Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei ole varaa tytön yo-kirjoituksiin :(

Vierailija
27.02.2008 |

Tyttö kirjoittaa nyt keväällä yhden aineen ja syksyllä sitten loput. Se on ihan kamalan kallista! Kirjoista ja muista ollaan just ja just selvitty kun ne saa käytettyinä, mutta nuo kirjoitukset pitää maksaa kaikki kerralla. Mitä ihmettä me tehdään? Ei millään saada säästettyä yli 200¿ syksyksi.

Voiko kirjoituksiin saada jotain avustusta?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoihin, niin toi 200 euroa syksyksi on pikku juttu.

Vierailija
2/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta aikaa. Tai jos niin kädestä suuhun elätte, niin maksakoon tyttö itse. Kesätöihin varmaan menee tuon ikäinen kuitenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pulloja keräämällä? Voit toki kartoittaa saatteko avustusta jostain, mutta tuskin. 6kk on runsas aika säästää. joka kuukausi 35e syrjään. Jakakaa vaikka mainoksia koko perheen voimin.

Vierailija
4/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin -93 eikä silloin maksanut, vai mitä???

Vierailija
5/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tytöllä mummoja tai kummeja jotka voisi avustaa? Pyytäkää yo-lahjarahat etukäteen!

Vierailija
6/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kirjotin -93 eikä silloin maksanut, vai mitä???

Vierailija
7/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa tarjouksia, tee itse kaikki, 200 e on helppo säästää.

Vierailija
8/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuttoman kalliiksi tulee lukion käyminen nykymuodollaan. Kirjoihin menee muistaakseni kuuden viikon välein useampi satanen, ja siihen päälle kulkeminen kouluun. Itse joutuu kustantamaan matkat.

Vierailija
9/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on jo kirjoittamassa - 18-vuotiaanahan sitä viimeistään saa, ja käsittääkseni aiemminkin. Pistät tytön kesätöihin, eiköhän sen ikäinen halua jo muutenkin mennä tienaamaan omaa rahaa. Kuulostaa aika avuttomalta.

Vierailija
10/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EDES MAINITA OPINTOTUKIA. Kyllä varmaan parillakympillä elellään komiasti. Sii oikeati joilla ei ole mitään järkevää sanottavaa niin älkää sitten sanoko!!!!

Vierailija
11/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvana päivänä on laittaa edes se 1¿ syrjään... Tukiverkkoa ei oikein ole, eli ei heru mummeilta/kummeilta rahaa. Totta kai tyttö yrittää päästä kesätöihin, mutta täällä pienellä paikkakunnalla ei kovin paljon töitä nuorille ole :(

Mutta ehkä käydään seurakunnan/sosiaalitoimiston puheilla!

ap

Vierailija
12/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kustansin kaiken IHAN ITSE, menin töihin ja maksoin kirjat, bussiliput (vaikka mulla oli järkeä lähteä kimppakyytiin kavereiden kanssa, ja maksettiin bensat kimppaan), sekä kirjoitukset. Ei mutsi ja faija auttaneet yhtään, muuta kuin pistivät katon pään päälle, ja safkat pöytään. Miksei se mene töihin??? Vaikka mansikoita poimimaan kesällä???

Vierailija
13/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalinen vastuu on mielestäni silloinkin kun lapsi ei asu kotona.

Nämä on just niitä asioita joita PITÄÄ miettiä kun lapsilukua päättää, että monen kouluttautumiseen on varaa..

JOKAINEN HELVETTI saa 200e kokoon vaikka veisi korunsa kaniin!

Vierailija
14/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona asuva opiskelija ei todellakaan saa mitään opintolainaa ja opintotukikin on parikymppiä kuussa!

Vierailija
15/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa yksinhuoltaja-duunari-sairaseläkkeellä oleva äitini sai aikoinaan kustannettua olemattomista säästöistään minun ja kahden veljeni yo-kirjoitukset, ilman sossun tai kenenkään muunkaan apua!

Häpeä ap! Teillä on aivan VARMASTI varaa niihin, kyse on vain priorisoinnista!

Vierailija
16/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opintotuki on huimasti suurempi, kun silloin kun mä opiskelin ja ite kävin töissä ja otin lainaa...

töitä voi hakea muualtakin kuin kotipaikkakunnalta

Vierailija
17/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos opiskelee lukiossa (mitä ao. viestin kirjoittaja ei ilmiselvästi ole tehnyt....)

Vierailija:

Kotona asuva opiskelija ei todellakaan saa mitään opintolainaa ja opintotukikin on parikymppiä kuussa!

Vierailija
18/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lukion käyminen on kallistunut siitä mitä se oli joskus hömeperseitten aikakaudella eli 80- luvulla.

Vierailija
19/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin oikeasti vaikka antaa rahat syksyllä, täytyyhän tytön saada kirjoittaa! Voinko saada mailiosoitteesi?

Missä on ihmiset teidän auttamisen halu ja lähimmäisen rakkaus? Hyi olkoon teitä!

Vierailija
20/65 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sitten ole kiroillut/huutanut täällä, olen kirjoittanut vaan aloitukset ja yhden viestin sen lisäksi. Ja nyt tämän.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi