Olen viimeisilläni raskaana ja viikot yksin kotona. Mitä jos vauva syntyisi kotiin?
olen sopinut että eräs ystäväni vie minut sairaalaan jos synnytys alkaa, mutta hänellä on tänne puolen tunnin matka. Entäs jos synnytys onkin niin nopea, etten ehtisi sairaalaan, jos vauva syntyisi kotiin, miten tulisi varautua? katkaisenko napanuoran vai annanko olla?
Kommentit (22)
Hyvä ihme kuitenkin, jos sinulla/vauvallasi tulisi hätä ja kiire, ei ehkä kannata jäädä frendejä odottelemaan...menet tietysti ambulanssilla!
Vierailija:
Hyvä ihme kuitenkin, jos sinulla/vauvallasi tulisi hätä ja kiire, ei ehkä kannata jäädä frendejä odottelemaan...menet tietysti ambulanssilla!
Kaivat kiltisti kuvetta ja menet taksilla.
Vierailija:
sinut kotiin ainakin kerran ;)
jos et edes tossa vaiheessa tiedä miten toimit jos synnytys k' äynnistyy ni ei kannattais lasta hankkia
mulla oli 100 km ja neuvolasta ohjeistettiin että ambulanssi soitetaan sitten kun on tosi kyseessä. meinaskin sinne syntyä.
Harvemmin se mies kuitenkaan jää töistä kotiin loppuviikoiksi pitämään huolta äitiyslomalaisesta.
Tulipa nyt vaan mieleen, että jos synnytys olisikin niin NOPEA, ettei ehtisi ajoissa sairaalaan. Yhdellä kaverilla juuri meinasi syntyä kotiin ja vatsalihakset repes, kun yritti pidätellä.
Vierailija:
Yhdellä kaverilla juuri meinasi syntyä kotiin ja vatsalihakset repes, kun yritti pidätellä.
Ja jos on hätä, soitat ambulanssin.
Toki saa lukea syöksysynnytyksistä, mutta jos sellainen harvinaisuus osuu kohdallesi niin pidä puhelin kätesi ulottuvilla ja saat tarkemmat ohjeet hälytyskeskuksesta.
Parhaina aikoina kuulemma useamman kerran viikossa saa kurvata ambulanssilla jonkun " synnyttäjän" ovelle, ja todeta sitten siellä, että rouva odottaa vaan rauhassa pari tuntia ja tilaa sitten taksin jos vielä supistuttaa. :)
niin mitä eroa siinä olisi onko miehesi poissa vain päivät vai myös yöt. Yhtä hyvin se voi syntyä päivällä kellä tahansa jonka mies on tavallisessa työssä. Eli sikäli en ymmärrä huolenaihettasi, tuskin kellään on kaitsijaa kotona viimeisillä viikoilla ympäri vuorokauden.
Vierailija:
14 niin mitä tarkoitat? Minä olen oikeasti yksin 24/5
näitä vastauksia :(
Ihan normaalia tuossa vaiheessa on pohtia kaikenlaisia mahdollisuuksia, ja ihan mahdollistahan tuo kuitenkin on, vaikkakin kovin epätodennäköistä :) Kyllä ne esikoisetkin joskus voivat tulla vauhdilla.
Ja tosiaan, kyllä ambulanssit ovat ihan sitä varten, jos joku hätä tulee. Ja muuten voit soittaa taksin jos et ehdi ystävääsi odottelemaan, pyydät ystävän ajamaan vaikka suoraan sairaalaan, jos hän on tulossa synnytykseen mukaan.
Kovin paljon sun ei kyllä tuosta asiasta kannata huolta kantaa, koska tilanne on kuitenkin hyvin epätodennäköinen.
Terv. äiti jonka ensimmäinen synnytys kesti 1h 42 min, ja jonka äiti synnytti esikoisensa vessaan - ambulanssimiehet ehtivät paikalle ottamaan kopin :)
Vierailija:
juu no ei ole ensimmäinen synnytys. sen takia jännittääkin, et jos tämä toinen on nopeampi
kun ei sitä koskaan tiedä
Käsitin että esikoistasi odottelet?
Jos sulla on takana yksi synnytys niin suurinpiirtein tiedät mitä tapahtuu.
Tää meni nyt vähä oudoksi tää sun juttus. :P
Huomaa, että esikoista odotat :D