaloa löytyä, jos sittenkään =(. Sitä väliaikaista vuokra-asuntoa katsellaan kyllä täältäpäin. Pitäisi nyt vaan laittaa tämä oma myyntiin.

Nyt tämä tuoreempi gallup, se edellinenkin oli kyllä tosi kiva, mutta taidan nyt vastata tähän vain.

1.ONKO SINULLA JOTAIN MITÄ ODOTTAA? Häät ja häämatka kesäkuussa

2.SINUA KUVAAVA ELÄIN? Kissa, olen hyvin itsepäinen, kehrään kun minua silitetään, raapaisen heti jos ärsytetään

3.AURINGONNOUSU VAI -LASKU? Nousu, paitsi kesäiset auringonlaskut ovat ihania

4.LEMPIKUUKAUTESI? Syyskuunloppu, lokakuun alku. Rapean kirpeät aurinkoiset syyspäivät ovat parhaita

5.LEMPIVIIKONPÄIVÄSI? Perjantai

6.HALAUKSIA VAI PUSUJA? Sekä että.

7.SUKLAA VAI VANILJA? Tällä hetkellä olen addiktoitunut sellaiseen kevyeeseen vaniljarahkaan. Joulunaikaan ahdan suklaata kilokaupalla, normaalisti en välitä kauheasti kummastakaan..

8.OLETKO KOETTANUT KOSKETTAA NENÄNPÄÄTÄ KIELELLÄSI? Heh, mä olen aika kaukana Gene Simmonsista, tällä kielellä ei onnaa ;)

9.LASTENKARUSELLI VAI BENJI-HYPPY? Karuselli. Ehkä mä Benjinkin hyppäisin jos joku sen maksaisi ja väittäisi että mä en uskalla :)

10.OLETKO ONNELLINEN? Mä en olisi ikinä uskonut että ihminen voi olla näin onnellinen.

Vautsi, Huldiolla on sanottu jo ensimmäinen sana! Meillä vaan ämmätellään :) Heh, mä toivon että Luka ei tarkoita sillä ämmällä mua! Ämmä ja emmä on ne mitä yleensä tulee silloin kun on kova harmi. Muuten ei juur noita sanantapaisiakaan tule vaan lähinnä sitä huuhuuuu juttua. Niin ja tietysti kiljahduksia ja kirkumisia. Herra siis rakastaa omaa ääntänsä.

Sä olet muuten Uma aika sissi kun olet näinkin pitkään jaksanut imettää kun se asento on kerran noin hankala! Toivotaan että Vesli vielä innostuu syömään niinkin että istut!

Ja typykällä on pakkaushommia! Huh, se on kivaa ja kamalaa, molempia tasapuolisesti.

Mitähän muuta piti kommentoida, ei jaksa muistaa taaskaan.. Taidan mennä tuonne lattialla Lukan ja miehen kanssa touhuilemaan. Fiksu jos olisin niin menisin hetkeksi nukkumaan niin ehkä ehtisin paranemaankin. Vaan kun ei millään malttaisi. Onneksi tauti tuli muuten vasta kun kummipoika lähti. Ihana viikko sen epelin kanssa oli. Lukakin oli ihan tohkeissaan ison pojan seurasta!

Nyt mä häivyn!

Kivaa sunnuntain jatkoa!

Colis ja Luka

Vierailija
29/32 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli todella ihania kuvia pikku sisseistä :)) Näyttää nämä meidän pallerot jo niin " isoilta" :)

Meillä on oltu kipeänä, kaikki tytöt ja Hilla vieläkin limainen.. Itsellä oli kanssa, mutta lievänä onneksi.

Huldion vauvako oli jo sanan sanonut, vautsi :))

Puvuista dumle kyseli. Mä ostin käytettynä 74cm Reimatecin välikausipuvun kun sain sen verta halvalla. Uutena en olisi raaskinu ostaa. Toivottavasti se on hyvä!!

Lunta hieman täälläkin päin Suomea, kivaa :)

Hilla on melkoinen yöeläjä. Tai sii herää monesti yössä.. Kyllä on nyt varsinki monesti ollu niin veto poissa että ei ole tosikaan!! Sit tulee isommille huudettua ku pinna palaa niin herkästi :// No, kyllä se taas tästä kun tuo kevät ottaa kunnolla otetta =)

Ja kun saadaan nuo hautajaiset pois alta, ovat siis viikon päästä lauantaina.

Anteeksi kun en ole vastannu edelliseen galluppiin enkä taida vielä jaksaa siihen uusimpaankaan. Mutta yritän tuossa taas paremmalla ajalla :)

Minäki laitan pari kuvaa. Kohtahan se 5kk tulee meilläkin täyteen!

Haleja kaikille :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=1689029.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1689035.jpg

outs@ ja Hilla 4.10.

Vierailija
30/32 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outsalla heräiltiin kans tiheään öisin niinkuin meilläkin. Ihania kuvia Hillasta ja lapsista olit laittanut.

Colatoffee kyseli veslin kävelytuolista. Se on ABC Design merkkinen. En yhtään tiedä mistä se on ostettu, kun minä ostin sen ystävältäni. Viime kesänä veljeni poika (silloin n. 8 kk) oli melkein koko ajan samanlaisessa vehkeessä. Sillä huristeli ympäri taloa ja nautti. Eiköhän tuol ole aika pitkäikäinen, meinaan siihen saakka ainakin että oppii ilman sitä kävelemään. Meillä ei ole mikään iso asunto( 3 h+k+s, 67,5 neliötä) mutta ihan hyvin jää silti tilaa tuolille. Ei sitä lääniä hirveesti ole, mutta sen verran, että poika pääsee vähäsen sillä liikkumaan. Tuolin ostinkin sillä, että saan edes hetken rauhassa laittaa ruokaa ym, kun mies on poissa. Siitä poika ei pääse karkaamaan tai muuten tekeen mitään " pahuutta"

meillä oli parempi viime yö. No sekin johtu varmaan siitä, että Otin veslin meidän sänkyyn yöks. Nyt oli tarve saada nukkua kunnon yöunet. Alko oleen jo niin väsynyt. niin ja vesli on ollu huonossa kunnossa. Ääni on tosi kähee ja poika on tosi itkunen ja kiukkunen. Joko on niitä hampaita tulossa lisää tai sit on flunssa tulossa. Toivottavasti ensimmäinen vaihtoehto. Koitetaan sitten taas opettaa omaan sänkyyn, kun Vesli on paremmassa kunnossa. Ei viitsi sairaana alkaa " kouluttamaan" .

Tänään ois tarkotus tehä pakkaseen vähän lihasoseita. Ens viikolla aloitetaan antaan niitä. Ostin 400 g paistijauhelihaa ja teen siitä useita pilttipurkkeja soseita pakkaseen ja sit loput pakastan jääpalarasioissa, josta on sitten helppo ottaa sopiva määrä aina annoksiin. Täytys joku kerta kokeilla antaa kaupan valmiitakin soseita, mutta ainakin ne perus peruna-maissi ym soseet eivät ole kelvanneet Veslille. Siksi teenkin itse soseet. Ois vaan niin helppo välillä ostaa kaupasta.

Mutta nyt täytyy mennä hetkeks levähtään ennenkuin alan laittaan ruokaa. mieskin kotiutuu reeneistä tunnin kuluttua. Saa nähä onku joku/ mikä paikka mustana. Hän kun harrastaa potkunyrkkeilyä...

Uma ja Vesli 210907

Vierailija
31/32 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollu jotenkin kiireinen viikonloppu ettei ole ehtinyt konetta edes avata.Tänään vietimme viimein Sonjan 8v synttäreitä jotka olivat oikeesti ystävänpäivänä.Lapsukaiset nyt terveitä mutta mies edelleen vaihtelevasti vatsatautinen.Ke selvii mikä on kun labratulokset tulee.valkosolut ja tulehdusarvot oli koholla ja kuumetta vähänväliä vaikka antibioottikuuri.

Myöhästyneet puolivuotis onnittelut Olivialle!!!ihana kuva=)

Veslin kuva sai hymyn huulelle=)

Muidenkin vauvat ihania ja tosi kiva kun oli paljon kuvia:!!

Meidän vauva meni eilen nukkumaan 19.30 ja heräsi aamulla 8.15!!!!

Nyt nukkuu tuolla pihalla.Mun täytyy mennä tekee ruokaa.Seiskalta tulee vielä vieraita...

Vierailija
32/32 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvatulehdus :/ Seki piti sit tulla neidille, ei kivaa. Mut eiköhän nuo lääkkeet pian auta!

Se on moro! :)